Periodo de publicación recogido
|
|
|
Bringing the language forward: engagements with Quechua language planning and policy. A tribute to Nancy H. Hornberger
Frances Kvietok Dueñas, Nancy H. Hornberger
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 280, 2023 (Ejemplar dedicado a: Bringing the Language Forward: Engagements with Quechua Language Planning and Policy), págs. 1-12
“Si nosotros no usamos la lengua, ¿quién lo va a hacer?”: La trayectoria de una educadora intercultural bilingüe en la revitalización de la lengua indígena
Nancy H. Hornberger
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 15, Nº. 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: Abordar la desigualtat lingüística a Amèrica Llatina. Enfocaments sociolingüístics i etnogràfics per a estudiar els usos de les llengües indígenes en l'àmbit educatiu; e1031)
Espacios ideológicos/de implementación en la planificación y política lingüística de la era COVID: Perspectivas desde comunidades indígenas del Sur global
Nancy H. Hornberger
Runa: archivo para las ciencias del hombre, ISSN-e 1851-9628, Vol. 43, Nº. 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: Debates actuales en torno a la educación y la diversidad cultural en América Latina), págs. 15-36
Mapeando la enseñanza de biliteracidad en contextos indígenas: Desde la timidez hacia la voz
Nancy H. Hornberger, Frances Kvietok Dueñas
Revista peruana de Investigación Educativa, ISSN 2076-6300, ISSN-e 2077-4168, Vol. 11, Nº. 11, 2019 (Ejemplar dedicado a: Tema libre), págs. 99-125
How I Became an Encyclopedia Editor-and Other Tales of a Wayward Scholar.
Nancy H. Hornberger
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 95, Nº 4, 2011, págs. 633-634
Slicing the Onion Ethnographically: Layers and Spaces in Multilingual Language Education Policy and Practice.
Nancy H. Hornberger, David Cassels Johnson
TESOL quarterly: a journal for teachers of English to speakers of other languages and of standard English as a second dialect, ISSN 0039-8322, Vol. 41, Nº. 3, 2007, págs. 509-532
Discursive Approaches to Understanding Teacher Collaboration: Policy into Practice
Nancy H. Hornberger
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 9, Nº. 4, 2006, págs. 495-499
Afterword: Ecology and Ideology in Multilingual Classrooms
Nancy H. Hornberger
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 6, Nº. 3-4, 2003, págs. 296-302
Biliteracy and schooling for multilingual populations
Nancy H. Hornberger
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 155-156, 2002, págs. 137-142
Unpeeling the Onion: Language Planning and Policy and the ELT Professional
Thomas K. Ricento, Nancy H. Hornberger
TESOL quarterly: a journal for teachers of English to speakers of other languages and of standard English as a second dialect, ISSN 0039-8322, Vol. 30, Nº. 3, 1996, págs. 401-428
Escrituralidad, preservación de la lengua y derechos humanos lingüísticos: tres casos ilustrativos
Nancy H. Hornberger
Alteridades, ISSN-e 2448-850X, ISSN 0188-7017, Vol. 5, Nº. 10, 1995 (Ejemplar dedicado a: Derechos humanos lingüísticos en sociedades multiculturales), págs. 67-78
Introduction: Bilingual education and indigenous languages in the light of language planning
Nancy H. Hornberger
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 77, 1989, págs. 5-9
Pupil participation and teacher techniques: criteria for success in a Peruvian bilingual-education program for Quechua children
Nancy H. Hornberger
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 77, 1989, págs. 35-53
Can Peru's rural schools be agents for Quechua language maintenance?
Nancy H. Hornberger
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 10, Nº. 2, 1989, págs. 145-159
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados