InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Social studies education research for sustainable democratic societies: Addressing persistent civic challenges
Brett L. M. Levy, Christopher L. Busey, Alexander Cuenca, Ronald W. Evans, Anna-Lise Halvorsen, Li-Ching Ho, Joseph Kahne, Mark T. Kissling, Jane C. Lo, Paula McAvoy, Sarah McGrew
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 51, Vol. 1, 2023, págs. 1-46
The rugg prototype for democratic education
Ronald W. Evans
International journal of social education: Official journal of de Indiana Council for the social studies, ISSN 0889-0293, Vol. 22, Nº 2, 2007-2008, págs. 101-127
The Social Studies Wars Revisited
Ronald W. Evans
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 31, Nº 4, 2003, págs. 523-539
Communism vs. Democracy: Anti-communism as citizenship education in the Postwar Era, 1974-1975
Ronald W. Evans
International journal of social education: Official journal of de Indiana Council for the social studies, ISSN 0889-0293, Vol. 17, Nº 2, 2002-2003, págs. 107-134
Thoughts on Redirecting a Runaway Train
Ronald W. Evans
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 29, Nº 2, 2001, págs. 330-339
One Damn Thing After Another: Reflections on Howard Gardner's Vision for Historical Study in Schools
Ronald W. Evans
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 29, Nº 1, 2001, págs. 181-189
Misunderstanding Social Studies: A Rejoinder to Whelan
Ronald W. Evans
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 20, Nº 3, 1992, págs. 313-318
La naturalesa tràgica de la reforma escolar nord-americana: el cas dels estudis socials
Ronald W. Evans
Les qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials / coord. por Joan Pagès Blanch, Antoni Santisteban Fernández, 2012, ISBN 978-84-490-2836-6, págs. 13-23
Rhetoric Versus Reality in Research on Social Studies
Ronald W. Evans
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 46, Vol. 4, 2018, págs. 649-661
Es reseña de:
The Wiley Handbook of Social Studies Research
M. M Manfra, C. M Bolick
West Sussex, UK : Wiley Blackwell, 2017
Continuing the Struggle for Social Studies
Ronald W. Evans
Theory and research in social education, ISSN 0093-3104, Vol. 35, Vol. 3, 2007, págs. 501-507
Es reseña de:
Democratic Education for Social Studies: An Issues-Centered Decision Making Curriculum
Anna S. Ochoa Becker
Greenwich : Information Age Publishing, 2007
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados