Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Orígenes de la Publicidad moderna (1800-1925). La aparición de la dirección y la gestión de cuentas como función profesional en las agencias de publicidad modernas

  • Autores: Isabel Solanas García
  • Directores de la Tesis: Joan Sabaté López (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Ramon Llull ( España ) en 2011
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Mario Herreros Arconada (presid.), Josep A. Rom Rodríguez (secret.), Josep Lluís Micó (voc.), Jorge del Río Pérez (voc.), Juan Rey Fuentes (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • El present treball de recerca té el propòsit de mostrar els orígens de la funció de direcció i gestió de comptes, una especialitat professional característica de les agències de publicitat modernes, que tenen els seus inicis en l’últim terç del segle XIX. Per aquest motiu, s’indaga en les principals circumstàncies contextuals que van propiciar el naixement de la publicitat moderna i de les agències de publicitat, i s’exposa de quina manera van afavorir l’evolució d’aquestes companyies, l’aparició de l’especialització professional i, conseqüentment, de diferents perfils professionals. A finals del segle XIX, les agències de publicitat ja mostren una organització interna complexa i ofereixen diversos serveis publicitaris. El treball incideix especialment en les relacions i la dinàmica professional que s’estableix entre els anunciants, les agències i els mitjans, en el període d’estudi indicat, a objecte de mostrar com es va forjar la figura del professional de comptes. Així mateix, la tesi contempla com el desenvolupament de la publicitat moderna i la professionalització de les agències –en gran part afavorit per les necessitats d’extensió i intensificació de la distribució per part dels anunciants i, conseqüentment, per les seves noves necessitats de comunicació - es produeix en un context on ja trobem nombrosos exemples d’una nova mentalitat i forma de gestionar els negocis i on també es comença a veure la presència del màrqueting. A finals del segle XIX, ja es constata la presència d’uns especialistes que assumeixen gran part de les funcions pròpies dels professionals de comptes. A la dècada de 1910, i començaments dels anys 20, aquesta figura professional ja està definida i formalitzada i la seva presència es constata en algunes agències, en què, a més, ocupa una posició preferent en la seva estructura organitzativa.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno