InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Exploring the acceptance of supporting tools in public service interpreting: a questionnaire study
Helene Stengers, Raquel Lázaro Gutiérrez, Koen Kerremans
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, ISSN 0718-5758, ISSN-e 0717-1285, Nº. 13, 2023 (Ejemplar dedicado a: Retos presentes y futuros para la traducción e interpretación en los servicios públicos: Interculturalidad, multilingüismo y tecnología), págs. 102-128
Assessing pedagogical approaches to foster the comprehension and retention of new L2 Spanish idioms
Clara Ureña Tormo, Julie Deconinck, Helene Stengers
ELUA: Estudios de Lingüística. Universidad de Alicante, ISSN-e 2171-6692, ISSN 0212-7636, Nº 35, 2021, págs. 309-324
Adaptive control in interpreters: Assessing the impact of training and experience on working memory
Soudabeh Nour, Esli Struys, Helene Stengers
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 23, Nº 4, 2020, págs. 772-779
Technology use by public service interpreters and translators: the link between frequency of use and forms of prior training
Koen Kerremans, Raquel Lázaro Gutiérrez, Helene Stengers, Antoon Cox, Pascal Rillof
FITISPos International Journal: Public Service Interpreting and Translation, ISSN-e 2341-3778, Vol. 6, 2019, págs. 107-122
Acquisition of formulaic sequences in intensive and regular EFL programmes
Raquel Serrano, Helene Stengers, Alex Housen
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 19, Nº. 1, 2015, págs. 89-106
Does pictorial elucidation foster recollection of idioms?
Frank Boers, Ana María Piquer Píriz, Helene Stengers, June Eyckmans
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 13, Nº. 4, 2009, págs. 367-382
Presenting figurative idioms with a touch of etymology: more than mere mnemonics?
Frank Boers, June Eyckmans, Helene Stengers
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 11, Nº. 1, 2007, págs. 43-62
Formulaic sequences and perceived oral proficiency: putting a Lexical Approach to the test
Frank Boers, June Eyckmans, Jenny Kappel, Helene Stengers, Murielle Demecheleer
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 10, Nº. 3, 2006, págs. 245-261
Helene Stengers, Raquel Lázaro Gutiérrez, Koen Kerremans
Interpreting Technologies – Current and Future Trends / Gloria Corpas Pastor (ed. lit.), Bart Defrancq (ed. lit.), 2023, ISBN 978-90-272-1413-3, págs. 109-141
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados