InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Children's Early Decontextualized Talk Predicts Academic Language Proficiency in Midadolescence.
Paola Uccelli, Meredith L. Rowe, Susan C. Levine, Susan Goldin-Meadow, Özlem E. Demir
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 90, Nº. 5, 2019, págs. 1650-1663
L’enfant parle d’abord avec les mains
Susan Goldin-Meadow
Enfance, ISSN-e 1969-6981, ISSN 0013-7545, Nº 4, 2016, págs. 435-443
Is seeing gesture necessary to gesture like a native speaker?
Seyda Özçaliskan, Ché Lucero, Susan Goldin-Meadow
Psychological Science, ISSN-e 1467-9280, Vol. 27, Nº. 5, 2016, págs. 737-747
Do iconic gestures pave the way for children's early verbs?
Seyda Özçaliskan, Dedre Gentner, Susan Goldin-Meadow
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 35, Nº 6, 2014, págs. 1143-1162
From action to abstraction: : using the hands to learn math
Miriam A. Novack, Eliza L. Congdon, Naureen Hemani-Lopez, Susan Goldin-Meadow
Psychological Science, ISSN-e 1467-9280, Vol. 25, Nº. 4, 2014, págs. 903-910
Parent Praise to 1- to 3-Year-Olds Predicts Children's Motivational Frameworks 5 Years Later
Elizabeth A. Gunderson, Sarah J. Gripshover, Carissa Romero, Carol S. Dweck, Susan Goldin-Meadow, Susan C. Levine
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 84, Nº. 5, 2013, págs. 1526-1541
The Pace of Vocabulary Growth Helps Predict Later Vocabulary Skill
Meredith L. Rowe, Stephen W. Raudenbush, Susan Goldin-Meadow
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 83, Nº. 2, 2012, págs. 508-525
When speech is ambiguous, gesture steps in: Sensitivity to discourse-pragmatic principles in early childhood
Wing-Chee So, Özlem E. Demir, Susan Goldin-Meadow
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 31, Nº 1, 2010, págs. 209-224
Early Gesture Predicts Language Delay in Children With Pre- or Perinatal Brain Lesions
Eve Sauer, Susan C. Levine, Susan Goldin-Meadow
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 81, Nº. 2, 2010, págs. 528-539
Le rôle des gestes dans la création et l'acquisition du langage
Susan Goldin-Meadow
Enfance, ISSN-e 1969-6981, ISSN 0013-7545, Vol. 62, Nº 3, 2010 (Ejemplar dedicado a: Multimodalité de la communication dans le développement typique et atypique / coord. por Michèle Guidetti), págs. 239-255
Pointing Sets the Stage for Learning Language—and Creating Language
Susan Goldin-Meadow
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 78, Nº. 3, 2007, págs. 741-745
Thought before language: how deaf and hearing children express motion events across cultures
Mingyu Zheng, Susan Goldin-Meadow
Cognition: International journal of cognitive science, ISSN 0010-0277, Vol. 85, Nº 2, 2002, págs. 145-175
Constructing communication by hand
Susan Goldin-Meadow
Cognitive development, ISSN 0885-2014, Vol. 17, Nº. 3, 2002, págs. 1385-1405
Why people gesture when they speak
Jana M. Iverson, Susan Goldin-Meadow
Nature: International weekly journal of science, ISSN 0028-0836, Vol. 396, Nº 6708, 1998, pág. 228
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados