Instituciones
Área de conocimientoPortal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The training and accreditation of teachers for English medium instruction: an overview of practice in European universities
Robert O'Dowd
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 21, Nº. 5, 2018 (Ejemplar dedicado a: Content and Language Integration in Higher Education: Instructional Practices and Teacher Development), págs. 553-563
Exploring the Impact of Telecollaboration in Initial Teacher Education: The EVALUATE project
Robert O'Dowd
The EuroCALL Review, ISSN-e 1695-2618, Vol. 25, Nº. 2, 2017, págs. 38-41
Telecollaborative Foreign Language Networks in European Universities: A Report on Current Attitudes and Practices
Sarah Guth, Francesca Helm, Robert O'Dowd
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 7, Nº. 4, 2014 (Ejemplar dedicado a: November/December 2014), págs. 1-14
The INTENT Project: Integrating Telecollaborative Networks into Foreign Language Higher Education
Robert O'Dowd
The EuroCALL Review, ISSN-e 1695-2618, Vol. 21, Nº. 1, 2013, págs. 54-59
Evaluating the outcomes of online intercultural exchange
Robert O'Dowd
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 61, Nº 2, 2007, págs. 144-152
Virtual exchange: connecting language learners in onlineintercultural collaborative learning
Begoña F. Gutiérrez, Robert O'Dowd
Innovative language pedagogy report / Tita Beaven (ed. lit.), Fernando Rosell-Aguilar (ed. lit.), 2021, ISBN 978-2-490057-86-3, págs. 17-22
Telecollaboration in the foreign language classroom: a review of its origins and its application to language teaching practice
Melinda Dooly, Robert O'Dowd
In This Together: Teachers' Experiences with Transnational, Telecollaborative Language Learning Projects / Robert O'Dowd (aut.), Melinda Dooly (aut.), 2018, ISBN 9783034335010, págs. 11-34
Researching Online Interaction and Exchange in Foreign Language Education: Introduction to the Volume
Melinda Dooly, Robert O'Dowd
Researching online foreign language interaction and exchange: theories, methods and challenges / coord. por Melinda Dooly, Robert O'Dowd, 2012, ISBN 9783034311557, págs. 11-40
Los proyectos de Telecolaboración en la Enseñanza de Lenguas
Robert O'Dowd
La web 2.0 como recurso para la enseñanza del francés como lengua extranjera / coord. por Mario Tomé, José María Campo Delgado, 2009, ISBN 978-84-369-4759-5, págs. 219-230
Robert O'Dowd
Online Intercultural Exchange: An Introduction for Foreign Language Teachers / coord. por Robert O'Dowd, 2007, ISBN 9781847690098, págs. 3-16
Foreign Language Education and the rise of Online Communication :: A Review of Promises and realities
Robert O'Dowd
Online Intercultural Exchange: An Introduction for Foreign Language Teachers / coord. por Robert O'Dowd, 2007, ISBN 9781847690098, págs. 17-40
Robert O'Dowd
Online Intercultural Exchange: An Introduction for Foreign Language Teachers / coord. por Robert O'Dowd, 2007, ISBN 9781847690098, págs. 237-239
In This Together: Teachers' Experiences with Transnational, Telecollaborative Language Learning Projects
Robert O'Dowd (aut.), Melinda Dooly (aut.)
Peter Lang Suiza, 2018. ISBN 9783034335010
Tesis doctoral dirigida por Robert O'Dowd (dir. tes.). Universidad de León (2023).
Researching online foreign language interaction and exchange: theories, methods and challenges
coord. por Melinda Dooly, Robert O'Dowd
Peter Lang Suiza, 2012. ISBN 9783034311557
Ha sido reseñado en:
Online Intercultural Exchange: An Introduction for Foreign Language Teachers
coord. por Robert O'Dowd
Clevedon: Multilingual Matters, 2007. ISBN 9781847690098
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados