Analysing students’ content-learning in science in CLIL vs. non-CLIL programmes (2019) Fernández Sanjurjo, Javier Fernández Costales, Alberto Arias Blanco, José Miguel International journal of bilingual education and bilingualism Vol. 22 Núm. 6 Pág. 661-674

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 3

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Entre el igualitarismo y la diversidad en los programas AICLE
Entre el igualitarismo y la diversidad en los programas AICLE Núm. 403 Pág. 89-112 ARTICULO
2024 Revista de educación
Pavón Vázquez, Víctor Vinuesa Benítez, Virginia
La percepción del alumnado sobre AICLE
La percepción del alumnado sobre AICLE Núm. 23 Pág. 189-215 ARTICULO
2023 Elia
Granados, Adrián
Towards the improvement of bilingual education in Andalusia
Towards the improvement of bilingual education in Andalusia Vol. 25 Núm. 2 Pág. 165-182 ARTICULO
2023 Revista Fuentes
Travé González, Gabriel H. Vinluan, Ian Paolo Soto Rosales, Antonio
Study of the satisfaction by age and gender of secondary school students with the integrated learning of Basketball and English language through a Non-linear Pedagogy
Study of the satisfaction by age and gender of secondary school students with the integrated learning of Basketball and English language through a Non-linear Pedagogy Núm. 7 Pág. 135-146 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
Camacho Lazarraga, Pablo
Plurilingual education
Plurilingual education Vol. 36 Núm. 1 Pág. 120-153 ARTICULO
2023 Revista española de lingüística aplicada
Cerezo Herrero, Enrique García Bellido, Rosario
La opinión de las familias sobre el programa bilingüe de la Comunidad de Madrid
La opinión de las familias sobre el programa bilingüe de la Comunidad de Madrid Núm. 32 Pág. 60-78 ARTICULO
2023 El Guiniguada
Ruiz Cordero, María Begoña
Preservice Physical Education teachers´ attitudes towards teaching in Foreign Languages. Expectations and training needs
Preservice Physical Education teachers´ attitudes towards teaching in Foreign Languages. Expectations and training needs Núm. 7 Pág. 25-44 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
García Núñez, Miriam N. Fraguela Vale, Raúl Bobadilla-Pérez, María
Audiovisual translation as a didactic resource in foreign language education
Audiovisual translation as a didactic resource in foreign language education Núm. 30 Pág. 23-39 ARTICULO
2022 Encuentro
Talaván Zanón, Noa Lertola, Jennifer
Bilingual teaching and homework
Bilingual teaching and homework Vol. 34 Núm. 3 Pág. 574-596 ARTICULO
2022 Culture and Education, Cultura y Educación
Ramírez Orduña, Martina Soledad Sánchez Herrera, Susana Cubero Juánez, Javier Borrachero Cortés, Ana Belén
Exploración de la sensibilidad intercultural del alumnado en centros bilingües de Educación Primaria de Aragón
Exploración de la sensibilidad intercultural del alumnado en centros bilingües de Educación Primaria de Aragón Núm. 34 Pág. 123-135
2022 Didáctica. Lengua y literatura
Campos Bandrés, Iris Orosia Lachén Iborra, Patricia
Lexical availability and motivation in CLIL
Lexical availability and motivation in CLIL
2022 Universidad de La Rioja
Geoghegan, Leah
Who is the bilingual science teacher
Who is the bilingual science teacher Núm. 2 Pág. 155-166
2022 Revista Interdisciplinar Arista-Crítica
Figueroa Salamanca, Carlos Sebastian
Key factors to evaluate the impact of bilingual programs
Key factors to evaluate the impact of bilingual programs Núm. 35 Pág. 93-109 ARTICULO
2021 Porta Linguarum
Gómez Parra, María Elena Huertas Abril, Cristina Espejo Mohedano, Alberto Roberto
What key stakeholders think about CLIL programmes
What key stakeholders think about CLIL programmes Núm. 35 Pág. 221-237 ARTICULO
2021 Porta Linguarum
Martínez Agudo, Juan de Dios Fielden Burns, Laura Victoria
Contenidos conceptuales y vocabulario específico sobre cambios químicos en los libros de texto de 2º ESO de programas bilingües
Contenidos conceptuales y vocabulario específico sobre cambios químicos en los libros de texto de 2º ESO de programas bilingües Vol. 5 Núm. 1 Pág. 33-51 ARTICULO
2021 Ápice
Ruiz Álvarez, Marcos López Banet, Luisa Soto Cascales, Carmen Maria
Nivel de satisfacción del alumnado sobre los programas de enseñanza bilingüe en Castilla-La Mancha
Nivel de satisfacción del alumnado sobre los programas de enseñanza bilingüe en Castilla-La Mancha Núm. 33 Pág. 129-160 ARTICULO
2021 Tejuelo
Ruiz Cordero, María Begoña
Subtitling and Dubbing as Teaching Resources in CLIL in Primary Education
Subtitling and Dubbing as Teaching Resources in CLIL in Primary Education Núm. 36 Pág. 175-192 ARTICULO
2021 Porta Linguarum
Fernández Costales, Alberto
Preliminary design of an Initial Test of Integrated Skills within TRADILEX
Preliminary design of an Initial Test of Integrated Skills within TRADILEX Núm. 27 Pág. 73-88 ARTICULO
2021 Research in Education and Learning Innovation Archives. REALIA
Couto Cantero, Pilar Sabaté Carrové, Mariona Gómez, María del Carmen
Didáctica de las lenguas, Interculturalidad y Multilingüismo en Educación (DIME)
Didáctica de las lenguas, Interculturalidad y Multilingüismo en Educación (DIME) Vol. 26 Núm. 2 Pág. 279-289 OTRO
2021 Perifèria
Fernández Costales, Alberto Rodríguez Olay, Lucía
Edukiak ulertzeko estrategiak CLIL irakaskuntzan
Edukiak ulertzeko estrategiak CLIL irakaskuntzan Vol. 33 Núm. 2 Pág. 49-77 ARTICULO
2021 Tantak
Gaspar Arraiza, Artzai
Cognitive Discourse Functions
Cognitive Discourse Functions Vol. 3 Núm. 1 Pág. 7-17
2020 CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Morton, Tom
Key competences and plurilingual education in the Valencian Region (Spain)
Key competences and plurilingual education in the Valencian Region (Spain) Núm. 43 Pág. 35-53 ARTICULO
2020 Pulso
Cerezo Herrero, Enrique Romeu Peyró, María Candelaria Grao Rodríguez, Almudena
Bilingualism and interculture
Bilingualism and interculture Vol. 32 Núm. 4 Pág. 621-648 ARTICULO
2020 Culture and Education, Cultura y Educación
Pérez Gracia, Elisa Serrano Rodríguez, Rocío Carpio, Antonio J.
Una generación de enseñanza bilingüe
Una generación de enseñanza bilingüe Núm. 20 Pág. 77-111 ARTICULO
2020 Elia
Lorenzo Bergillos, Francisco Granados, Adrián
Emociones y rendimiento académico en el aprendizaje bilingüe de las ciencias de la naturaleza
Emociones y rendimiento académico en el aprendizaje bilingüe de las ciencias de la naturaleza Vol. 50 Núm. 3 Pág. 125-162 ARTICULO
2020 Publicaciones
Ramírez, María Soledad Sánchez Herrera, Susana Cubero Juánez, Javier Borrachero Cortés, Ana Belén
Estudio comparativo de la actitud del alumnado no bilingüe y bilingüe hacia las ciencias y el idioma inglés
Estudio comparativo de la actitud del alumnado no bilingüe y bilingüe hacia las ciencias y el idioma inglés Vol. 35 Núm. 1 Pág. 79-92 ARTICULO
2020 Ensayos
Ramírez Orduña, Martina Soledad Sánchez Herrera, Susana Cubero Juánez, Javier Borrachero Cortés, Ana Belén
Evaluación de programas aicle dentro del plan de fomento del plurilingüismo
Evaluación de programas aicle dentro del plan de fomento del plurilingüismo
2020 Universidad de Málaga
Yélamos Guerra, Salomé
El aprendizaje de las ciencias sociales y las diferencias basadas en el género en aicle. Un estudio preliminar
El aprendizaje de las ciencias sociales y las diferencias basadas en el género en aicle. Un estudio preliminar Núm. 19 Pág. 177-204 ARTICULO
2019 Elia
Nieto Moreno de Diezmas, Esther Hill, Thomas Matthew
El uso de los recursos y materiales digitales dentro y fuera del aula bilingüe
El uso de los recursos y materiales digitales dentro y fuera del aula bilingüe Núm. 59 Pág. 83-93 ARTICULO
2019 Comunicar
Navarro-Pablo, Macarena López Gándara, Yiyi García Jiménez, Eduardo
Exploring CLIL contribution towards the acquisition of cross-curricular competences
Exploring CLIL contribution towards the acquisition of cross-curricular competences Núm. 13 Pág. 75-85 ARTICULO
2018 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Nieto Moreno de Diezmas, Esther
Learning Outcomes in CLIL Programmes
Learning Outcomes in CLIL Programmes Núm. 29 Pág. 9-28 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Pavón Vázquez, Víctor
A Comparison of Students’ Educational Achievement across Programmes and School Types with and without CLIL Provision
A Comparison of Students’ Educational Achievement across Programmes and School Types with and without CLIL Provision Núm. 29 Pág. 29-50 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Madrid Fernández, Daniel Barrios, Elvira
Socioeconomic Status and its Impact on Language and Content Attainment in CLIL Contexts
Socioeconomic Status and its Impact on Language and Content Attainment in CLIL Contexts Núm. 29 Pág. 115-135 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Rascón Moreno, Diego Bretones Callejas, Carmen María

* Último cálculo de métricas Dialnet: 22-Jul-2024