InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Toms Voits, Jason Rothman, Marco Calabria, Holly Robson, Naiara Aguirre, Gabriele Cattaneo, Víctor Costumero, Mireia Hernández, M. Juncadella, Lidon Marin Marin, Anna Suades, Albert Costa Martínez, Christos Pliatsikas
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 27, Nº 2, 2024, págs. 263-273
Executive functions are modulated by the context of dual language use: diglossic, bilingual and monolingual older adults
Najla Alrwaita, Carmel Houston-Price, Lotte Meteyard, Toms Voits, Christos Pliatsikas
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 27, Nº 1, 2024, págs. 178-203
Understanding structural plasticity in the bilingual brain:: The Dynamic Restructuring Model
Christos Pliatsikas
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 23, Nº 2, 2020, págs. 459-471
Linguistic immersion and structural effects on the bilingual brain: a longitudinal study
Vincent DeLuca, Jason Rothman, Christos Pliatsikas
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 22, Nº 5, 2019, págs. 1160-1175
Immersive bilingualism reshapes the core of the brain.
Christos Pliatsikas, Vincent DeLuca, Elisavet Moschopoulou, James Douglas Saddy
Brain Structure and Function, ISSN 1863-2653, ISSN-e 1863-2661, Vol. 222, Nº. 4, 2017, págs. 1785-1795
Executive control in bilinguals: A concise review on fMRI studies
Christos Pliatsikas, Gigi Luk
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 19, Nº 4, 2016 (Ejemplar dedicado a: Cross-language Effects in Bilingual Production and Comprehension), págs. 699-705
Processing of regular and irregular past tense morphology in highly proficient second language learners of English: A self-paced reading study
Christos Pliatsikas, Theodoros Marinis
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 34, Nº 5, 2013, págs. 943-970
Processing empty categories in a second language: When naturalistic exposure fills the (intermediate) gap
Christos Pliatsikas, Theodoros Marinis
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 16, Nº 1, 2013, págs. 167-182
Factores contextuales y sociales en la enseñanza de EL2-ELE: : implicaciones lingüísticas, neurocognitivas y socioafectivas
Alicia Luque Ferreras, Christos Pliatsikas
Factores cognitivos y afectivos en la enseñanza del español como LE-L2 / coord. por Jon Andoni Duñabeitia, María del Carmen Méndez Santos, 2021, ISBN 978-84-1391-855-6, págs. 235-258
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados