The roles of language in CLIL (2012) Llinares, Ana Morton, Tom Whittaker, Rachel
- Número de citas: 60 (5.0% autocitas)
-
Ámbito Citas EDUCACION 30 FILOLOGIAS 21 LINGUISTICA 15 FILOLOGIA MODERNA 6 FILOLOGIA HISPANICA 5 DEPORTE 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 7
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Influencia del enfoque AICLE en las habilidades de escritura de los alumnos Vol. 26 Núm. 1 Pág. 74-93 | 2024 | Telos |
Rojas González, Javier
Luna Lara, Eduardo
Pizarro Romero, Johanna
|
Metaphors set in motion in the context of L2 academic spoken discourse Núm. 20 Pág. 77-105 ARTICULO | 2023 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Castellano Risco, Irene Olga
Martín Gilete, Marta
Hijazo Gascón, Alberto
Ibarretxe Antuñano, Iraide
|
Qualitative insights and a first evaluation tool for teaching with cognitive discourse function Núm. 40 Pág. 161-179 ARTICULO | 2023 | Porta Linguarum |
Gerns, Pilar
|
Implementación de Guía Metodológica de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguajes para Mejorar el Aprendizaje de las Ciencias en Inglés Vol. 7 Núm. 5 Pág. 6837-6860 | 2023 | Ciencia Latina |
Maldonado Chauca, Ana Karen
Pérez Ortiz, César Stalin
Campoverde, Johnny
|
Working with Reading to Learn in a bilingual primary school Núm. 14 Pág. 10-29 | 2023 | Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics |
Romero Bellido, Juan Carlos
Whittaker, Rachel
|
Propuesta de adaptación de la asignatura «Literatura y Medios de Comunicación» del Grado en Periodismo de la Universidad Complutense de Madrid como parte de su Plan para la Internacionalización de la Docencia (PID) Pág. 955-967 | 2023 | Sostenibilidad e internacionalización como pilares de vanguardia educativa |
Latorre García, Juan Antonio
|
Content and language integrated learning (CLIL) in european higher education Vol. 23 Núm. 1 Pág. 251-273 ARTICULO | 2023 | Multidisciplinary journal of school education |
Papaja, Katarzyna
|
The Forging Links project Núm. 4 Pág. 63-79 ARTICULO | 2022 | Porta Linguarum |
Villarreal Olaizola, Izaskun
Bueno Alastuey, María Camino
|
In-house CBI materials and English language education Núm. 38 Pág. 137-158 ARTICULO | 2022 | Porta Linguarum |
Isik, Ali
|
¿Es el discurso académico preciso cuando se apoya en la traducción automática? Núm. 27 Pág. 171-201 ARTICULO | 2022 | Quaderns de filología. Estudis lingüístics |
Caro Quintana, Rocío
Bellés Calvera, Lucía
|
Propuesta de evaluación de las metodologías AICLE y EPI en el aprendizaje de los conectores en la L2 Vol. 6 Núm. 1 Pág. 1-25 ARTICULO | 2021 | Estudios λambda |
Martínez, Juan Antonio
Cantero García, Víctor
|
An overview of undergraduate students’ perceptions on content-based lessons taught in English Vol. 8 Núm. 29 Pág. 65-78 ARTICULO | 2021 | Revista Publicando |
Ortega Auquilla, Diego
Siguenza Garzón, Paul
Cherres Fajardo, Sara
Bonilla Marchan, Andrés Marcelo
|
Crossing disciplinary boundaries: English-medium education (EME) meets English for Specific Purposes (ESP) Núm. 41 Pág. 13-38 ARTICULO | 2021 | Ibérica |
Dafouz, Emma
|
English L2 connectives in academic bilingual discourse Vol. 54 Núm. 106 Pág. 626-644 ARTICULO | 2021 | Revista signos |
Granados, Adrián
Lorenzo Bergillos, Francisco
|
Narrative analysis as a means of investigating CLIL teachers’ meaningful experiences Vol. 10 Núm. 3 Pág. 228-259 ARTICULO | 2021 | Qualitative Research in Education |
Ljalikova, Aleksandra
Meristo, Merilyn
Alas, Ene
Jung, Merle
|
Cognitive Discourse Functions Vol. 3 Núm. 1 Pág. 7-17 | 2020 | CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education |
Morton, Tom
|
L1 en AICLE: el caso de Castilla-La Mancha Núm. 31 Pág. 143-174 ARTICULO | 2020 | Tejuelo |
Martín-Macho Harrison, Ana
Faya Cerqueiro, Fátima
|
Posibilidad de aplicación de técnicas de corrección no intervencionista para errores orales a la enseñanza de idiomas Núm. 28 Pág. 17-32 ARTICULO | 2020 | Encuentro |
Estrada Chichón, José Luis
|
Tractament integrat de llengua i contingut Núm. 68 Pág. 219-242 ARTICULO | 2020 | Caplletra |
Martí Arnándiz, Otilia
|
Influencing Factors on In-Service Teachers’ Competence in Planning CLIL Vol. 12 Núm. 2 Pág. 207-241 | 2019 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Custodio Espinar, Magdalena
|
Using Digital Resources for Content and Language Integrated Learning Núm. 22 Pág. 11-28 ARTICULO | 2019 | Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA |
Albero Posac, Sofía
|
La lengua como articulador del ecosistema AICLE Vol. 13 Núm. 27 Pág. 14-31 ARTICULO | 2019 | Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas |
Otto, Anna
San Isidro, Xabier
|
The integration of language and content in English-medium instruction courses Núm. 38 Pág. 151-176 ARTICULO | 2019 | Ibérica |
Doiz Bienzobas, Aintzane
Lasagabaster Herrarte, David
Pavón Vázquez, Víctor
|
Parents’ perspectives on the bilingual program in the region of Madrid Núm. 42 Pág. 73-105 ARTICULO | 2019 | Pulso |
Chaieberras, Zahra
|
Language Socialization and CLIL Teachers’ Agency in Castilla-La Mancha Bilingual Programs Núm. 27 Pág. 65-89 ARTICULO | 2019 | Foro de Educación |
Relaño Pastor, Ana María
|
With United Forces Vol. 2 Núm. 2 Pág. 7-23 ARTICULO | 2019 | CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education |
Bauer-Marschallinger, Silvia
|
‘I can’t find the words now…’ Vol. 2 Núm. 2 Pág. 43-55 ARTICULO | 2019 | CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education |
Sánchez-García, Davinia
|
La enseñanza de segundas lenguas mediante contenidos históricos Vol. 11 Núm. 2 Pág. 275-307 | 2018 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Ferrando Llimós, Ernesto
|
Assessing Language in Content and Language Integrated Learning Vol. 11 Núm. 2 Pág. 308-325 | 2018 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Otto, Ana
|
The Role of Language Objectives Vol. 11 Núm. 2 Pág. 193-214 | 2018 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Hansen-Thomas, Holly
Langman, Juliet
Farias Sokoloski, Tiffany
|
La competencia escrita de alumnos de programas bilingües y no bilingües de educación secundaria Vol. 23 Núm. 76 Pág. 179-202 ARTICULO | 2018 | Revista mexicana de investigación educativa |
Madrid Fernández, Daniel
Corral Robles, Silvia
|
A literacy approach to language teaching Núm. 41 Pág. 205-223 ARTICULO | 2018 | Pulso |
Halbach, Ana María
|
Pragmatics in CLIL Vol. 31 Núm. 2 Pág. 467-494 ARTICULO | 2018 | Revista española de lingüística aplicada |
Nashaat Sobhy, Nashwa
|
An interview with Thomas Morton on CLIL methodology in Spain Vol. 11 Núm. 1 Pág. 96-104 ENTREVISTA | 2018 | Bellaterra |
Fernández Barrera, Alicia
|
Educación Física e Inglés Vol. 4 Núm. 2 Pág. 364-387 ARTICULO | 2018 | Sportis |
García Calvo, Santiago
Salaberri Ramiro, María Sagrario
|
Training teachers for English Medium Instruction Núm. 12 Pág. 55-63 ARTICULO | 2017 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Martín del Pozo, María Ángeles
|
The language focus of Science education integrated with English learning Núm. 0 Pág. 399-404 COMUNICACION_CONGRESO | 2017 | Enseñanza de las ciencias |
Piacentini, Valentina
Simões, Ana Raquel
Vieira, Rui Marques
|
Metodologías activas. Núm. 26 Pág. 213-238 ARTICULO | 2017 | Tejuelo |
Warburton, Susan
|
Working on Literacy in CLIL/Bilingual Contexts Núm. 31 Pág. 37-55 ARTICULO | 2016 | ESE |
Whittaker, Rachel
Acevedo, Claire
|
The more the merrier – revisiting CLIL-based vocabulary growth in secondary education Vol. 9 Núm. 1 Pág. 37-63 | 2016 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Gierlinger, Erwin
Wagner, Thomas
|
Learning history and English through drama and the CLIL approach Núm. 39 Pág. 125-139 ARTICULO | 2016 | Pulso |
Pozo Manzano, Elena del
|
El programa de Seccions Europees i el desenvolupament de l’escriptura en anglès com a llengua estrangera a ESO Núm. 2016 Pág. 297-318 ARTICULO | 2016 | Anuari de l'Educació de les Illes Balears |
Gené Gil, Maria
|
Project Work in CLIL Vol. 8 Núm. 2 Pág. 212-236 | 2015 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Casañ Pitarch, Ricardo
|
Strengthening integrated learning Vol. 8 Núm. 2 Pág. 84-103 | 2015 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Coyle, Do
|
Sharing views of CLIL lesson planning in language teacher education Vol. 8 Núm. 2 Pág. 104-130 | 2015 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Banegas, Darío Luis
|
Comparing the language policies and the students’ perceptions of CLIL in tertiary education in Spain and Japan Vol. 8 Núm. 1 Pág. 25-35 | 2015 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Tsuchiya, Keiko
Pérez Murillo, María D.
|
Making the match between content and foreign language Vol. 5 Núm. 1 Pág. 29-46 | 2015 | Higher learning research communications |
de Lama, M. Teresa Martin
|
Perceptions of Teachers and Students of the Promotion of Interaction Through Task-Based Activities in CLIL Núm. 23 Pág. 75-91 ARTICULO | 2015 | Porta Linguarum |
Pavón Vázquez, Víctor
Prieto Molina, Marta
Ávila López, Francisco Javier
|
Learning Opportunities Through a Student-generated assessment tool Vol. 8 Núm. 4 Pág. 62-81 ARTICULO | 2015 | Bellaterra |
Ploettner, Joan
|
Students’ perceptions of the impact of CLIL in a mexican BA Program Vol. 17 Núm. 2 Pág. 111-124 ARTICULO | 2015 | Profile |
Nuñez Asomoza, Alejandra
|
La formación del profesorado para la enseñanza integrada de contenidos y lengua extranjera Vol. 18 Núm. 3 Pág. 153-168 ARTICULO | 2015 | Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado |
Martín del Pozo, María Ángeles
|
Strategic and organisational considerations in planning content and language integrated learning Vol. 18 Núm. 4 Pág. 409-425 | 2015 | International journal of bilingual education and bilingualism |
Pavón Vázquez, Víctor
Ávila López, Francisco Javier
Gallego Segador, Arturo
Espejo Mohedano, Alberto Roberto
|
Democratizing didactic transposition Vol. 7 Núm. 2 Pág. 1-26 | 2014 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Banegas, Darío Luis
|
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning Vol. 7 Núm. 2 Pág. 27-49 | 2014 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL Núm. 9 Pág. 23-32 ARTICULO | 2014 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 57-72 ARTICULO | 2014 | Odisea |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Review of the book CLIL activities Vol. 6 Núm. 1 Pág. 67-71 | 2013 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Banegas, Darío Luis
|
Developing academic register in CLIL Vol. 6 Núm. 2 Pág. 42-71 | 2013 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Hughes, Neil C.
|
Which score is adequate: Approximation to the assessment rationale used in a Science through English CLIL written test Vol. 6 Núm. 4 Pág. 54-73 ARTICULO | 2013 | Bellaterra |
Fuentes, Miguel Angel
|
How to Integrate Stories and ICT in Content-based Units of Work for English Learning Núm. 19 Pág. 219-238 ARTICULO | 2013 | Porta Linguarum |
Durán Fernández, Antonio
Cruz, Mário
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 05-May-2024