Achievement goals and achievement emotions: testing a model of their joint relations with academic performance (2009) ARTICULO Pekrun, Reinhard Elliot, Andrew J. Maier, Markus A. Journal of educational psychology Vol. 101 Núm. 1 Pág. 115-135

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Examining the role of sense of belonging and formative assessment in reducing the negative impact of learning anxiety in mathematics
Examining the role of sense of belonging and formative assessment in reducing the negative impact of learning anxiety in mathematics Vol. 39 Núm. 1 Pág. 431-453 ARTICULO
2024 European journal of psychology of education
Wang, Yuanhua
Investigating bifactor modeling of biology undergraduates’ task values and achievement goals across semesters
Investigating bifactor modeling of biology undergraduates’ task values and achievement goals across semesters Vol. 115 Núm. 6 Pág. 836-858
2023 Journal of educational psychology
Greene, Jeffrey A. Bernacki, Matthew L. Plumley, Robert D. Kuhlmann, Shelbi Hogan, Kelly A. Evans, Mara Gates, Kathleen M. Panter, Abigail T.
Evaluación de una secuencia de indagación sobre los huesos en la formación inicial de maestros.
Evaluación de una secuencia de indagación sobre los huesos en la formación inicial de maestros. Vol. 7 Núm. 1 Pág. 57-74 ARTICULO
2023 Ápice
González Herrera, Manuela Alcoba Caba, Cristina García Ruiz, Jara Stefan Stefan, Andrei Jiménez Liso, María Rut
Comparative evaluation of grammatical phenomena among the different specialty students
Comparative evaluation of grammatical phenomena among the different specialty students Vol. 12 Núm. 72 Pág. 91-100
2023 Revista Amazonia Investiga
Koval, Natalia Grodska, Elina Kokkina, Lilita Mardarenko, Olena Lebedieva, Olena
Conocimiento previo, emociones y aprendizaje en una actividad experimental de ciencias
Conocimiento previo, emociones y aprendizaje en una actividad experimental de ciencias Vol. 40 Núm. 1 Pág. 107-124 ARTICULO
2022 Enseñanza de las ciencias
Marcos Merino, José María Esteban Gallego, María Rocío Gómez Ochoa de Alda, Jesús Antonio
The effects of perceived parental math support on middle school students’ math engagement
The effects of perceived parental math support on middle school students’ math engagement Vol. 37 Núm. 2 Pág. 341-354 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Sağkal, Ali Serdar Sönmez, Melike Tural
Student dropout at university: a phase-orientated view on quitting studies and changing majors
Student dropout at university: a phase-orientated view on quitting studies and changing majors Vol. 37 Núm. 3 Pág. 853-876 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Bäulke, Lisa Grunschel, Carola Dresel, Markus
Reciprocal relations between achievement goals and academic performance in a collectivist higher education context
Reciprocal relations between achievement goals and academic performance in a collectivist higher education context Vol. 37 Núm. 3 Pág. 971-988 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
An, Min Zhang, Xiao Wang, Ying Zhao, Jingxin Kong, Lingyue
Influencia de las prácticas expresivas psicomotrices y sociomotrices de cooperación en la vivencia emocional en función del género.
Influencia de las prácticas expresivas psicomotrices y sociomotrices de cooperación en la vivencia emocional en función del género. Núm. 40 Pág. 430-437 ARTICULO
2021 Retos
Ruiz Vico, Pedro Ángel Cifo Izquierdo, María Isabel
Academic Failure: Individual, Organizational, and Social Factors
Academic Failure: Individual, Organizational, and Social Factors Vol. 27 Núm. 2 Pág. 167-175 ARTICULO
2021 Psicología educativa
Morelli, Mara Chirumbolo, Antonio Baiocco, Roberto Cattelino, Elena
The high school competencies scale (H-Comp scale)
The high school competencies scale (H-Comp scale) Vol. 11 Núm. 2 Pág. 570-584 ARTICULO
2021 EJIHPE
Boerchi, Diego Magnano, Paola Lodi, Ernesto
Construcción de una Escala para Evaluar Emociones de Logro en Estudiantes de Primaria
Construcción de una Escala para Evaluar Emociones de Logro en Estudiantes de Primaria Vol. 4 Núm. 61 Pág. 99-115 ARTICULO
2021 Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica
Durán Fonseca, Thamir Acle Tomasini, Guadalupe
The Direct and Indirect Effects of Implicit Beliefs of Intelligence on Academic Achievement in English among High School Students
The Direct and Indirect Effects of Implicit Beliefs of Intelligence on Academic Achievement in English among High School Students Vol. 19 Núm. 54 Pág. 247-272 ARTICULO
2021 Electronic journal of research in educational psychology
Elhassan, Mohamed Omer Ali Tharbe, Ida Hartina Ahmed Muhamad, Ahmad Shamsuri
Mastery goals, positive emotions and learning behavior in self-directed vs. teacher-directed learning
Mastery goals, positive emotions and learning behavior in self-directed vs. teacher-directed learning Vol. 35 Núm. 1 Pág. 205-223 ARTICULO
2020 European journal of psychology of education
Schweder, Sabine
Factores que promueven el cambio emocional del profesorado en formación inicial hacia la física y la química en época de pandemia
Factores que promueven el cambio emocional del profesorado en formación inicial hacia la física y la química en época de pandemia Núm. 102 Pág. 32-53 ARTICULO
2020 Investigación en la escuela
Pipitone, Carolina García Lladó, Àngela
Emotionally intelligent students are more engaged and successful: examining the role of emotional intelligence in higher education
Emotionally intelligent students are more engaged and successful: examining the role of emotional intelligence in higher education Vol. 35 Núm. 4 Pág. 839-863 ARTICULO
2020 European journal of psychology of education
Zhoc, Karen C. H. King, Ronnel B. Chung, Tony S. H. Chen, Junjun
Experiencia del aprendizaje de la Educación Superior ante los cambios a nivel mundial a causa del CoVId-19
Experiencia del aprendizaje de la Educación Superior ante los cambios a nivel mundial a causa del CoVId-19 Vol. 9 Núm. 2 Pág. 51-59 ARTICULO
2020 Campus Virtuales
Cano, Sandra Patricia Collazos Campo, Cesar Augusto Flórez Aristizabal, Leandro Moreira, Fernando Ramírez Pérez, Mauricio
Análisis de las relaciones emociones-aprendizaje de maestros en formación inicial con una práctica activa de Biología
Análisis de las relaciones emociones-aprendizaje de maestros en formación inicial con una práctica activa de Biología Vol. 16 Núm. 1 Pág. 1603 ARTICULO
2019 Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias
Marcos Merino, José María
Emociones académicas y aprendizaje de biología, una asociación duradera
Emociones académicas y aprendizaje de biología, una asociación duradera Vol. 37 Núm. 2 Pág. 43-61 ARTICULO
2019 Enseñanza de las ciencias
Gómez Ochoa de Alda, Jesús Antonio Marcos Merino, José María Méndez Gómez, Francisco Javier Mellado Jiménez, Vicente Esteban Gallego, María Rocío
Emotional and motivational relationship of elementary students to mathematical problem-solving
Emotional and motivational relationship of elementary students to mathematical problem-solving Vol. 34 Núm. 4 Pág. 705-730 ARTICULO
2019 European journal of psychology of education
Hanin, Vanessa Nieuwenhoven, Catherine Van
Relationships Between 3×2 Achievement Goals and the Satisfaction of the Basic Psychological Need for Competence.
Relationships Between 3×2 Achievement Goals and the Satisfaction of the Basic Psychological Need for Competence. Vol. 24 Núm. 1 Pág. 8 ARTICULO
2019 Revista de psicodidáctica
Cecchini Estrada, José Antonio Méndez Giménez, Antonio García Romero, Cristina
Reconocimiento afectivo y gamificación aplicados al aprendizaje de Lógica algorítmica y programación
Reconocimiento afectivo y gamificación aplicados al aprendizaje de Lógica algorítmica y programación Vol. 20 Núm. 3 Pág. 115-125 ARTICULO
2018 REDIE
Zatarain Cabada, Ramón
Academic goals in blind and partially sighted students
Academic goals in blind and partially sighted students Vol. 5 Núm. 1 Pág. 1-8 ARTICULO
2018 Revista de estudios e investigación en psicología y educación
Jover Mira, Irene Navas, Leandro Holgado Tello, Francisco Pablo
Education Science Students’ Statistics Anxiety
Education Science Students’ Statistics Anxiety Vol. 7 Núm. 3 Pág. 248-285 ARTICULO
2018 International Journal of Educational Psychology
Faber, Günter Drexler, Heike Stappert, Alexander Eichhorn, Joana
How Do Students Shift from Task-Related to Task-Unrelated Thoughts?
How Do Students Shift from Task-Related to Task-Unrelated Thoughts? Vol. 33 Núm. 1 Pág. 57-65 ARTICULO
2017 Anales de psicología
Kuldas, Seffetullah Hashim, Shahabuddin Nizam Ismail, Hairul
Achievement emotions and achievement goals in support of the convergent, divergent and criterion validity of the Spanish-Cognitive Test Anxiety Scale
Achievement emotions and achievement goals in support of the convergent, divergent and criterion validity of the Spanish-Cognitive Test Anxiety Scale Vol. 6 Núm. 1 Pág. 67-92 ARTICULO
2017 International Journal of Educational Psychology
Sánchez Rosas, Javier Furlan, Luis Alberto
Concentración y disfrute de estudiantes de secundaria realizando tareas abiertas
Concentración y disfrute de estudiantes de secundaria realizando tareas abiertas Núm. 71 Pág. 67-71 ARTICULO
2016 Uno
Berenguel, Ana Elisa Gil Cuadra, Francisco Montoro Medina, Ana Belén Moreno Carretero, María Francisca
Las metas múltiples
Las metas múltiples Vol. 19 Núm. 1 Pág. 267-285 ARTICULO
2016 Educación XX1
Navas, Leandro Soriano Llorca, José Antonio Holgado Tello, Francisco Pablo Jover Mira, Irene
Las relaciones sociales de los estudiantes en la universidad
Las relaciones sociales de los estudiantes en la universidad Vol. 28 Núm. 4 Pág. 683-701 ARTICULO
2016 Culture and Education, Cultura y Educación
Tomás Miquel, José Vicente Nicolau-Juliá, Débora Expósito Langa, Manuel
Validation of the achievement goal questionnaire – revised in argentinean university students (A-AGQ-R)
Validation of the achievement goal questionnaire – revised in argentinean university students (A-AGQ-R) Vol. 8 Núm. 1 Pág. 10-23
2015 International Journal of Psychological Research
Sánchez Rosas, Javier
Class Anxiety in Secondary Education: Exploring Structural Relations with Perceived Control, Engagement, Disaffection, and Performance
Class Anxiety in Secondary Education: Exploring Structural Relations with Perceived Control, Engagement, Disaffection, and Performance Núm. 18 Pág. 68-10 ARTICULO
2015 The Spanish Journal of Psychology
González Fernández, Antonio Faílde Garrido, José María Rodríguez Castro, Yolanda Carrera Fernández, María Victoria
The achievement emotions questionnaire-Argentine (AEQ-AR)
The achievement emotions questionnaire-Argentine (AEQ-AR) Vol. 15 Núm. 1 Pág. 2
2015 Revista Evaluar
Sánchez Rosas, Javier
Motivational profiles and Achievement Goal Dominance in physical education
Motivational profiles and Achievement Goal Dominance in physical education Núm. 17 Pág. 1-8 ARTICULO
2014 The Spanish Journal of Psychology
Méndez Giménez, Antonio Cecchini Estrada, José Antonio Fernández Río, Javier
Criterios e instrumentos para la admisión a estudios de Doctorado
Criterios e instrumentos para la admisión a estudios de Doctorado Vol. 12 Núm. 34 Pág. 853-886 ARTICULO
2014 Electronic journal of research in educational psychology
Álvarez Montero, Francisco José Mojardín Heráldez, Ambrocio Audelo López, Carmen
Examinando el modelo de metas de logro 3x2 en el contexto de la Educación Física
Examinando el modelo de metas de logro 3x2 en el contexto de la Educación Física Vol. 14 Núm. 3 Pág. 157-168 ARTICULO
2014 Cuadernos de psicología del deporte
Méndez Giménez, Antonio Cecchini Estrada, José Antonio Fernández Río, Javier
Características Psicométricas de la Escala de Estrategias Afectivas en el proceso de Aprendizaje (EEAA)
Características Psicométricas de la Escala de Estrategias Afectivas en el proceso de Aprendizaje (EEAA) Vol. 12 Núm. 34 Pág. 693-716 ARTICULO
2014 Electronic journal of research in educational psychology
Villardón Gallego, Lourdes Yániz Álvarez de Eulate, Concepción
Metas de logro, ansiedad, esperanza y rendimiento en lengua española en secundaria
Metas de logro, ansiedad, esperanza y rendimiento en lengua española en secundaria Vol. 35 Núm. 4 Pág. 433-450 ARTICULO
2012 Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
González Fernández, Antonio Rinaudo, María Cristina Paoloni, Paola Verónica Donolo, Danilo
Una exploración de metas de logro en el aprendizaje
Una exploración de metas de logro en el aprendizaje Vol. 10 Núm. 27 Pág. 505-544 ARTICULO
2012 Electronic journal of research in educational psychology
Phan, Huy P.
Emociones académicas en universitarios
Emociones académicas en universitarios Vol. 15 Núm. 2 Pág. 263-277 ARTICULO
2009 Ansiedad y estrés
González Fernández, Antonio Donolo, Danilo Rinaudo, María Cristina

* Último cálculo de métricas Dialnet: 23-Jun-2024