Achievement Emotions and Academic Performance (2017) Pekrun, Reinhard Lichtenfeld, Stephanie Marsh, Herbert W. Murayama, Kou Goetz, Thomas Child development Vol. 88 Núm. 5 Pág. 1653-1670

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 3

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Emotionality in the post-pandemic primary physical education classroom
Emotionality in the post-pandemic primary physical education classroom Núm. 53 Pág. 608-617 ARTICULO
2024 Retos
Almonacid Fierro, Alejandro Aguilar Valdés, Mirko Souza de Carvalho, Ricardo Merellano-Navarro, Eugenio
Novedad, emociones e intención de ser físicamente activo en estudiantes de Educación Física
Novedad, emociones e intención de ser físicamente activo en estudiantes de Educación Física Núm. 156 Pág. 47-56
2024 Apunts
Fierro Suero, Sebastián González-Cutre Coll, David Murta, Luís Manuel da Cruz Almagro Torres, Bartolomé Jesús Sáenz-López Buñuel, Pedro
Investigating the relationship between EFL learners’ engagement and their achievement emotions
Investigating the relationship between EFL learners’ engagement and their achievement emotions Núm. 40 Pág. 275-294 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
Shakki, Farzaneh
Bienestar personal durante la adolescencia según el modelo perma
Bienestar personal durante la adolescencia según el modelo perma Vol. 21 Núm. 1 Pág. 9
2023 Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud
González, Alba H. Molero Jurado, María del Mar
Personal Predictors of Online Teaching - Experiences of The Teachers in Serbia in The Covid Regime
Personal Predictors of Online Teaching - Experiences of The Teachers in Serbia in The Covid Regime Vol. 11 Núm. 1 Pág. 63-75
2023 International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education
Vasilijević, Danijela Bojović, Žana Semiz, Marina Sudzilovski, Danijela
Rethinking Learning Experience
Rethinking Learning Experience Vol. 13 Núm. 8 Pág. 1491-1504 ARTICULO
2023 EJIHPE
Gellisch, Morris Schäfer, Thorsten Yahya, Imadeldin Joswig, Matthias Cheng, Xin Morosan-Puopolo, Gabriela Brand-Saberi, Beate
Cooperative learning, emotions, and academic performance in physical education
Cooperative learning, emotions, and academic performance in physical education Vol. 29 Núm. 1 Pág. 75-82 ARTICULO
2023 Psicología educativa
León del Barco, Benito Fernández Río, Javier Rivera Pérez, Sergio Iglesias Gallego, Damián
Influencia de las emociones positivas en el aprendizaje de la Matemática de los estudiantes de Básica Superior
Influencia de las emociones positivas en el aprendizaje de la Matemática de los estudiantes de Básica Superior Núm. 0 Pág. 9-9
2023 Revista Cognosis
García Gaibor, Fabricio Hernán Chong Cruz, Manuel Liborio
Test Boredom
Test Boredom Vol. 115 Núm. 7 Pág. 911-931
2023 Journal of educational psychology
Goetz, Thomas Bieleke, Maik Yanagida, Takuya Krannich, Maike Roos, Anna-Lena Frenzel, Anne C. Lipnevich, Anastasiya A. Pekrun, Reinhard
Explorando la conexión emocional con la geometría
Explorando la conexión emocional con la geometría Vol. 4 Núm. 2 Pág. 410
2023 Latam
Pérez Martínez, Roberto Carlos
Una nueva metodología de enseñanza y aprendizaje universitarios frente al aburrimiento académico
Una nueva metodología de enseñanza y aprendizaje universitarios frente al aburrimiento académico Núm. 401 Pág. 101-127 ARTICULO
2023 Revista de educación
Sánchez San José, Irene Enguídanos Vanderweyen, Daniel Iglesias Soilán, Manuel Ariza López, Patricia Aróztegui Vélez, Javier Fernández Sánchez, Juan
El papel de las emociones en el aprendizaje
El papel de las emociones en el aprendizaje Vol. 8 Núm. 8 Pág. 799-810 ARTICULO
2023 Polo del Conocimiento
López Espinoza, Katya Lorena
Students’ emotion regulation and school-related well-being
Students’ emotion regulation and school-related well-being Vol. 115 Núm. 7 Pág. 932-950
2023 Journal of educational psychology
Beaumont, Joanna Putwain, David W. Gallard, Diahann Malone, Elizabeth L. Marsh, Herbert W. Pekrun, Reinhard
The academically engaged life of mastery-oriented students
The academically engaged life of mastery-oriented students Vol. 27 Núm. 1 Pág. 1-8 ARTICULO
2022 Revista de psicodidáctica
Datu, Jesus Alfonso D. Valdez, Jana Patricia M. Yang, Weipeng
The development of students’ achievement emotions after transition to secondary school
The development of students’ achievement emotions after transition to secondary school Vol. 37 Núm. 1 Pág. 141-161 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Meyer, Simon Schlesier, Juliane
Conocimiento previo, emociones y aprendizaje en una actividad experimental de ciencias
Conocimiento previo, emociones y aprendizaje en una actividad experimental de ciencias Vol. 40 Núm. 1 Pág. 107-124 ARTICULO
2022 Enseñanza de las ciencias
Marcos Merino, José María Esteban Gallego, María Rocío Gómez Ochoa de Alda, Jesús Antonio
Student perceptions of interpersonal justice, engagement, agency and anger
Student perceptions of interpersonal justice, engagement, agency and anger Vol. 37 Núm. 3 Pág. 765-784 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Mameli, Consuelo Grazia, Valentina Passini, Stefano Molinari, Luisa
Parental autonomy support and homework completion
Parental autonomy support and homework completion Vol. 38 Núm. 2 Pág. 259-268 ARTICULO
2022 Anales de psicología
Valdés Cuervo, Angel Alberto Grijalva Quiñonez, Christian S. Parra Pérez, Lizeth Guadalupe
Emotional profiles regarding maths among primary school children
Emotional profiles regarding maths among primary school children Vol. 37 Núm. 2 Pág. 391-415 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Mata, Lourdes Monteiro, Vera Peixoto, Francisco de Nóbrega dos Santos, Natalie Sanches, Cristina Gomes, Marta
Basic Psychological Needs, Class-related Emotions and Satisfaction with Life in Spanish Teachers
Basic Psychological Needs, Class-related Emotions and Satisfaction with Life in Spanish Teachers Vol. 11 Núm. 2 Pág. 153-181 ARTICULO
2022 International Journal of Educational Psychology
Fierro Suero, Sebastián Almagro Torres, Bartolomé Jesús Becker, Eva S. Sáenz-López Buñuel, Pedro
Achievement emotions of university students in on-campus and online education during the COVID-19 pandemic
Achievement emotions of university students in on-campus and online education during the COVID-19 pandemic Vol. 10 Núm. 1 Pág. 319-336 ARTICULO
2022 Tuning journal for higher education
Ghaderi, Esmaeil Khoshnood, Ali Fekri, Neda
Shaping the self through education: exploring the links between educational identity statuses, appraisals of control and value, and achievement emotions
Shaping the self through education: exploring the links between educational identity statuses, appraisals of control and value, and achievement emotions Vol. 37 Núm. 4 Pág. 1285-1305 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
McKay, Samuel Freeman, Earl Skues, Jason L. Wise, Lisa
Felicidad y educación
Felicidad y educación Vol. 33 Núm. 2 Pág. 65-85 ARTICULO
2021 Teoría de la educación
Cabanas Díaz, Edgar González Lamas, Jara
La influencia del clima de aula sobre las emociones del alumnado
La influencia del clima de aula sobre las emociones del alumnado Núm. 42 Pág. 434-442 ARTICULO
2021 Retos
Fierro Suero, Sebastián Velázquez Ahumada, Natalia Fernández Espínola, Carlos
Análisis de las emociones en el trabajo de indagación:
Análisis de las emociones en el trabajo de indagación: Núm. 103 Pág. 125-138 ARTICULO
2021 Investigación en la escuela
Agen, Federico Ezquerra Martínez, Ángel
From perceived competence to emotion regulation: assessment of the effectiveness of an intervention among upper elementary students
From perceived competence to emotion regulation: assessment of the effectiveness of an intervention among upper elementary students Vol. 36 Núm. 2 Pág. 287-317 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Hanin, Vanessa Colognesi, Stéphane Nieuwenhoven, Catherine Van
An intervention promoting understanding of achievement emotions with middle school students
An intervention promoting understanding of achievement emotions with middle school students Vol. 36 Núm. 3 Pág. 759-780 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Raccanello, Daniela Hall, Rob
Linking changes in perceived academic control to university dropout and university grades
Linking changes in perceived academic control to university dropout and university grades Vol. 112 Núm. 5 Pág. 987-1002 ARTICULO
2020 Journal of educational psychology
Respondek, Lisa Seufert, Tina Hamm, Jeremy M. Nett, Ulrike E.
Emociones académicas y aprendizaje de biología, una asociación duradera
Emociones académicas y aprendizaje de biología, una asociación duradera Vol. 37 Núm. 2 Pág. 43-61 ARTICULO
2019 Enseñanza de las ciencias
Gómez Ochoa de Alda, Jesús Antonio Marcos Merino, José María Méndez Gómez, Francisco Javier Mellado Jiménez, Vicente Esteban Gallego, María Rocío
Predicting education science students’ statistics anxiety
Predicting education science students’ statistics anxiety Vol. 9 Núm. 1 Pág. 12-27 ARTICULO
2019 Higher learning research communications
Faber, Günter Drexler, Heike
Emotional and motivational relationship of elementary students to mathematical problem-solving
Emotional and motivational relationship of elementary students to mathematical problem-solving Vol. 34 Núm. 4 Pág. 705-730 ARTICULO
2019 European journal of psychology of education
Hanin, Vanessa Nieuwenhoven, Catherine Van

* Último cálculo de métricas Dialnet: 23-Jun-2024