Periodo de publicación recogido
|
|
|
Explaining the Unpredictable: The Development of Causal Theories of Mind in Deaf and Hearing Children.
Candida C. Peterson, Henry M. Wellman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 90, Nº. 6, 2019, págs. 654-674
Candida C. Peterson, Henry M. Wellman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 90, Nº. 6, 2019, págs. 1917-1934
Creepiness Creeps In: Uncanny Valley Feelings Are Acquired in Childhood.
Kimberly A. Brink, Kurt Gray, Henry M. Wellman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 90, Nº. 4, 2019, págs. 1202-1214
Henry M. Wellman, Ju-Hyun Song, Hope Peskin‐Shepherd
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 90, Nº. 1, 2019, págs. 196-209
Aggression, Sibling Antagonism, and Theory of Mind During the First Year of Siblinghood: A Developmental Cascade Model
Ju-Hyun Song, Brenda L. Volling, Jonathan D. Lane, Henry M. Wellman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 87, Nº. 4, 2016, págs. 1250-1263
Cognición social y educación: teoría de la mente
Henry M. Wellman
Pensamiento educativo: revista de investigación educacional latinoamericana, ISSN-e 0717-1013, ISSN 0719-0409, Vol. 53, Nº. 1, 2016 (Ejemplar dedicado a: Aportes de la psicología a la educación)
Theory-of-mind training causes honest young children to lie
Xiao Pan Ding, Henry M. Wellman, Yu Wang, Genyue Fu, Kang Lee
Psychological Science, ISSN-e 1467-9280, Vol. 26, Nº. 11, 2015, págs. 1812-1821
Jonathan D. Lane, Henry M. Wellman, Susan A. Gelman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 84, Nº. 4, 2013, págs. 1253-1268
Sociocultural Input Facilitates Children’s Developing Understanding of Extraordinary Minds
Jonathan D. Lane, Henry M. Wellman, E. M. Evans
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 83, Nº. 3, 2012, págs. 1007-1021
The Mind Behind the Message: Advancing Theory-of-Mind Scales for Typically Developing Children, and Those With Deafness, Autism, or Asperger Syndrome
Candida C. Peterson, Henry M. Wellman, Virginia Slaughter
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 83, Nº. 2, 2012, págs. 469-485
Sequential Progressions in a Theory-of-Mind Scale: Longitudinal Perspectives
Henry M. Wellman, Fuxi Fang, Candida C. Peterson
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 82, Nº. 3, 2011, págs. 780-792
Children’s Understanding of Ordinary and Extraordinary Minds
Jonathan D. Lane, Henry M. Wellman, E. M. Evans
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 81, Nº. 5, 2010, págs. 1475-1489
Inconsistency With Prior Knowledge Triggers Children’s Causal Explanatory Reasoning
Cristine H. Legare, Susan A. Gelman, Henry M. Wellman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 81, Nº. 3, 2010, págs. 929-944
Preschoolers’ Search for Explanatory Information Within Adult–Child Conversation
Brandy N. Frazier, Susan A. Gelman, Henry M. Wellman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 80, Nº. 6, 2009, págs. 1592-1611
Neural Correlates of Belief- and Desire-Reasoning
David Liu, Andrew N. Meltzoff, Henry M. Wellman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 80, Nº. 4, 2009, págs. 1163-1171
Neural Correlates of Children’s Theory of Mind Development
David Liu, Mark A. Sabbagh, William J. Gehring, Henry M. Wellman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 80, Nº. 2, 2009, págs. 318-326
Components of Young Children’s Trait Understanding: Behavior-to-Trait Inferences and Trait-to-Behavior Predictions
David Liu, Susan A. Gelman, Henry M. Wellman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 78, Nº. 5, 2007, págs. 1543-1558
Steps in Theory-of-Mind Development for Children With Deafness or Autism
Henry M. Wellman, David Liu, Candida C. Peterson
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 76, Nº. 2, 2005, págs. 502-517
Infants' understanding of object-directed action
Henry M. Wellman, Ann T. Phillips
Cognition: International journal of cognitive science, ISSN 0010-0277, Vol. 98, Nº 2, 2005, págs. 137-155
Scaling of Theory-of-Mind Tasks.
Henry M. Wellman, David Liu
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 75, Nº. 2, 2004, págs. 523-541
Theory of mind for learning and teaching: the nature and role of explanation
Kristin H. Lagattuta, Henry M. Wellman
Cognitive development, ISSN 0885-2014, Vol. 19, Nº. 4, 2004, págs. 479-497
Infants' ability to connect gaze and emotional expression to intentional action
Ann T. Phillips, Henry M. Wellman, Elizabeth S. Spelke
Cognition: International journal of cognitive science, ISSN 0010-0277, Vol. 85, Nº 1, 2002, págs. 53-78
Desarrollo de la teoría del pensamiento en los niños
Henry M. Wellman
Desclée De Brouwer. ISBN 84-330-1082-4
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados