Instituciones
Periodo de publicación recogido
|
|
|
Classroom learning climate profiles: Combining classroom goal structure and social climate to support student school functioning and behavioral adaptation
Elizabeth Oliver, Alexandre J.S. Morin, Isabelle Plante, Isabelle Archambault, Véronique Dupéré
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 116, Nº. 2, 2024, págs. 256-277
Social contagion and high school dropout: The role of friends, romantic partners, and siblings
Véronique Dupéré, Eric Dion, Stéphane Cantin, Isabelle Archambault, Eric Lacourse
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 113, Nº. 3, 2021, págs. 572-584
Individual, social, and family factors associated with high school dropout among low- SES youth: Differential effects as a function of immigrant status
Isabelle Archambault, Michel Janosz, Véronique Dupéré, Marie-Christine Brault, Marie McAndrew
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Vol. 87, Nº. 3, 2017, págs. 456-477
Leonidas Kyriakides, Isabelle Archambault, Michel Janosz
Journal of Classroom Interaction, ISSN 0749-4025, Vol. 48, Nº. 2, 2013, págs. 11-24
Ability self-concepts and subjective value in literacy: Joint trajectories from grades 1 through 12
Isabelle Archambault, Jacquelynne Eccles, Mina N. Vida
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 102, Nº. 4, 2010, págs. 804-816
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados