Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L’educació híbrida a Catalunya: valoració del professorat

    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Tecnología educativa para los retos de la era digital / coord. por Carme Grimalt Álvaro, Luis Marqués Molías, Ramón Palau Sagin, Josep B. Holgado García, Cristina Valls Bautista, Carme Hernández Escolano, 2022, ISBN 9788419023889, págs. 15-24
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      La pandèmia de SARS-CoV-2 ha tingut un impacte en l’educació obligatòria, laqual va haver d’adaptar-se a la virtualitat durant el confinament. En algunscasos, com el de Catalunya, durant el curs 2020-2021 es va adoptar un modelhíbrid, combinant presencialitat i virtualitat. En aquest context, es presentauna recerca basada en un qüestionari per a docents (n = 374) de 18 centres desecundària de Catalunya per esbrinar les seves percepcions sobre el pas cap al’educació híbrida pel que fa a l’ús de metodologies, al desenvolupament decompetències i aprenentatges en l’alumnat i per a detectar elements de millora en aquest procés. Els resultats indiquen, en primer lloc, que hi ha hagut alguns canvis metodològics des de la presencialitat anterior a la pandèmia fins al’actual model d’educació híbrida. En segon lloc, que la competència digitaldocent ha influït en l’adopció d’un enfocament competencial. Queda palès queaquest escenari no ha afectat positivament els aprenentatges de l’alumnat, fruit també d’una competència digital i d’aprendre a aprendre percebudes coma baixes. Per a pal·liar aquestes limitacions, és necessària una millora en laformació dels docents en metodologies d’ensenyament en aquest nou context,així com de millora de la competència digital docent.

    • English

      The SARS-CoV-2 pandemic has had an impact on compulsory education, whichhad to adapt to virtuality during lockdown. In some cases, such as Catalonia,during the 2020-2021 year, a hybrid model was adopted, combining differentlevels of face to face attendance and virtuality. In this context, we present aresearch based on a survey for teachers (n = 374) from 18 secondary schools inCatalonia. It aims to find out their perceptions of the transition to a hybrideducation model, regarding the use of methodologies, the development ofskills, fostering learning and to detect elements that can be improved in thisprocess. First, results show that there have been some methodological changesfrom pre-pandemic face-to-face presence to the current hybrid educationmodel. Second, that digital teaching competence level has influenced theadoption of a competency approach. In addition, it is clear that this scenariohas not positively affected student learning. Teachers perceive students’ digitaland «learning to learn» competences as low. To alleviate these limitations inthe process towards the hybridization of education, it is necessary to enhanceteachers’ teaching skills in this new context, as well as to improve digitalteaching competence.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno