La campanya electoral de les eleccions autonòmiques de 2010, que es va desenvolupar amb el transfons d’una crisi econòmica que començava a despuntar amb força, va estar marcada políticament per tres fets. En primer lloc, pel desgast del govern tripartit després d’una difícil convivència de dues legislatures. En segon lloc, per la certesa d’uns resultats que donaven com a guanyadora a CiU tot i que, sense assegurar-li la majoria absoluta. I per últim, per una ampliació sense precedents del nombre de partits polítics presents en l’escenari electoral català que va fer que en aquesta campanya hi hagués una clara fragmentació en les posicions i en els discursos tant polítics com mediàtics, així com en les opcions de vot de l’electorat.
Aquest estudi aborda l’anàlisi de la campanya de 2010 des de perspectives i metodologies complementàries en el marc de la comunicació política. És el cinquè estudi dedicat a les campanyes electorals catalanes després del anteriors corresponents a les eleccions de 1995, 1999, 2003 i 2006. Diferents equips d’experts i analistes (F. Pallarés, C. Pont, M. Mauri, M. Obradors, S. Cortiñas, I. Di Bonito, D. Domingo, F. Guerrero, L. Gómez, J. Gifreu, T. Aira, T. Moya, F. Sàez, E. Xicoy, E. Pujadas, O. Pérez, M. Oliva, J. Pericot, A. Capdevila, T. Verge, R. Besalú, S. Bermúdez) examinen els aspectes més rellevants de la campanya i les seves repercussions en l’electorat.
págs. 15-38
El director de campanya i les estratègies en comunicació i persuasió dels partits polítics
Matilde Obradors Barba, Marcel Mauri i de los Rios, Sergi Cortiñas Rovira, Carles Pont i Sorribes
págs. 39-65
págs. 67-98
págs. 99-158
págs. 159-178
Discurs i imatge dels candidats a les cadenes de televisió
Eva Pujadas Capdevila, Oliver Pérez Latorre, Mercè Oliva Rota
págs. 179-202
págs. 203-238
págs. 239-272
Els ciutadans i la campanya electoral: percepcions i efectes de la campanya
págs. 273-324
págs. 325-333
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados