English historical syntax: approaches and problems: approach and problems
págs. 13-28
Revisiting the past: correcting the future
págs. 29-36
págs. 37-42
The feminine mystique: wollstonecraft and Burke
págs. 43-58
págs. 59-80
Los Blues en la narrativa afro-americana: breve aproximación
págs. 81-88
págs. 89-96
Zola Nelae Hurston y su aportación a la literatura afro-americana: un estudio de Sweat
págs. 97-104
Lakota woman: when the I stands for Indian, as in AIM (American Indian Movement)
págs. 105-112
págs. 113-122
We make homes and search for our histories: sense of place en el teatro de Brian Friel
págs. 123-130
Dos variantes de Bildungsroman en la novela irlandesa: The country girls trilogy y The dark
págs. 131-138
págs. 139-146
págs. 147-156
La mujer en Irlanda según No country for young men: retrato de una sociedad estancada
págs. 157-162
págs. 163-170
Liberté, égalité, fraternité and the 18th century English thinking: intellectual controversy as regards the happiness of the people
págs. 171-178
English dissent: sects or proper churches?
págs. 179-190
págs. 191-200
págs. 201-206
págs. 207-214
págs. 215-220
págs. 221-226
Extraposition versus intraposition: the whys and the wherefores
págs. 227-234
Discourse makers: Deborah Schiffin revisited and dissected
págs. 235-242
págs. 243-250
págs. 251-258
págs. 259-264
págs. 265-272
Linguistic parameters in technical English: Three moves in technological advertising publications
págs. 273-280
págs. 281-290
págs. 291-298
The predication of duration in English: grammar, meaning and function
págs. 299-306
Predicate types and semantic functions in linguistic theory: the role of rols
págs. 307-318
págs. 319-324
On myth and science: a suggested appendix to Vincent B. Leicht's myth criticism
págs. 325-334
The hermeneutic code in classical detective fiction: Doyle, Chesterton, Chistie
págs. 335-346
págs. 347-356
Film as literature, literature as film: F. Scott Fitzgerald's The great Gatsby
págs. 357-364
págs. 365-374
Juegos de espejo: The bloody chamber y The Sadeian woman
págs. 375-380
págs. 381-390
Inversiones del discurso: paradojas de la diferencia genérica en The well of loneliness
págs. 391-400
Retórica y estilística en el teatro medieval inglés: un comentario de The fall of the angels
págs. 401-410
págs. 411-416
págs. 417-422
págs. 423-428
El contexto germánico de las adivinanzas en antiguo inglés: estudio comparativo con la colección Exeter Book y Gatur Gestumblindi
págs. 429-436
págs. 437-442
págs. 443-448
págs. 449-456
La voz narrativa en los cuentos de Oliver Senior: The two grandmothers
págs. 457-464
Las islas de Foe: los aprendizajes de Susan Barton
págs. 465-470
Unravelling voices of the past: from nationalist to multicultural writing in Australia
págs. 471-476
One out of many: Commonwealth writing and the conflicting forces of unity and disintegration in the African post-colonial societies
págs. 477-484
Descripción acústica de f en inglés y español: Estudio preliminar
págs. 485-492
págs. 493-500
págs. 501-509
págs. 509-516
Not concerned with poetry: A discusion on the significance of Wilfred Owen's prologue to his poems
págs. 517-524
págs. 525-530
págs. 531-538
Walt Whitman y Dylan Thomas: canto al cuerpo humano
págs. 539-548
págs. 549-556
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados