Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El aprendizaje del español en una escuela de inmersión dual estadounidense: culturas, motivación y forja de identidades

  • Autores: Maria Cristina Turienzo González
  • Directores de la Tesis: Encarnación Carrasco Perea (dir. tes.), Joan Perera Parramon (tut. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Barcelona ( España ) en 2017
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Juli Palou Sangrà (presid.), Olga Esteve Ruescas (secret.), Sílvia Melo-Pfeifer (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
  • Resumen
    • La immersió dual és una opció didàctica que gaudeix de gran popularitat als Estats Units i Canadà i que es va perfilant com un nou format educatiu dins les noves configuracions plurilingües d'ensenyament a escala mundial. Atès que el potencial creatiu d'una llengua s'expressa principalment a través del patrimoni literari i musical en les seves diverses manifestacions, el docent que ensenya una llengua estrangera hauria de, per tant, proveir als alumnes models significatius que integrin tant el patrimoni d'aquesta llengua, com aquelles trajectòries històric-culturals dels països amb els quals els aprenents se senten identificats. Amb base a això, s’ha dut a terme una recerca qualitativa des d'una perspectiva etnográfica. Amb aquesta finalitat es va dissenyar i implementar un guió didàctic en què els aprenents de castellà als EUA hi veissin reflectides les seves cultures, pel que fa als aprenents de castellà com a llengua de la llar (E/L1) o com a llengua d’herència (E/LH), o la cultura de la llengua meta com és el cas dels alumnes que tenen el castellà com a segona llengua (E/L2).

      Amb la finalitat última de motivar en l'aprenentatge de l’espanyol.(o castellà), així com d’ analitzar el possible canvi d'actitud envers la llengua meta i / o la matisació de la seva identitat lingüística al llarg de tot un curs escolar. Dotze alumnes de tercer grau de l'escola nord-americana Thomas Edison Charter Academy de San Francisco, California, van ser l’ objecte de tal estudi. Els resultats obtinguts pretenen llançar llums obre l'impacte que produeix en l'aprenentatge de la llengua meta, dins d’un sistema dual,el fet d'integrar el component cultural i el que s'escolti la veu dels aprenents a l'aula, a través dels treballs mutimodals per tasques i les presentacions orals individuals.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno