Ha sido reseñado en:
Estudiar la música del franquismo: Políticas culturales, creación y resistencias
Revista de musicología, ISSN 0210-1459, Vol. 40, Nº 1, 2017, págs. 257-266
págs. 3-24
"Obligados a convivir pared con pared": los intercambios musicales entre España y Portugal durante los primeros años del franquismo (1939-1944)
págs. 25-57
Festivals and orchestras: Nazi musical propaganda in Spain during the Early 1940s
págs. 59-95
Women, land, and nation: the dances of the Falange's Women's Section in the political map of Franco's Spain (1939-1952)
págs. 99-125
"Dura lex, sed lex": la depuración franquista en las instituciones musicales dependientes del Ayuntamiento de Donostia-San Sebastián (1936-1940)
págs. 127-156
págs. 157-172
"Que nada aparezca en la calle que resulte ajeno [...] a los intereses del estado": la música en el Ministerio de Información y Turismo (1951-1956)
págs. 173-201
págs. 203-231
Beyond Francoist propaganda and current nostalgia: some remarks on coplas
págs. 235-251
Castanets and white telephones: (musical) comedies during the early years of the Franco regime
págs. 253-264
Qualities of flamenco in the Francoism: between the renaissance and the conscience of protest
págs. 265-283
Raphael is different: Spanish "canción melódica" under late Francoism
págs. 285-302
págs. 303-320
págs. 321-347
págs. 349-366
Anti-fascim by another name: Gustavo Durán, the good neighbor policy, and "franquismo" in the United States
págs. 367-399
Manuel de Falla's Atlántida and the politics of Spain: from conception to first performance
págs. 383-399
Spanish music and wind instruments: stylistic changes in chamber music for clarinet (1950-1965)
págs. 401-426
págs. 427-461
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados