‘Should textbook images be merely decorative?’: Cultural representations in the Iranian EFL national textbook from the semiotic approach perspective
Ali Derakhshan
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 28, Nº. 1, 2024, págs. 79-113
Growth mindset and ideal L2 self as predictors of student engagement in EFL students: The mediating role of L2 grit
Ali Derakhshan, Jalil Fathi
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. Extra 0, 2024
Ali Derakhshan, Miroslaw Pawlak
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. Extra 0, 2024
“Most of us are not feeling well”: Exploring Iranian EAP practitioners’ emotions and identities
Ali Derakhshan, Sedigheh Karimpour
, Mostafa Nazari
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 45, 2023, págs. 317-344
Introduction: [Porta Linguarum, Special issue 2023c, December 2023]
Ali Derakhshan, Yongxiang Wang, Yongliang Wang, José Luis Ortega Martín
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. Extra 9, 2023 (Ejemplar dedicado a: New Trends and Practices in Teacher Professional Development in EFL/ESL Contexts), págs. 7-11
Hui Jia, Ali Derakhshan
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. Extra 9, 2023 (Ejemplar dedicado a: New Trends and Practices in Teacher Professional Development in EFL/ESL Contexts), págs. 47-64
Chinese EFL teachers’ desire to attend professional development programs: Exploring the role of job satisfaction and organizational commitment
Jiaming Qi, Ali Derakhshan
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. Extra 9, 2023 (Ejemplar dedicado a: New Trends and Practices in Teacher Professional Development in EFL/ESL Contexts), págs. 311-327
Yongliang Wang, Ali Derakhshan
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 39, 2023, págs. 165-192
Activity-induced boredom in online EFL classes
Ali Derakhshan, Mariusz Kruk, Mostafa Mehdizadeh, Miroslaw Pawlak
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 76, Nº 1, 2022, págs. 58-68
The Impact of Text-Messaging on EFL Freshmen's Vocabulary Learning
Ali Derakhshan
The EuroCALL Review, ISSN-e 1695-2618, Nº. 19, 2011, págs. 47-55
Positive Psychology in Second and Foreign Language Education
Ali Derakhshan
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 76, Nº 2, 2022 (Ejemplar dedicado a: Special Issue: Rethinking the roles of ELT in English-medium education in multilingual university settings), págs. 304-306
Es reseña de:
Positive Psychology in Second and Foreign Language Education
Katarzyna Budzińska (ed. lit.), Olga Majchrzak (ed. lit.)
Springer, 2021
Ali Derakhshan (res.)
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 6, 2022, págs. 2313-2315
Es reseña de:
Internationalising learning in higher education: the challenges of English as a medium of instruction
María Luisa Carrió-Pastor (ed. lit.)
Cham : Springer, 2020
Naoko Taguchi (ed.):: The routledge handbook of second language acquisition and pragmatics
Ali Derakhshan
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 42, Nº 5, 2021, págs. 1029-1032
Es reseña de:
The Routledge handbook of second language acquisition and pragmatics
Naoko Taguchi (ed. lit.)
New York : Routledge, 2019
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados