InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Exploring the association between attachment style, psychological well-being, and relationship status in young adults and adults: a cross-sectional study
Elisabetta Sagone, Elena Commodari, Maria Luisa Indiana, Valentina Lucia La Rosa
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, ISSN 2174-8144, ISSN-e 2254-9625, Vol. 13, Nº. 3, 2023, págs. 525-539
Interpersonal adaptation, self-efficacy, and metacognitive skills in italian adolescents with specific learning disorders: A cross-sectional study
Elena Commodari, Valentina Lucia La Rosa, Elisabetta Sagone, Maria Luisa Indiana
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, ISSN 2174-8144, ISSN-e 2254-9625, Vol. 12, Nº. 8, 2022, págs. 1034-1049
From resilience to coping strategies: gender differences in sicilian adolescents
Elisabetta Sagone, Maria Luisa Indiana
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 2, Nº. 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: ENCONTRÁNDONOS CON LA CIENCIA. UNA REFLEXIÓN SOBRE LA UNIVERSIDAD), págs. 17-26
Gender positivity in sicilian preadolescents: gender differences in life skills, well-being, and coping strategies
Maria Luisa Indiana, Elisabetta Sagone
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 2, Nº. 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: ENCONTRÁNDONOS CON LA CIENCIA. UNA REFLEXIÓN SOBRE LA UNIVERSIDAD), págs. 245-256
Uso del método de observación: una propuesta de aplicación al análisis de estrategias de resolución de problemas en niños con discapacidad
Elisabetta Sagone, Maria Luisa Indiana
Subjetividad y Procesos Cognitivos, ISSN-e 1666-244X, Vol. 26, Nº. 2, 2022 (Ejemplar dedicado a: Investigaciones en contexto de la Universidad), págs. 80-90
Are Coping Strategies with Well-Being in Deaf and Blind Parents Related?
Maria Luisa Indiana, Elisabetta Sagone, Salvatore Luciano Orazio Fichera
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, ISSN 2174-8144, ISSN-e 2254-9625, Vol. 11, Nº. 4, 2021, págs. 1422-1439
Analysis of creative and logical-spatial skills in blind children and adolescents
Maria Elvira De Caroli, Elisabetta Sagone, Rossella Falanga, Orazio Licciardello
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 1, Nº. 1, 2019 (Ejemplar dedicado a: Posicionamientos Psicológico y Mundo Actual), págs. 241-250
Flexibility of Gender Stereotypes: Italian Study on Comparative Gender-consistent and Gender-inconsistent Information
Elisabetta Sagone, Maria Elvira De Caroli, Rossella Falanga, Marinella Coco, Valentina Perciavalle
Psicología educativa, ISSN 1135-755X, Vol. 24, Nº. 2, 2018, págs. 93-98
How can we enhance creativity in childhood?: An action research with Italian children
Maria Elvira De Caroli, Rossella Falanga, Orazio Licciardello, Elisabetta Sagone
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 1, Nº. 1, 2017 (Ejemplar dedicado a: La psicología hoy: retos, logros y perspectivas de futuro), págs. 95-102
“Yes … I can”: psychological resilience and self-efficacy in adolescents
Elisabetta Sagone, Maria Elvira De Caroli
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 1, Nº. 1, 2016 (Ejemplar dedicado a: Psicología, ciencia y profesión. Afrontando la realidad.), págs. 141-148
Resilience and psychological well-being: differences for affective profiles in italian middle and late adolescents
Maria Elvira De Caroli, Elisabetta Sagone
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 1, Nº. 1, 2016 (Ejemplar dedicado a: Psicología, ciencia y profesión. Afrontando la realidad.), págs. 149-160
Elisabetta Sagone, Maria Elvira De Caroli
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 2, Nº. 1, 2011, págs. 451-462
Professional self and social attitudes towards disability: A comparison between curricular and special needs teachers
Maria Elvira De Caroli, Elisabetta Sagone
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 4, Nº. 1, 2011, págs. 493-500
Civic moral disengagement and personality.: A comparison between law and psychology italian students.
Maria Elvira De Caroli, Elisabetta Sagone, Rossella Falanga
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, ISSN 0214-9877, Vol. 5, Nº. 1, 2011, págs. 105-112
Elisabetta Sagone, Maria Luisa Indiana
Avances en Ciencias de la Educación y Aplicaciones en otra áreas / José María Palomares Rodríguez (comp.), Vol. 1, 2022, ISBN 978-84-1122-669-1, pág. 237
Relationship between creative self-efficacy and metaphorical creativity in italian adolescents
Rossella Falanga, Elisabetta Sagone, M.E. De Caroli
EduLearn 21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies Online Conference. 5-6 July, 2021. / Edulearn (dir. congr.), 2021, ISBN 978-84-09-31267-2, págs. 4563-4570
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados