Academic Self-Concept, Interest, Grades, and Standardized Test Scores: Reciprocal Effects Models of Causal Ordering (2005) Baumert, Jürgen Trautwein, Ulrich Köller, Olaf Lüdtke, Oliver Marsh, Herbert W. Child development Vol. 76 Núm. 2 Pág. 397-416
- Número de citas: 19 (5.3% autocitas)
-
Ámbito Citas PSICOLOGIA 10 EDUCACION 7 ECONOMIA 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Intensity and content of private tutoring lessons during German secondary schooling Vol. 37 Núm. 4 Pág. 1093-1114 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Guill, Karin
Ömeroğulları, Melike
Köller, Olaf
|
Temporal Stability of Grit and School Performance in Adolescents: A Longitudinal Perspective Vol. 27 Núm. 1 Pág. 77-84 ARTICULO | 2021 | Psicología educativa |
Postigo Gutiérrez, Álvaro
Cuesta Izquierdo, Marcelino
Fernández Alonso, Rubén
García Cueto, Eduardo
Muñiz Fernández, José
|
Modelo de factores que afectan el interés individual de los estudiantes en las ciencias básicas Vol. 36 Núm. 1 Pág. 1-16 ARTICULO | 2021 | Ensayos |
García Castro, Raúl Alberto
Llapa Medina, Martín Pedro
Bartesaghi Aste, Willian
|
Mechanisms mediating the relation between reading self-concept and reading comprehension Vol. 36 Núm. 1 Pág. 1-20 ARTICULO | 2021 | European journal of psychology of education |
Locher, Franziska Maria
Becker, Sarah
Schiefer, Irene M.
Pfost, Maximilian
|
Transfer effects of mathematical literacy Vol. 36 Núm. 3 Pág. 799-825 ARTICULO | 2021 | European journal of psychology of education |
Holenstein, Mathias
Bruckmaier, Georg
Grob, Alexander
|
Homework goal orientation, interest, and achievement Vol. 36 Núm. 2 Pág. 359-378 ARTICULO | 2021 | European journal of psychology of education |
Xu, Jianzhong
|
Creencias sobre el Contexto Social, Auto Concepto y la Educación Matemática en Estudiantes Chilenos de Enseñanza Secundaria Núm. 2 Pág. 453-470 | 2021 | Paradigma |
Díaz Quezada, María Verónica
Castro, Luisa
del Río, Pamela
Yañez, Miguel
|
Sex differences in achievement goals: Do school subjects matter? Vol. 35 Núm. 2 Pág. 403-427 ARTICULO | 2020 | European journal of psychology of education |
Wirthwein, Linda
Sparfeldt, Jörn R.
Heyder, Anke
Buch, Susanne R.
Rost, Detlef H.
Steinmayr, Ricarda
|
Social competencies and expectations regarding the impending transition to secondary school Vol. 9 Núm. 1 Pág. 82-102 ARTICULO | 2020 | International Journal of Educational Psychology |
Röder, Mandy
Müller, Anna Rebecca
|
Similarities and Differences Between Intellectually Gifted and Average-Ability Students in School Performance, Motivation, and Subjective Well-Being Vol. 64 Núm. 4 Pág. 285-303 ARTICULO | 2020 | Gifted child quarterly |
Bergold, Sebastian
Wirthwein, Linda
Steinmayr, Ricarda
|
The Influence of Proof Understanding Strategies and Negative Self-concept on Undergraduate Afghan Students’ Achievement in Modern Algebra Vol. 15 Núm. 1 Pág. 6 | 2020 | International Electronic Journal of Mathematics Education |
Khalil, Ahmad S.
Song, Naiqing
Xinrong, Yang
Changgen, Pei
|
Italian students’ results in the PISA mathematics test Vol. 33 Núm. 3 Pág. 505-520 ARTICULO | 2018 | European journal of psychology of education |
Ajello, Anna María
Caponera, Elisa
Palmerio, Laura
|
Caracterización de la formación precedente de estudiantes universitarios de Medellín y su relación con la elección de carrera Vol. 22 Núm. 75 Pág. 1187-1212 ARTICULO | 2017 | Revista mexicana de investigación educativa |
Restrepo, Luis Fernando
Estrada Pareja, Mónica María
Rodríguez, Holmes
|
¿Son las habilidades matemáticas un asunto de género? Núm. 45 Pág. 20-53 | 2016 | Calidad en la educación |
del Río, María Francisca
Strasser Salinas, Katherine
Susperreguy, María Inés
|
Avoiding disaffection in the mathematics class at secondary school Vol. 20 Núm. 60 Pág. 89-105 ARTICULO | 2012 | Revista de economía aplicada |
Mora, Toni
|
An Explanatory Model of Academic Achievement based on Aptitudes, Goal Orientations, Self-Concept and Learning Strategies Vol. 15 Núm. 1 Pág. 48-60 ARTICULO | 2012 | The Spanish Journal of Psychology |
Miñano Pérez, Pablo
Castejón Costa, Juan Luis
Gilar Corbi, Raquel
|
A structural model of cognitive-motivational variables as explanatory factors of academic achievement in Spanish Language and Mathematics Vol. 28 Núm. 1 Pág. 45-54 ARTICULO | 2012 | Anales de psicología |
Miñano Pérez, Pablo
Gilar Corbi, Raquel
Castejón Costa, Juan Luis
|
Las motivaciones de los niños para aprender música en la Escuela de Música y Danza de Melilla Núm. 1 Pág. 293-318 ARTICULO | 2011 | Dedica. Revista de Educação e Humanidades |
Cremades Andreu, Roberto
Herrera Torres, Lucía
Lorenzo Quiles, Oswaldo
|
Características no cognitivas, habitus y progreso del aprendizaje de Matemática en la Educación General Básica (EGB) de la Provincia de Buenos Aires (República Argentina) Vol. 25 Núm. 2 Pág. 143-179 | 2008 | Interdisciplinaria |
Cervini Iturre, Rubén
Gosende, Eduardo
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 18-Jun-2024