InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The silent child: Reform pedagogy, the self and the problematization of shyness in the classroom
Pieter Verstraete
Historia y Memoria de la Educación, ISSN-e 2444-0043, Nº. 15, 2022 (Ejemplar dedicado a: Educación y salud: intersecciones, desencuentros y sinergias en la segunda mitad del siglo XX), págs. 297-321
Between dream and reality: The rehabilitation of war-disabled Belgian soldiers, 1914 – 1921
Pieter Verstraete
Historia y Memoria de la Educación, ISSN-e 2444-0043, Nº. 11, 2020 (Ejemplar dedicado a: Historia de la educación matemática en Iberoamérica), págs. 257-280
Remodelació de la independència: la reeducació dels soldats cecs belgues de la Gran Guerra, 1914-1940
Pieter Verstraete
Educació i història: Revista d'història de l'educació, ISSN-e 2013-9632, ISSN 1134-0258, Nº. 32, 2018 (Ejemplar dedicado a: Història política de l'educació), págs. 257-277
Let us entertain you: an exploratory study on the beliefs and practices of teaching history of education in the twenty-first century
Nele Reyniers, Pieter Verstraete, Sarah Van Ruyskensvelde, Geert Kelchtermans
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 54, Nº. 6, 2018, págs. 837-845
Educational soundscapes: tuning in to sounds and silences in the history of education
Pieter Verstraete, Josephine Hoegaerts
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 53, Nº. 5, 2017 (Ejemplar dedicado a: Educational soundscapes: sounds and silences in the history od education), págs. 491-497
Silence or the sound of limpid water: disability, power, and the educationalisation of silence
Pieter Verstraete
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 53, Nº. 5, 2017 (Ejemplar dedicado a: Educational soundscapes: sounds and silences in the history od education), págs. 498-513
A plea for commonality: disability history, discourses of rehabilitation, and the individual
Pieter Verstraete, Frederik Herman
Asclepio: Revista de historia de la medicina y de la ciencia, ISSN 0210-4466, Vol. 68, Fasc. 2 (julio-diciembre 2016), 2016
«One Difference Is Enough»: Hacia una historia de la discapacidad en el Congo Belga (1908-1960)
Evelyne Verhaegen, Pieter Verstraete, Marc Depaepe
Espacio, Tiempo y Educación, ISSN-e 2340-7263, Vol. 3, Nº. 1, 2016 (Ejemplar dedicado a: La Historia de la Educación ante sí misma), págs. 407-420
Happiness disabled: sensory disabilities, happiness and the rise of educational expertise in the nineteenth century
Pieter Verstraete, Yva Söderfeldt
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 50, Nº. 4, 2014 (Ejemplar dedicado a: Anarchism, texts and children / coord. por Bruno Vanobbergen, Frank Simon; Marc Depaepe (dir.)), págs. 479-493
Savage solitude: the problematisation of disability at the turn of the eighteenth century
Pieter Verstraete
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 45, Nº. 3, 2009, págs. 269-289
High Expectations and Silenced Realities: The Re-education of Belgian Disabled Soldiers of the Great War, 1914–1921
Pieter Verstraete, Marisa De Picker
Revival After the Great War: rebuild, remember, repair, reform / Luc Verpoest (ed. lit.), Leen Engelen (ed. lit.), Rajesh Heynickx (ed. lit.), Jan Schmidt (ed. lit.), Pieter Uyttenhove (ed. lit.), Pieter Verstraete (ed. lit.), 2021, ISBN 9789462702509, págs. 201-217
Revival After the Great War: rebuild, remember, repair, reform
Luc Verpoest (ed. lit.), Leen Engelen (ed. lit.), Rajesh Heynickx (ed. lit.), Jan Schmidt (ed. lit.), Pieter Uyttenhove (ed. lit.), Pieter Verstraete (ed. lit.)
Leuven Unversity Press, 2021. ISBN 9789462702509
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados