Instituciones
Periodo de publicación recogido
|
|
|
Interpreting students’ perceptions of interpreter status, market order, and educational support and their commitment to the profession:: survey in China
Yanbo Chai, Xiangdong Li
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, ISSN 0718-5758, ISSN-e 0717-1285, Nº. 64, 2024, págs. 1-40
Which theories are taught to students and how they are taught: A content analysis of interpreting textbooks
Yuan Yang, Xiangdong Li
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, ISSN-e 1576-4737, Nº. 92, 2022 (Ejemplar dedicado a: Monográfico: Acomodación lingüística de migrantes en una comunidad de habla española), págs. 167-185
Mediating cross-cultural differences in research article rhetorical moves in academic translation: a pilot corpus-based study of abstracts
Xiangdong Li
Lingua: International review of general linguistics, ISSN 0024-3841, Nº 238, 2020
Teaching translation and interpreting courses to students’ lacks and wants: An exploratory case study of prioritizing instructional objectives
Xiangdong Li
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, ISSN-e 1576-4737, Nº. 78, 2019, págs. 159-192
Simulation Dominated Approach versus Video Dominated Approach in Teaching Consecutive Interpreting to Undergraduates: An Exploratory Comparison Study
Xiangdong Li
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, ISSN 0718-5758, ISSN-e 0717-1285, Nº. 44, 2019, págs. 106-131
Language enhancement for translation undergraduates: an evaluation of students’ reactions to and effectiveness of a comparable and parallel text analysis course
Xiangdong Li
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 39, Nº. 6, 2018, págs. 475-490
Tailoring T&I curriculum for better employability: An exploratory case study of using internship surveys to inform curriculum modification
Xiangdong Li
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, ISSN 0718-5758, ISSN-e 0717-1285, Nº. 40, 2018, págs. 159-182
Teaching English oral presentations as a situated task in an EFL classroom: A quasi-experimental study of the effect of video-assisted self-reflection
Xiangdong Li
Revista signos: estudios de lingüística, ISSN-e 0718-0934, ISSN 0035-0451, Vol. 51, Nº. 98, 2018 (Ejemplar dedicado a: Diciembre), págs. 359-381
Self-assessment as 'assessment as learning' in translator and interpreter education:: validity and washback
Xiangdong Li
The Interpreter and translator trainer, ISSN 1750-399X, Vol. 12, Nº. 1, 2018, págs. 48-67
Putting interpreting strategies in their place: Justifications for teaching strategies in interpreter training
Xiangdong Li
Babel: Revue Internationale de la Traduction = International Journal of Translation, ISSN 0521-9744, Vol. 61, Nº 2, 2015, págs. 170-192
Designing a sight translation course for undergraduate T&I students: From context definition to course organization
Xiangdong Li
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 28, Vol. 1, 2015, págs. 169-198
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 43, 2022, págs. 270-276
Es reseña de:
Corpora in ESP/EAP Writing Instruction. M. Charles & A. Frankenberg-Garcia (Eds.). Routledge, 2021. 194 pages. ISBN 9780367432348
Xiangdong Li (res.)
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 38, 2019, págs. 353-355
Es reseña de:
Optimizing the Process of Teaching English for Medical Purposes with the Use of Mobile Applications: A Memrise-based Study
Maria Chojnacka
Frankfurt am Main : Peter Lang, 2017
Xiangdong Li
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 32, 2019, págs. 185-186
Es reseña de:
Teaching EFL Learners Shadowing for Listening: Developing learners’ bottom-up skills.
Yo Hamada
New York : Routledge, 2017
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados