InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The effect of early enrollment in dual-language immersion programs on children’s English reading development: findings from a 5-year longitudinal study
Ye Shen, Rui Wang, Fan Zhang, Christina Areizaga Barbieri, Adrian Pasquarella
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 10, 2022, págs. 3773-3790
Orthographic processing and children’s word reading
Hélène Deacon, Adrian Pasquarella, Eva Marinus, Talisa Tims, Annie Castles
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 40, Nº 2, 2019, págs. 509-534
The impact of language on the relationships between phonological awareness and word reading in different orthographies: A test of the psycholinguistic grain size theory in bilinguals
Alexandra Gottardo, Adrian Pasquarella, Xi Chen, Gloria Ramirez
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 37, Nº 5, 2016, págs. 1083-1115
Cross-language transfer of word reading accuracy and word reading fluency in Spanish-English and Chinese-English bilinguals: Script-universal and script-specific processes
Adrian Pasquarella, Xi Chen, Alexandra Gottardo, Esther Geva
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 107, Nº. 1, 2015, págs. 96-110
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados