Instituciones
Área de conocimientoAclaración de materia/profesión
Portal Institucional (Dialnet CRIS)Periodo de publicación recogido
|
|
|
Which factors determine the choice of referential expressions in L2 English discourse?: New evidence from the COREFL corpus
Teresa Quesada, Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Studies in second language acquisition, ISSN 0272-2631, Vol. 42, Nº 5, 2020, págs. 959-986
Using learner corpus methods in L2 acquisition research: The morpheme order studies revisited with Interlanguage Annotation
Cristóbal Jesús Lozano Pozo, Ana Díaz-Negrillo
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 32, no. 1, 2019, págs. 82-124
Entendiendo los factores que inciden en la adquisición de pronombres en ELE
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, ISSN-e 1699-6569, Nº. 16, 2014
Interface conditions on postverbal subjects: A corpus study of L2 English
Cristóbal Jesús Lozano Pozo, Amaya Mendikoetxea
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 13, Nº 4, 2010, págs. 475-497
Focus and split-intransitivity: the acquisition of word order alternations in non-native Spanish
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Second language research, ISSN 0267-6583, Vol. 22, Nº 2, 2006, págs. 145-187
Los índices de madurez sintáctica de Hunt a la luz de las distintas corrientes generativistas
Cristóbal Jesús Lozano Pozo, Irene Checa García
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 13, 1, 2002, págs. 336-358
Knowledge of expletive and pronominal subject by learners of Spanish
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Nº. 135-136, 2002, págs. 37-60
Corpus textuales de aprendices para investigar sobre la adquisición del español LE/L2
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
e-Research y español LE/L2 : investigar en la era digital / Mar Cruz Piñol (ed. lit.), Javier Muñoz Basols (ed. lit.), 2021, ISBN 9780429433528, págs. 138-163
How to do research in SLA by combining corpus and experimental methods: an introduction for language researchers and teachers
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Perspectivas actuales en la enseñanza y el aprendizaje de lenguas en contextos multiculturales / Margarita Planelles Almeida (dir.), Alice Foucart (dir.), Juana Muñoz Liceras (dir.), 2020, ISBN 978-84-1309-934-7, págs. 389-421
Pragmatic principles in anaphora resolution at the syntax-discourse interface: advanced English learners of Spanish in the CEDEL2 corpus
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Spanish Learner Corpus Research: current trends and future perspectives / Margarita Alonso-Ramos (ed. lit.), 2016, ISBN 978-90-272-1075-3, págs. 235-265
Corpus and experimental data: subjects in second language research
Cristóbal Jesús Lozano Pozo, Amaya Mendikoetxea
Twenty years of learner corpus research: looking back, moving ahead / Sylviane Granger (ed. lit.), Gaëtanelle Gilquin (ed. lit.), Fanny Meunier (ed. lit.), 2013, ISBN 978-2-87558-199-0, págs. 313-323
CEDEL2: Corpus Escrito del Español como L2
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now / Carmen María Bretones Callejas (ed. lit.), José Francisco Fernández Sánchez (ed. lit.), José Ramón Ibáñez Ibáñez (ed. lit.), María Elena García Sánchez (ed. lit.), María Enriqueta Cortés de los Ríos (ed. lit.), María Sagrario Salaberri Ramiro (ed. lit.), María Soledad Cruz Martínez (ed. lit.), Nobel Augusto Perdu Honeyman (ed. lit.), Blasina Cantizano Márquez (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-692-1479-4, págs. 197-212
Pronominal deficits at the interface: new data from the CEDEL2 corpus
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now / Carmen María Bretones Callejas (ed. lit.), José Francisco Fernández Sánchez (ed. lit.), José Ramón Ibáñez Ibáñez (ed. lit.), María Elena García Sánchez (ed. lit.), María Enriqueta Cortés de los Ríos (ed. lit.), María Sagrario Salaberri Ramiro (ed. lit.), María Soledad Cruz Martínez (ed. lit.), Nobel Augusto Perdu Honeyman (ed. lit.), Blasina Cantizano Márquez (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-692-1479-4, págs. 213-228
Variablility and optionality in second language grammars: a quantitative approach
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Studies in honour of Neil Mclaren: a man for all seasons / coord. por Ángeles Linde López, Juan Santana Lario, Celia Margaret Wallhead Salway; Neil McLaren (hom.), 2008, ISBN 978-84-338-4882-6, págs. 59-76
La adquisición del español como L2: la interfaz sintaxis-discurso
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas / coord. por Marian Amengual Pizarro, Maria Juan Garau, Joana Salazar Noguera, 2006, ISBN 84-7632-960-1, págs. 95-108
El conocimiento totalmente nativo vs. casi nativo del orden de palabras en español: ¿aparente contradicción?
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Actas del V Congreso de Lingüística General: León 5-8 de marzo de 2002 / coord. por Milka Villayandre Llamazares, Vol. 2, 2004, ISBN 84-7635-575-2, págs. 1815-1826
Pronominal mental representations in advanced L2 and L3 learners of Spanish
Cristóbal Jesús Lozano Pozo
Nuevas tendencias en la investigación lingüística / coord. por Juan de Dios Luque Durán, Antonio Pamies Bertrán, Francisco José Manjón Pozas, 2002, ISBN 84-7933-215-8, págs. 605-617
Tesis doctoral dirigida por Cristóbal Jesús Lozano Pozo (codir. tes.), Antonella Sorace (codir. tes.). Universidad de Granada (2023).
Studies on anaphora resolution in L1 Spanish-L2 English and L1 English-L2 Spanish adult learners: combining corpus and experimental methods
Tesis doctoral dirigida por Cristóbal Jesús Lozano Pozo (dir. tes.). Universidad de Granada (2021).
Los mecanismos referenciales en el discurso oral del español como lengua extranjera (ele): un estudio de corpus basado en neerlandófonos aprendices de ele
Tesis doctoral dirigida por An Vande Casteele (dir. tes.), Cristóbal Jesús Lozano Pozo (codir. tes.). Universidad de Granada (2019).
Anaphora in the interlanguage of English and Greek learners of L2 Spanish: a study based on the CEDEL2 corpus
Tesis doctoral dirigida por Cristóbal Jesús Lozano Pozo (dir. tes.), Ana Díaz-Negrillo (codir. tes.). Universidad de Granada (2017).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados