The roles of language in CLIL (2012) Llinares, Ana Morton, Tom Whittaker, Rachel

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 7

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Influencia del enfoque AICLE en las habilidades de escritura de los alumnos
Influencia del enfoque AICLE en las habilidades de escritura de los alumnos Vol. 26 Núm. 1 Pág. 74-93
2024 Telos
Rojas González, Javier Luna Lara, Eduardo Pizarro Romero, Johanna
Metaphors set in motion in the context of L2 academic spoken discourse
Metaphors set in motion in the context of L2 academic spoken discourse Núm. 20 Pág. 77-105 ARTICULO
2023 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Castellano Risco, Irene Olga Martín Gilete, Marta Hijazo Gascón, Alberto Ibarretxe Antuñano, Iraide
Qualitative insights and a first evaluation tool for teaching with cognitive discourse function
Qualitative insights and a first evaluation tool for teaching with cognitive discourse function Núm. 40 Pág. 161-179 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
Gerns, Pilar
Implementación de Guía Metodológica de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguajes para Mejorar el Aprendizaje de las Ciencias en Inglés
Implementación de Guía Metodológica de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguajes para Mejorar el Aprendizaje de las Ciencias en Inglés Vol. 7 Núm. 5 Pág. 6837-6860
2023 Ciencia Latina
Maldonado Chauca, Ana Karen Pérez Ortiz, César Stalin Campoverde, Johnny
Working with Reading to Learn in a bilingual primary school
Working with Reading to Learn in a bilingual primary school Núm. 14 Pág. 10-29
2023 Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics
Romero Bellido, Juan Carlos Whittaker, Rachel
Propuesta de adaptación de la asignatura «Literatura y Medios de Comunicación» del Grado en Periodismo de la Universidad Complutense de Madrid como parte de su Plan para la Internacionalización de la Docencia (PID)
Propuesta de adaptación de la asignatura «Literatura y Medios de Comunicación» del Grado en Periodismo de la Universidad Complutense de Madrid como parte de su Plan para la Internacionalización de la Docencia (PID) Pág. 955-967
2023 Sostenibilidad e internacionalización como pilares de vanguardia educativa
Latorre García, Juan Antonio
Content and language integrated learning (CLIL) in european higher education
Content and language integrated learning (CLIL) in european higher education Vol. 23 Núm. 1 Pág. 251-273 ARTICULO
2023 Multidisciplinary journal of school education
Papaja, Katarzyna
The Forging Links project
The Forging Links project Núm. 4 Pág. 63-79 ARTICULO
2022 Porta Linguarum
Villarreal Olaizola, Izaskun Bueno Alastuey, María Camino
In-house CBI materials and English language education
In-house CBI materials and English language education Núm. 38 Pág. 137-158 ARTICULO
2022 Porta Linguarum
Isik, Ali
¿Es el discurso académico preciso cuando se apoya en la traducción automática?
¿Es el discurso académico preciso cuando se apoya en la traducción automática? Núm. 27 Pág. 171-201 ARTICULO
2022 Quaderns de filología. Estudis lingüístics
Caro Quintana, Rocío Bellés Calvera, Lucía
Propuesta de evaluación de las metodologías AICLE y EPI en el aprendizaje de los conectores en la L2
Propuesta de evaluación de las metodologías AICLE y EPI en el aprendizaje de los conectores en la L2 Vol. 6 Núm. 1 Pág. 1-25 ARTICULO
2021 Estudios λambda
Martínez, Juan Antonio Cantero García, Víctor
An overview of undergraduate students’ perceptions on content-based lessons taught in English
An overview of undergraduate students’ perceptions on content-based lessons taught in English Vol. 8 Núm. 29 Pág. 65-78 ARTICULO
2021 Revista Publicando
Ortega Auquilla, Diego Siguenza Garzón, Paul Cherres Fajardo, Sara Bonilla Marchan, Andrés Marcelo
Crossing disciplinary boundaries: English-medium education (EME) meets English for Specific Purposes (ESP)
Crossing disciplinary boundaries: English-medium education (EME) meets English for Specific Purposes (ESP) Núm. 41 Pág. 13-38 ARTICULO
2021 Ibérica
Dafouz, Emma
English L2 connectives in academic bilingual discourse
English L2 connectives in academic bilingual discourse Vol. 54 Núm. 106 Pág. 626-644 ARTICULO
2021 Revista signos
Granados, Adrián Lorenzo Bergillos, Francisco
Narrative analysis as a means of investigating CLIL teachers’ meaningful experiences
Narrative analysis as a means of investigating CLIL teachers’ meaningful experiences Vol. 10 Núm. 3 Pág. 228-259 ARTICULO
2021 Qualitative Research in Education
Ljalikova, Aleksandra Meristo, Merilyn Alas, Ene Jung, Merle
Cognitive Discourse Functions
Cognitive Discourse Functions Vol. 3 Núm. 1 Pág. 7-17
2020 CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Morton, Tom
L1 en AICLE: el caso de Castilla-La Mancha
L1 en AICLE: el caso de Castilla-La Mancha Núm. 31 Pág. 143-174 ARTICULO
2020 Tejuelo
Martín-Macho Harrison, Ana Faya Cerqueiro, Fátima
Posibilidad de aplicación de técnicas de corrección no intervencionista para errores orales a la enseñanza de idiomas
Posibilidad de aplicación de técnicas de corrección no intervencionista para errores orales a la enseñanza de idiomas Núm. 28 Pág. 17-32 ARTICULO
2020 Encuentro
Estrada Chichón, José Luis
Tractament integrat de llengua i contingut
Tractament integrat de llengua i contingut Núm. 68 Pág. 219-242 ARTICULO
2020 Caplletra
Martí Arnándiz, Otilia
Influencing Factors on In-Service Teachers’ Competence in Planning CLIL
Influencing Factors on In-Service Teachers’ Competence in Planning CLIL Vol. 12 Núm. 2 Pág. 207-241
2019 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Custodio Espinar, Magdalena
Using Digital Resources for Content and Language Integrated Learning
Using Digital Resources for Content and Language Integrated Learning Núm. 22 Pág. 11-28 ARTICULO
2019 Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA
Albero Posac, Sofía
La lengua como articulador del ecosistema AICLE
La lengua como articulador del ecosistema AICLE Vol. 13 Núm. 27 Pág. 14-31 ARTICULO
2019 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Otto, Anna San Isidro, Xabier
The integration of language and content in English-medium instruction courses
The integration of language and content in English-medium instruction courses Núm. 38 Pág. 151-176 ARTICULO
2019 Ibérica
Doiz Bienzobas, Aintzane Lasagabaster Herrarte, David Pavón Vázquez, Víctor
Parents’ perspectives on the bilingual program in the region of Madrid
Parents’ perspectives on the bilingual program in the region of Madrid Núm. 42 Pág. 73-105 ARTICULO
2019 Pulso
Chaieberras, Zahra
Language Socialization and CLIL Teachers’ Agency in Castilla-La Mancha Bilingual Programs
Language Socialization and CLIL Teachers’ Agency in Castilla-La Mancha Bilingual Programs Núm. 27 Pág. 65-89 ARTICULO
2019 Foro de Educación
Relaño Pastor, Ana María
With United Forces
With United Forces Vol. 2 Núm. 2 Pág. 7-23 ARTICULO
2019 CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Bauer-Marschallinger, Silvia
‘I can’t find the words now…’
‘I can’t find the words now…’ Vol. 2 Núm. 2 Pág. 43-55 ARTICULO
2019 CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Sánchez-García, Davinia
La enseñanza de segundas lenguas mediante contenidos históricos
La enseñanza de segundas lenguas mediante contenidos históricos Vol. 11 Núm. 2 Pág. 275-307
2018 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Ferrando Llimós, Ernesto
Assessing Language in Content and Language Integrated Learning
Assessing Language in Content and Language Integrated Learning Vol. 11 Núm. 2 Pág. 308-325
2018 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Otto, Ana
The Role of Language Objectives
The Role of Language Objectives Vol. 11 Núm. 2 Pág. 193-214
2018 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Hansen-Thomas, Holly Langman, Juliet Farias Sokoloski, Tiffany
La competencia escrita de alumnos de programas bilingües y no bilingües de educación secundaria
La competencia escrita de alumnos de programas bilingües y no bilingües de educación secundaria Vol. 23 Núm. 76 Pág. 179-202 ARTICULO
2018 Revista mexicana de investigación educativa
Madrid Fernández, Daniel Corral Robles, Silvia
A literacy approach to language teaching
A literacy approach to language teaching Núm. 41 Pág. 205-223 ARTICULO
2018 Pulso
Halbach, Ana María
Pragmatics in CLIL
Pragmatics in CLIL Vol. 31 Núm. 2 Pág. 467-494 ARTICULO
2018 Revista española de lingüística aplicada
Nashaat Sobhy, Nashwa
An interview with Thomas Morton on CLIL methodology in Spain
An interview with Thomas Morton on CLIL methodology in Spain Vol. 11 Núm. 1 Pág. 96-104 ENTREVISTA
2018 Bellaterra
Fernández Barrera, Alicia
Educación Física e Inglés
Educación Física e Inglés Vol. 4 Núm. 2 Pág. 364-387 ARTICULO
2018 Sportis
García Calvo, Santiago Salaberri Ramiro, María Sagrario
Training teachers for English Medium Instruction
Training teachers for English Medium Instruction Núm. 12 Pág. 55-63 ARTICULO
2017 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Martín del Pozo, María Ángeles
The language focus of Science education integrated with English learning
The language focus of Science education integrated with English learning Núm. 0 Pág. 399-404 COMUNICACION_CONGRESO
2017 Enseñanza de las ciencias
Piacentini, Valentina Simões, Ana Raquel Vieira, Rui Marques
Metodologías activas.
Metodologías activas. Núm. 26 Pág. 213-238 ARTICULO
2017 Tejuelo
Warburton, Susan
Working on Literacy in CLIL/Bilingual Contexts
Working on Literacy in CLIL/Bilingual Contexts Núm. 31 Pág. 37-55 ARTICULO
2016 ESE
Whittaker, Rachel Acevedo, Claire
The more the merrier – revisiting CLIL-based vocabulary growth in secondary education
The more the merrier – revisiting CLIL-based vocabulary growth in secondary education Vol. 9 Núm. 1 Pág. 37-63
2016 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Gierlinger, Erwin Wagner, Thomas
Learning history and English through drama and the CLIL approach
Learning history and English through drama and the CLIL approach Núm. 39 Pág. 125-139 ARTICULO
2016 Pulso
Pozo Manzano, Elena del
El programa de Seccions Europees i el desenvolupament de l’escriptura en anglès com a llengua estrangera a ESO
El programa de Seccions Europees i el desenvolupament de l’escriptura en anglès com a llengua estrangera a ESO Núm. 2016 Pág. 297-318 ARTICULO
2016 Anuari de l'Educació de les Illes Balears
Gené Gil, Maria
Project Work in CLIL
Project Work in CLIL Vol. 8 Núm. 2 Pág. 212-236
2015 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Casañ Pitarch, Ricardo
Strengthening integrated learning
Strengthening integrated learning Vol. 8 Núm. 2 Pág. 84-103
2015 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Coyle, Do
Sharing views of CLIL lesson planning in language teacher education
Sharing views of CLIL lesson planning in language teacher education Vol. 8 Núm. 2 Pág. 104-130
2015 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Banegas, Darío Luis
Comparing the language policies and the students’ perceptions of CLIL in tertiary education in Spain and Japan
Comparing the language policies and the students’ perceptions of CLIL in tertiary education in Spain and Japan Vol. 8 Núm. 1 Pág. 25-35
2015 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Tsuchiya, Keiko Pérez Murillo, María D.
Making the match between content and foreign language
Making the match between content and foreign language Vol. 5 Núm. 1 Pág. 29-46
2015 Higher learning research communications
de Lama, M. Teresa Martin
Perceptions of Teachers and Students of the Promotion of Interaction Through Task-Based Activities in CLIL
Perceptions of Teachers and Students of the Promotion of Interaction Through Task-Based Activities in CLIL Núm. 23 Pág. 75-91 ARTICULO
2015 Porta Linguarum
Pavón Vázquez, Víctor Prieto Molina, Marta Ávila López, Francisco Javier
Learning Opportunities Through a Student-generated assessment tool
Learning Opportunities Through a Student-generated assessment tool Vol. 8 Núm. 4 Pág. 62-81 ARTICULO
2015 Bellaterra
Ploettner, Joan
Students’ perceptions of the impact of CLIL in a mexican BA Program
Students’ perceptions of the impact of CLIL in a mexican BA Program Vol. 17 Núm. 2 Pág. 111-124 ARTICULO
2015 Profile
Nuñez Asomoza, Alejandra
La formación del profesorado para la enseñanza integrada de contenidos y lengua extranjera
La formación del profesorado para la enseñanza integrada de contenidos y lengua extranjera Vol. 18 Núm. 3 Pág. 153-168 ARTICULO
2015 Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado
Martín del Pozo, María Ángeles
Strategic and organisational considerations in planning content and language integrated learning
Strategic and organisational considerations in planning content and language integrated learning Vol. 18 Núm. 4 Pág. 409-425
2015 International journal of bilingual education and bilingualism
Pavón Vázquez, Víctor Ávila López, Francisco Javier Gallego Segador, Arturo Espejo Mohedano, Alberto Roberto
Democratizing didactic transposition
Democratizing didactic transposition Vol. 7 Núm. 2 Pág. 1-26
2014 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Banegas, Darío Luis
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning Vol. 7 Núm. 2 Pág. 27-49
2014 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Fernández Fontecha, Almudena
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL Núm. 9 Pág. 23-32 ARTICULO
2014 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Fernández Fontecha, Almudena
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 57-72 ARTICULO
2014 Odisea
Fernández Fontecha, Almudena
Review of the book CLIL activities
Review of the book CLIL activities Vol. 6 Núm. 1 Pág. 67-71
2013 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Banegas, Darío Luis
Developing academic register in CLIL
Developing academic register in CLIL Vol. 6 Núm. 2 Pág. 42-71
2013 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Hughes, Neil C.
Which score is adequate: Approximation to the assessment rationale used in a Science through English CLIL written test
Which score is adequate: Approximation to the assessment rationale used in a Science through English CLIL written test Vol. 6 Núm. 4 Pág. 54-73 ARTICULO
2013 Bellaterra
Fuentes, Miguel Angel
How to Integrate Stories and ICT in Content-based Units of Work for English Learning
How to Integrate Stories and ICT in Content-based Units of Work for English Learning Núm. 19 Pág. 219-238 ARTICULO
2013 Porta Linguarum
Durán Fernández, Antonio Cruz, Mário

* Último cálculo de métricas Dialnet: 05-May-2024