InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Language-independent and language-specific aspects of early literacy: An evaluation of the common underlying proficiency model.
J. Marc Goodrich, Christopher J. Lonigan
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 109, Nº. 6, 2017, págs. 782-793
Response to instruction in preschool: Results of two randomized studies with children at significant risk of reading difficulties
Christopher J. Lonigan, Beth M. Phillips
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 108, Nº. 1, 2016, págs. 114-129
Lexical characteristics of words and phonological awareness skills of preschool children
J. Marc Goodrich, Christopher J. Lonigan
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 36, Nº 6, 2015, págs. 1509-1531
Christopher J. Lonigan, Beth M. Phillips, Jeanine L. Clancy, Susan H. Landry, Paul R. Swank, Michael Assel, Heather B. Taylor, Alice Klein, Prentice Starkey, Celene E. Domitrovich, Nancy Eisenberg, Jill De Villiers, Peter De Villiers, Marcia Barnes, The School Readiness Consortium
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 86, Nº. 6, 2015, págs. 1773-1793
Do early literacy skills in children's first language promote development of skills in their second language?: An experimental evaluation of transfer
J. Marc Goodrich, Christopher J. Lonigan, JoAnn M. Farver
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 105, Nº. 2, 2013, págs. 414-426
The transition from informal to formal mathematical knowledge: Mediation by numeral knowledge
David J. Purpura, Arthur J. Baroody, Christopher J. Lonigan
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 105, Nº. 2, 2013, págs. 453-464
Effective Early Literacy Skill Development for Young Spanish-Speaking English Language Learners: An Experimental Study of Two Methods
JoAnn M. Farver, Christopher J. Lonigan, Stefanie Eppe
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 80, Nº. 3, 2009, págs. 703-719
Christopher J. Lonigan, Jason L. Anthony, Beth M. Phillips, David J. Purpura, Shauna B. Wilson, Jessica D. McQueen
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 101, Nº. 2, 2009, págs. 345-358
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados