InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Engaging with issues of death, loss, and grief in elementary school: Teachers’ perceptions and affective experiences of an in-service training program on death education in Cyprus
Polyxeni Stylianou, Michalinos Zembylas
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 49, Vol. 1, 2021, págs. 54-77
Posthumanism, education and decolonization: A conversation with Michalinos Zembylas
Jacky Barreiro, Melisse Vroegindeweij, Magali Forte, Michalinos Zembylas
MATTER: journal of new materialist research, ISSN-e 2604-7551, Vol. 1, Nº. 2, 2020 (Ejemplar dedicado a: Affects as Pedagogy; I-VI), págs. 123-153
Identity negotiations in conflict-ridden societies: historical and anthropological perspectives
Zvi Bekerman, Michalinos Zembylas
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 52, Nº. Extra 1-2, 2016 (Ejemplar dedicado a: ISCHE (London): education, war and peace / coord. por María del Mar del Pozo Andrés; Gary McCulloch (ed. lit.), Georgina Brewis (ed. lit.)), págs. 201-218
The Teaching of Controversial Issues During Elementary-Level History Instruction: Greek-Cypriot Teachers' Perceptions and Emotions
Michalinos Zembylas, Froso Kambani
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 40, Nº 2, 2012, págs. 107-133
Negotiating co-existence in Cyprus: in search of reconciliation pedagogies at a shared school
Michalinos Zembylas
Exedra: Revista Científica, ISSN-e 1646-9526, Nº. Extra 3, 2, 2011 (Ejemplar dedicado a: Diversity, comunication and coexistence), págs. 51-54
Emociones y violencia contra las mujeres y otros grupos: implicaciones pedagógicas
Michalinos Zembylas, Chrystalia Kaloyirou
Revista de educación, ISSN 0034-8082, Nº 342, 2007 (Ejemplar dedicado a: Violencia de género y relaciones de poder: implicaciones para la educación), págs. 37-60
EmpowerICT: eLearning for in-service Teacher Education and Support
Charalambos Vrasidas, Michalinos Zembylas, Jose Marie B. Legaspi
International journal of the computer, the internet and management, ISSN 0858-7027, Vol. 12, Nº. 2 (AGO), 2004 (Ejemplar dedicado a: Suplemento: Proceedings of the International Conference on eLearning for Knowledge-Based Society), págs. 81-86
Emotion Metaphors and Emotional Labor in Science Teaching
Michalinos Zembylas
Science education, ISSN 0036-8326, Vol. 88, Nº 3, 2004, págs. 301-324
Formal and non-formal reform efforts of history teaching in Cyprus: Openings and closures for dangerous memories and reconciliation pedagogies
Michalinos Zembylas, Hakan Karahasan
History education and conflict transformation: Social psychological theories, history teaching and reconciliation / Charis Psaltis (aut.), Mario Carretero (aut.), Sabina Cehajic-Clancy (aut.), 2017, ISBN 9783319546810, págs. 321-340
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados