Instituciones
Área de conocimientoAclaración de materia/profesión
Páginas webIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
English-medium instruction in higher education and the ELT gaze: STEM lecturers’ self-positioning as NOT English language teachers
David Block Allen, Balbina Moncada Comas
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 2, 2022, págs. 401-417
David Block Allen, Victor Corona
Language policy, ISSN 1568-4555, Vol. 21, Nº. 1, 2022, págs. 1-21
David Block Allen, Victor Corona
Language policy, ISSN 1568-4555, Vol. 21, Nº. 1, 2022, págs. 23-23
The linguistic division of labour across occupations: moving the discussion on
David Block Allen
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 270, 2021 (Ejemplar dedicado a: The language division of labour across occupations), págs. 115-122
Raciolinguistic micro-aggressions in the school stories of immigrant adolescents in Barcelona: a challenge to the notion of Spanish exceptionalism?
Victor Corona, David Block Allen
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 23, Nº. 7, 2020 (Ejemplar dedicado a: Linguistic racism), págs. 778-788
Political economy in applied linguistics research
David Block Allen
Language teaching: The international abstracting journal for language teachers and applied linguistics, ISSN 0261-4448, Vol. 50, Nº 1, 2017, págs. 32-64
‘Just go away and do it and you get marks’:: the degradation of language teaching in neoliberal times
David Block Allen, John Gray
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 37, Nº. 5, 2016 (Ejemplar dedicado a: Researching language and neoliberalism), págs. 481-494
Becoming a language teacher: constraints and negotiation in the emergence of new identities
David Block Allen
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 8, Nº. 3, 2015 (Ejemplar dedicado a: August/September 2015), págs. 9-26
Seminar Discourse, social movements and networks . Presentation and discussion
David Block Allen
Discurso & Sociedad, ISSN-e 1887-4606, Vol. 9, Nº. Extra 1-2, 2015 (Ejemplar dedicado a: Número especial: Doble número especial dedicado a EDiSo. Coordinado por Clara Keating & Luci Nussbaum), págs. 33-40
Issues in Language and Identity Research in Applied Linguistics
David Block Allen
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 13, 2013, págs. 11-46
David Block Allen
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 16, Nº. 2, 2012 (Ejemplar dedicado a: Are cognitive-interactional and socio-cultural perspectives on L2 learning and teaching compatible, complementary, or incommensurable?), págs. 188-205
La compétence de communication revisitée: multimodalité et incorporation
David Block Allen
Français dans le monde. Recherches et applications, ISSN 0994-6632, Nº. 48, 2010 (Ejemplar dedicado a: Interrogations épistémiologiques en didactique des langues), págs. 150-163
The Rise of Identity in SLA Research, Post
David Block Allen
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 91, Nº 0, 2007, págs. 863-876
Niche Lingua Francas: An Ignored Phenomenon.
David Block Allen
TESOL quarterly: a journal for teachers of English to speakers of other languages and of standard English as a second dialect, ISSN 0039-8322, Vol. 41, Nº. 3, 2007, págs. 561-565
Globalization and language teaching
David Block Allen
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 58, Nº 1, 2004, págs. 75-77
David Block Allen
Quaderns de filología. Estudis lingüístics, ISSN 1135-416X, Nº 7, 2002 (Ejemplar dedicado a: Sexe i llenguatge. La construcció lingüística de les identitats de gènere), págs. 49-74
Une vue depuis les coulisses: état des lieux de la linguistique appliquée
David Block Allen
Français dans le monde. Recherches et applications, ISSN 0994-6632, Nº. 28, 2000 (Ejemplar dedicado a: Une didactique des langues pour demain « ACTES DU COLLOQUE INTERNATIONAL DU CRAPEL (NANCY 27-29 MAl 1999)), págs. 16-33
Revisiting the gap between SLA researchers and language teachers
David Block Allen
Links & letters, ISSN 1133-7397, Nº 7, 2000 (Ejemplar dedicado a: Autonomy in second language learning), págs. 129-143
David Block Allen
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 2, Nº. 2, 1998, págs. 148-176
Inequality and Class in Language Policy and Planning
David Block Allen
The Oxford handbook of language policy and planning / coord. por James W. Tollefson, Miguel Pérez Milans, 2018, ISBN 9780190458898, págs. 568-588
Post-truth: Nothing new really
David Block Allen
VII Congrés Català de Sociologia i V Congrés Català de Joves Sociòlegs / Sociòlogues: llibre de resums de les sessions dels Grups de Treball, 2017, ISBN 978-84-8424-611-4, págs. 16-17
Language, Education and Neoliberalism: Critical Studies in Sociolinguistics
David Block Allen
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 72, Nº 4, 2018, págs. 452-454
Es reseña de:
Language, Education and Neoliberalism: Critical Studies in Sociolinguistics
M.C. Flubacher, A. Del Percio
Multilingual Matters, 2017
David Block Allen (res.)
Catalan Review: international journal of Catalan culture, ISSN 0213-5949, Vol. 31, 2017, págs. 149-152
Es reseña de:
Singular and Plural: Ideologies of Linguistic Authority in 21st Century Catalonia
Oxford University Press, 2016. ISBN 978-0-19-025862-7
The effects of transnational mobility and language on japanese national identity in three groups: japanese graduate students studying abroad, kikokushijo, and nikkei brazilians
Tesis doctoral dirigida por Josep Maria Cots Caimon (dir. tes.), David Block Allen (codir. tes.). Universitat de Lleida (2022).
Lecturers’ identities and practices in english-medium instruction at a catalan university: an ethnographic study
Tesis doctoral dirigida por David Block Allen (dir. tes.). Universitat de Lleida (2020).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados