Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La superdotació als centres d'educació infantil i primària dels Serveis Territorials d'Educació de Girona: creences dels professionals de l'educació, mestres i Equips d'Assessorament i Orientació Psicopedagògica (EAP), sobre la detecció d'aquests alumnes i les mesures d'intervenció educativa

  • Autores: Ángel Guirado Serrat
  • Directores de la Tesis: Francisco Jiménez Martínez (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Girona ( España ) en 2008
  • Idioma: catalán
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Ignasi Vila Mendiburu (presid.), Judit Fullana Noell (secret.), Montserrat Casas Vilalta (voc.), José Ramón Orcasitas García (voc.), Gabriel Comes Nolla (voc.)
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • En aquesta tesi es fa una valoració dels elements que incideixen en les creences dels mestres d'educació infantil i primària i dels professionals dels EAP respecte la detecció dels alumnes amb altes capacitats i les principals mesures d'intervenció educativa. Els instruments utilitzats són els propis de les metodologies naturalistes i quasi experimentals. L'anàlisi de resultats obtinguts llarg de tres cursos escolars recull les creences dels mestres i EAP a partir de diferents fonts d'informació: entrevistes, descripció de casos, anàlisi de dades, valoració de normativa i dos qüestionaris, un per a mestres i l'altre per a EAP. Els resultats posen en evidència una molt baixa detecció, insuficiència de regulació legal, eines de diagnòstic febles, dispersió documental i falta de formació. Es detecten contradiccions entre les creences i les pràctiques. Finalment es proposa una redefinició del concepte Altes Capacitats-superdotació des dels àmbits de l'eficàcia, del perfil i del rendiment escolar.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno