Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Desplegament i validació de lacompetència digital metodològicaen els estudis d’educació: lacarpeta d’aprenentatge de lacompetència digital docent.Procés de creació i validació

    1. [1] Universitat Ramon Llull

      Universitat Ramon Llull

      Barcelona, España

  • Localización: Tecnología educativa para los retos de la era digital / coord. por Carme Grimalt Álvaro, Luis Marqués Molías, Ramón Palau Sagin, Josep B. Holgado García, Cristina Valls Bautista, Carme Hernández Escolano, 2022, ISBN 9788419023889, págs. 79-92
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L’inici de la definició de la competència digital docent (CDD) va el Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia (FIET), de Tarragona de 2014, on participarenexperts del món acadèmic i del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. La CDD fa referència a les habilitats de caire didàctic i metodològic (a partir d’ara CDM), però incorporant, també, la competència referida al’ús instrumental de les tecnologies (a partir d’ara CDI) (Departament d’Ensenyament, 2016).Un dels factors que més incideixen en la tasca que els mestres i professorsduen a terme en els centres educatius estan associats al seu bagatge competencial com a docents. En aquest sentit, una de les eines d’avaluació formativai formadora que permeten recollir de forma competencial les reflexions i evidències d’aprenentatge al llarg dels estudis d’educació és la carpeta d’aprenentatge. El present capítol presenta l’estudi de validació de la proposta de lacarpeta d’aprenentatge de la CDM durant la formació inicial.

    • English

      The beginning of the definition of the CDD goes to the International Forum ofEducation and Technology (FIET), of Tarragona of 2014, where experts of theacademic world and of the Department of Education of the Generalitat deCatalunya participated. The CDD refers to the didactic and methodological skills(henceforth CDM), but also incorporating the competence related to the instrumental use of technologies (henceforth CDI) (Department of Education, 2016).One of the factors that most affects the work that teachers and professorscarry out in schools is associated with their competence as teachers. In thissense, one of the tools of formative and formative evaluation that allow tocollect in a competent way the reflections and evidences of learning throughout the studies of education is the learning portfolio. This chapter presents thevalidation study of the CDM learning portfolio proposal during initial training.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno