Periodo de publicación recogido
|
|
|
Nancy Eisenberg, Tracy L. Spinrad, Zoe E. Taylor, Jeffrey Liew
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 90, Nº. 3, 2019, págs. 846-858
Prediction of children’s early academic adjustment from their temperament: The moderating role of peer temperament
Sarah K. Johns, Carlos Valiente Barroso, Nancy Eisenberg, Tracy L. Spinrad, Maciel M. Hernández, Jody Southworth, Rebecca H. Berger, Marilyn S. Thompson, Kassondra M. Silva, Armando A. Pina
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 111, Nº. 3, 2019, págs. 542-555
Trajectories of the expression of negative emotion from kindergarten to first grade
Maciel M. Hernández, Nancy Eisenberg, Carlos Valiente Barroso, Marilyn S. Thompson, Tracy L. Spinrad, Kevin J. Grimm, Sarah K. VanSchyndel, Rebecca H. Berger, Kassondra M. Silva, Armando A. Pina, Jody Southworth, Diana E. Gal
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 110, Nº. 3, 2018, págs. 324-337
Bernadette P. Luengo Kanacri, Nancy Eisenberg, Eriona Thartori, Concetta Pastorelli, Liliana M. Uribe Tirado, María Gerbino, Gian Vittorio Caprara
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 88, Nº. 4, 2017, págs. 1100-1114
Resilient Adaptation Among At-Risk Children: Harnessing Science Toward Maximizing Salutary Environments
Suniya S. Luthar, Nancy Eisenberg
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 88, Nº. 2, 2017, págs. 337-349
Prosocial Motivation: Inferences From an Opaque Body of Work
Nancy Eisenberg, Sarah K. VanSchyndel, Tracy L. Spinrad
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 87, Nº. 6, 2016, págs. 1668-1678
Christopher J. Lonigan, Beth M. Phillips, Jeanine L. Clancy, Susan H. Landry, Paul R. Swank, Michael Assel, Heather B. Taylor, Alice Klein, Prentice Starkey, Celene E. Domitrovich, Nancy Eisenberg, Jill De Villiers, Peter De Villiers, Marcia Barnes, The School Readiness Consortium
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 86, Nº. 6, 2015, págs. 1773-1793
Effortful Control Predicts Adolescent Antisocial-Aggressive Behaviors and Depressive Symptoms: Co-Occurrence and Moderation by Impulsivity
Frances L. Wang, Laurie Chassin, Nancy Eisenberg, Tracy L. Spinrad
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 86, Nº. 6, 2015, págs. 1812-1829
Zoe E. Taylor, Nancy Eisenberg, Tracy L. Spinrad, Keith F. Widaman
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 84, Nº. 4, 2013, págs. 1145-1151
Quing Zhou, Yun Wang, Xianli Deng, Nancy Eisenberg, Sharlene A. Wolchik, Jenn-Yun Tein
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 79, Nº. 3, 2008, págs. 493-513
Richard A. Fabes, Nancy Eisenberg, Tracy L. Spinrad, Jeffrey Liew, Carlos Valiente Barroso
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 76, Nº. 5, 2005, págs. 1055-1071
Emotion-Related Regulation: Sharpening the Definition.
Nancy Eisenberg, Tracy L. Spinrad
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 75, Nº. 2, 2004, págs. 334-339
The relations of effortful control and impulsivity to children's resiliency and adjustment.
Nancy Eisenberg, Tracy L. Spinrad, Richard A. Fabes, Mark Reiser, Amanda Cumberland, Stephanie A. Shepard, Carlos Valiente Barroso, Sandra H. Losoya, Ivanna K. Guthrie, Marilyn S. Thompson, Bridget Murphy
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 75, Nº. 1, 2004, págs. 25-46
Effortful control: Relations with emotion regulation, adjustmen, and socialization in childhood
Nancy Eisenberg, Cynthia L. Smith, Tracy L. Spinrad
Handbook of self-regulation: Research, theory, and applications / Kathleen D. Vohs (ed. lit.), Roy F. Baumeister (ed. lit.), 2011, ISBN 9781606239483, págs. 263-284
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados