InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
A rising tide of discontent: mediocrity, meritocracy, and neoliberalism in American education, 1971–1983
Chelsea A. Rodriguez Rodriguez, Sarah Van Ruyskensvelde
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 59, Nº. 6, 2023, págs. 1178-1196
Educating the Volksgemeinschaft: authoritarian ideals and school reforms in Europe’s fascist era
Anja Giudici, Thomas Ruoss, Sarah Van Ruyskensvelde
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 56, Nº. 5, 2020 (Ejemplar dedicado a: Educating the Volksgemeinschaft Authoritarian ideals and school reforms in Europe’s fascist era), págs. 569-571
Vlaamsche Paedagogiek: progressive educationalists and the construction of a Flemish Volksgemeinschaft, 1922–1944
Sarah Van Ruyskensvelde, Marc Depaepe
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 56, Nº. 5, 2020 (Ejemplar dedicado a: Educating the Volksgemeinschaft Authoritarian ideals and school reforms in Europe’s fascist era), págs. 587-604
The civics test: a political or educational tool for creating the perfect citizen? A historical overview of forms and processes of naturalization in the United States
Sarah Van Ruyskensvelde, Mary Kathryn Ketch
Encounters in theory and history of education = Encuentros en teoría e historía de la educación = Rencontres en théorie et histoire de l'éducation, ISSN-e 2560-8371, Nº. 19, 2018 (Ejemplar dedicado a: Gendered Education in History, Theory and Practice), págs. 205-220
Let us entertain you: an exploratory study on the beliefs and practices of teaching history of education in the twenty-first century
Nele Reyniers, Pieter Verstraete, Sarah Van Ruyskensvelde, Geert Kelchtermans
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 54, Nº. 6, 2018, págs. 837-845
The cult of order:: in search of underlying patterns of the colonial and neo-colonial “grammar of educationalisation” in the Belgian Congo. Exported school rituals and routines?
Sarah Van Ruyskensvelde, Karen Hulstaert, Marc Depaepe
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 53, Nº. Extra 1-2, 2017 (Ejemplar dedicado a: ISCHE 37 (Istanbul): culture and education), págs. 36-48
Towards a history of e-ducation?: exploring the possibilities of digital humanities for the history of education
Sarah Van Ruyskensvelde
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 50, Nº. Extra 6, 2014 (Ejemplar dedicado a: Shaping the history of education? The first 50 years of Paedagogica Historica / coord. por Jeroen J.H. Dekker, Frank Simon), págs. 861-870
Remembering wartime schooling...: Catholic education, teacher memory and World War II in Belgium
Sarah Van Ruyskensvelde
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 49, Nº. Extra 1, 2013 (Ejemplar dedicado a: Rethinking the relationship : society, state and education), págs. 149-159
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados