Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Largumentació en laprenentatge del coneixement social

  • Autores: Roser Canals Cabau
  • Directores de la Tesis: Pilar Benejam Arguimbau (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Autònoma de Barcelona ( España ) en 2006
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Montserrat Casas Vilalta (presid.), Lucila Nussbaum Capdevila (secret.), Neus Sanmartí i Puig (voc.), Francisco García Pérez (voc.), Roser Batllori (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • El treball dinvestigació que a continuació es presenta és el resultat de la reflexió sobre la pràctica que he anat acumulant en la meva tasca com a professora de ciències socials a letapa secundària obligatòria durant divuit anys. Recull, bàsicament, lexperiència i la recerca dels darrers cursos escolars.

      El punt de partida d'aquesta recerca tracta de comprovar si, a través de la pràctica de l'argumentació en laprenentatge del coneixement social, els estudiants de secundària elaboren un pensament més qualitatiu.

      Aquesta hipòtesi es recolza en dos models teòrics: d'una banda, en la definició de coneixement social i en la caracterització dun model didàctic per a lensenyament de les ciències socials; i, d'una altra banda, en el disseny de la metodologia i els materials didàctics i la seva experimentació per a:

      - Analitzar i caracteritzar el pensament social que elaboren els estudiants a través de l'argumentació.

      - Fer propostes de millora per a l'adquisició dun pensament social més qualitatiu a les escoles.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno