La tecnologia digital incorpora millores en el procés d’ensenyament i aprenentatge en l’educació superior. Amb la voluntat de difondre una realitat que pot esdevenir inspiradora i impulsora de noves pràctiques futures, es posa a l’abast experiències d’èxit de la Universitat de Barcelona.
Els 11 casos seleccionats es consideren pràctiques emergents perquè utilitzen la tecnologia amb finalitats pedagògiques adequades al context. El valor de la tecnologia digital es vincula amb la capacitat de potenciar l’aprenentatge actiu i generar pràctiques educatives centrades en l’alumnat.
L’anàlisi introductori i les propostes seleccionades són resultats del projecte de recerca «Pràctiques educatives emergents mediades per tecnologies digitals a l’Educació Superior», finançat per l’Institut de Recerca en Educació (IRE-UB).
Digital technology incorporates improvements in the teaching and learning process in higher education. With the desire to spread a reality that can become inspiring and driving new future practices, successful experiences of the University of Barcelona are made available.
The 11 selected cases are considered emerging practices because they use technology for pedagogical purposes appropriate to the context.
The value of digital technology is linked to the ability to enhance active learning and generate student-centered educational practices.
The introductory analysis and the selected proposals are the results of the research project «Emerging educational practices mediated by digital technologies in Higher Education», funded by the Institute for Research in Education (IRE-UB).
Pràctiques educatives emergents mediades pertecnologies digitals
Cristina Alonso, Anna Escofet Roig, Anna Forés i Miravalles, Carles Lindín Soriano, José Luis Rodríguez Illera, Joan-Anton Sánchez i Valero
págs. 7-13
págs. 15-18
págs. 19-22
págs. 23-26
págs. 27-30
Redisseny radical de l’assignatura d’informàtica mèdica i telemedicina
Xavier Pastor, Raymundo Lozano, Xavier Borrat, Juan Ignacio Barrios
págs. 31-35
págs. 36-40
págs. 41-44
págs. 45-49
págs. 50-54
págs. 55-58
págs. 59-63
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados