Academic Self-Concept, Interest, Grades, and Standardized Test Scores: Reciprocal Effects Models of Causal Ordering (2005) Baumert, Jürgen Trautwein, Ulrich Köller, Olaf Lüdtke, Oliver Marsh, Herbert W. Child development Vol. 76 Núm. 2 Pág. 397-416

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Intensity and content of private tutoring lessons during German secondary schooling
Intensity and content of private tutoring lessons during German secondary schooling Vol. 37 Núm. 4 Pág. 1093-1114 ARTICULO
2022 European journal of psychology of education
Guill, Karin Ömeroğulları, Melike Köller, Olaf
Temporal Stability of Grit and School Performance in Adolescents: A Longitudinal Perspective
Temporal Stability of Grit and School Performance in Adolescents: A Longitudinal Perspective Vol. 27 Núm. 1 Pág. 77-84 ARTICULO
2021 Psicología educativa
Postigo Gutiérrez, Álvaro Cuesta Izquierdo, Marcelino Fernández Alonso, Rubén García Cueto, Eduardo Muñiz Fernández, José
Modelo de factores que afectan el interés individual de los estudiantes en las ciencias básicas
Modelo de factores que afectan el interés individual de los estudiantes en las ciencias básicas Vol. 36 Núm. 1 Pág. 1-16 ARTICULO
2021 Ensayos
García Castro, Raúl Alberto Llapa Medina, Martín Pedro Bartesaghi Aste, Willian
Mechanisms mediating the relation between reading self-concept and reading comprehension
Mechanisms mediating the relation between reading self-concept and reading comprehension Vol. 36 Núm. 1 Pág. 1-20 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Locher, Franziska Maria Becker, Sarah Schiefer, Irene M. Pfost, Maximilian
Transfer effects of mathematical literacy
Transfer effects of mathematical literacy Vol. 36 Núm. 3 Pág. 799-825 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Holenstein, Mathias Bruckmaier, Georg Grob, Alexander
Homework goal orientation, interest, and achievement
Homework goal orientation, interest, and achievement Vol. 36 Núm. 2 Pág. 359-378 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Xu, Jianzhong
Creencias sobre el Contexto Social, Auto Concepto y la Educación Matemática en Estudiantes Chilenos de Enseñanza Secundaria
Creencias sobre el Contexto Social, Auto Concepto y la Educación Matemática en Estudiantes Chilenos de Enseñanza Secundaria Núm. 2 Pág. 453-470
2021 Paradigma
Díaz Quezada, María Verónica Castro, Luisa del Río, Pamela Yañez, Miguel
Sex differences in achievement goals: Do school subjects matter?
Sex differences in achievement goals: Do school subjects matter? Vol. 35 Núm. 2 Pág. 403-427 ARTICULO
2020 European journal of psychology of education
Wirthwein, Linda Sparfeldt, Jörn R. Heyder, Anke Buch, Susanne R. Rost, Detlef H. Steinmayr, Ricarda
Social competencies and expectations regarding the impending transition to secondary school
Social competencies and expectations regarding the impending transition to secondary school Vol. 9 Núm. 1 Pág. 82-102 ARTICULO
2020 International Journal of Educational Psychology
Röder, Mandy Müller, Anna Rebecca
Similarities and Differences Between Intellectually Gifted and Average-Ability Students in School Performance, Motivation, and Subjective Well-Being
Similarities and Differences Between Intellectually Gifted and Average-Ability Students in School Performance, Motivation, and Subjective Well-Being Vol. 64 Núm. 4 Pág. 285-303 ARTICULO
2020 Gifted child quarterly
Bergold, Sebastian Wirthwein, Linda Steinmayr, Ricarda
The Influence of Proof Understanding Strategies and Negative Self-concept on Undergraduate Afghan Students’ Achievement in Modern Algebra
The Influence of Proof Understanding Strategies and Negative Self-concept on Undergraduate Afghan Students’ Achievement in Modern Algebra Vol. 15 Núm. 1 Pág. 6
2020 International Electronic Journal of Mathematics Education
Khalil, Ahmad S. Song, Naiqing Xinrong, Yang Changgen, Pei
Italian students’ results in the PISA mathematics test
Italian students’ results in the PISA mathematics test Vol. 33 Núm. 3 Pág. 505-520 ARTICULO
2018 European journal of psychology of education
Ajello, Anna María Caponera, Elisa Palmerio, Laura
Caracterización de la formación precedente de estudiantes universitarios de Medellín y su relación con la elección de carrera
Caracterización de la formación precedente de estudiantes universitarios de Medellín y su relación con la elección de carrera Vol. 22 Núm. 75 Pág. 1187-1212 ARTICULO
2017 Revista mexicana de investigación educativa
Restrepo, Luis Fernando Estrada Pareja, Mónica María Rodríguez, Holmes
¿Son las habilidades matemáticas un asunto de género?
¿Son las habilidades matemáticas un asunto de género? Núm. 45 Pág. 20-53
2016 Calidad en la educación
del Río, María Francisca Strasser Salinas, Katherine Susperreguy, María Inés
Avoiding disaffection in the mathematics class at secondary school
Avoiding disaffection in the mathematics class at secondary school Vol. 20 Núm. 60 Pág. 89-105 ARTICULO
2012 Revista de economía aplicada
Mora, Toni
An Explanatory Model of Academic Achievement based on Aptitudes, Goal Orientations, Self-Concept and Learning Strategies
An Explanatory Model of Academic Achievement based on Aptitudes, Goal Orientations, Self-Concept and Learning Strategies Vol. 15 Núm. 1 Pág. 48-60 ARTICULO
2012 The Spanish Journal of Psychology
Miñano Pérez, Pablo Castejón Costa, Juan Luis Gilar Corbi, Raquel
A structural model of cognitive-motivational variables as explanatory factors of academic achievement in Spanish Language and Mathematics
A structural model of cognitive-motivational variables as explanatory factors of academic achievement in Spanish Language and Mathematics Vol. 28 Núm. 1 Pág. 45-54 ARTICULO
2012 Anales de psicología
Miñano Pérez, Pablo Gilar Corbi, Raquel Castejón Costa, Juan Luis
Las motivaciones de los niños para aprender música en la Escuela de Música y Danza de Melilla
Las motivaciones de los niños para aprender música en la Escuela de Música y Danza de Melilla Núm. 1 Pág. 293-318 ARTICULO
2011 Dedica. Revista de Educação e Humanidades
Cremades Andreu, Roberto Herrera Torres, Lucía Lorenzo Quiles, Oswaldo
Características no cognitivas, habitus y progreso del aprendizaje de Matemática en la Educación General Básica (EGB) de la Provincia de Buenos Aires (República Argentina)
Características no cognitivas, habitus y progreso del aprendizaje de Matemática en la Educación General Básica (EGB) de la Provincia de Buenos Aires (República Argentina) Vol. 25 Núm. 2 Pág. 143-179
2008 Interdisciplinaria
Cervini Iturre, Rubén Gosende, Eduardo

* Último cálculo de métricas Dialnet: 18-Jun-2024