Aclaración de materia/profesión
Páginas webPortal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Ana Fernández Mera, José Antonio Hinojosa Poveda, Jon Andoni Duñabeitia
Electronic journal of research in educational psychology, ISSN-e 1696-2095, Vol. 22, Nº. 62 (Abril), 2024, págs. 11-38
Are translation equivalents really equivalent?: Evidence from concreteness effects in translation priming
Adel Chaouch-Orozco, Jorge González Alonso, Jon Andoni Duñabeitia, Jason Rothman
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 28, Nº. 2, 2024, págs. 149-162
Jason Rothman, Fatih Bayram, Vincent DeLuca, Grazia Di Pisa, Jon Andoni Duñabeitia, Khadij Gharibi, Jiuzhou Hao, Nadine Kolb, Maki Kubota, Tanja Kupisch, Tim Laméris, Alicia Luque Ferreras, Brechje van Osch, Sergio Miguel Pereira Soares, Yanina Prystauka, Deniz Tat, Aleksandra Tomić, Toms Voits, Stefanie Wulff
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 44, Nº 3, 2023 (Ejemplar dedicado a: Towards a Just and Equitable Applied Psycholinguistics), págs. 316-329
María del Carmen Méndez Santos, Francesca Carofiglio, Claudia Casal Cutillas, Efihia Dimari, Jon Andoni Duñabeitia, Lisandra Espiritusanto, Amina Khiari, Emma Pölkki, Miyuna Komura
Biblioteca de Babel: revista de filología hispánica, ISSN-e 2695-6349, Nº. 4, 2023, págs. 121-147
The cognitive profile of intellectual giftedness
David Asensio, Ana Fernández Mera, Jon Andoni Duñabeitia
International Journal of Educational Psychology: IJEP, ISSN-e 2014-3591, Vol. 12, Nº. 3, 2023 (Ejemplar dedicado a: October), págs. 233-250
Languages and Psychotherapy: The Effect of Foreign Language on Fear Extinction
Isabel Ortigosa Beltrán, Jon Andoni Duñabeitia, Víctor Costumero, Diana Castilla, Irene Jaén Parrilla, Albert Costa Martínez, Azucena García Palacios
Psicothema, ISSN-e 1886-144X, ISSN 0214-9915, Vol. 35, Nº. 1, 2023, págs. 30-40
Pedro Javier Conesa, Iban Onandia Hinchado, Jon Andoni Duñabeitia
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, ISSN-e 2340-8340, Vol. 10, Nº. 3, 2023 (Ejemplar dedicado a: (Septiembre 2023))
Pedro Conesa, Jon Andoni Duñabeitia
Electronic journal of research in educational psychology, ISSN-e 1696-2095, Vol. 20, Nº. 57 (septiembre), 2022, págs. 403-426
Emotional Processing of Gifted Children: An Unresolved Matter
Ana Fernández Mera, José Antonio Hinojosa, Jon Andoni Duñabeitia
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, ISSN-e 1576-8597, ISSN 0211-2159, Vol. 43, Nº 2, 2022
Differences in word learning in children: Bilingualism or linguistic experience?
Maria Borragan, Angela de Bruin, Viktoria Havas, Ruth de Diego Balaguer, Mila Dimitrova Vulchanova, Valentin Vulchanov, Jon Andoni Duñabeitia
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 42, Nº 2, 2021 (Ejemplar dedicado a: Individual Differences in Bilingualism), págs. 345-366
On the phantom-like appearance of bilingualism effects on neurocognition: (How) should we proceed?
Evelina Leivada, Marit Westergaard, Jon Andoni Duñabeitia, Jason Rothman
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 24, Nº 1, 2021, págs. 197-210
Hablar con tu(s) hijo/a(s) en lengua extranjera: motivaciones de las familias
Marta Francisca Nogueroles López, Mercedes Pérez Serrano, Jon Andoni Duñabeitia
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. Extra 21, 2021 (Ejemplar dedicado a: Bilingualism and Heritage Languages), págs. 139-175
The thousand-question Spanish general knowledge database
Francisco Buades Sitjar, Roger Boada, Marc Guasch Moix, Pilar Ferré Romeu, José Antonio Hinojosa Poveda, Marc Brysbaert, Jon Andoni Duñabeitia
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, ISSN-e 1576-8597, ISSN 0211-2159, Vol. 42, Nº 1, 2021, págs. 109-119
Valence, Arousal and Concreteness Mediate Word Association
Francisco Buades Sitjar, Clara Planchuelo Fernández, Jon Andoni Duñabeitia
Psicothema, ISSN-e 1886-144X, ISSN 0214-9915, Vol. 33, Nº. 4, 2021, págs. 602-609
Are similar control processes implemented during single and dual language production?: Evidence from switching between speech registers and languages
Mathieu Declerck, Iva Ivanova, Jonathan Grainger, Jon Andoni Duñabeitia
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 23, Nº 3, 2020, págs. 694-701
How do bilinguals switch between languages in different interactional contexts?: A comparison between voluntary and mandatory language switching
Mina Jevtovic, Jon Andoni Duñabeitia, Angela de Bruin
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 23, Nº 2, 2020, págs. 401-413
Interpreting Foreign Smiles: Language Context and Type of Scale in the Assessment of Perceived Happiness and Sadness
Candice Frances, Silvia Pueyo Villa, Vanessa Anaya Moix, Jon Andoni Duñabeitia
Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, ISSN-e 1576-8597, ISSN 0211-2159, Vol. 41, Nº 1, 2020, págs. 21-38
Elebitasuna, bi hizkuntza hitz egitea baino gehiago
Eneko Antón Ustariz, Jon Andoni Duñabeitia
Hizpide: helduen euskalduntzearen aldizkaria, ISSN-e 2530-3287, ISSN 1136-5714, Año 34, Nº. 89, 2016
The impact of literacy on position uncertainty.
Jon Andoni Duñabeitia, Marie Lallier, Pedro M. Paz-Alonso, Manuel Francisco Carreiras Valiña
Psychological Science, ISSN-e 1467-9280, Vol. 26, Nº. 4 (April2015), 2015, págs. 548-550
Orthographic coding in illiterates and literates
Jon Andoni Duñabeitia, Karla Orihuela, Manuel Francisco Carreiras Valiña
Psychological Science, ISSN-e 1467-9280, Vol. 25, Nº. 6, 2014, págs. 1275-1280
Early morphological decomposition of suffixed words: Masked priming evidence with transposed-letter nonword primes
Elisabeth Beyersmann, Jon Andoni Duñabeitia, Manuel Francisco Carreiras Valiña, Max Coltheart, Annie Castles
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 34, Nº 5, 2013, págs. 869-892
Children like dense neighborhoods: orthographic neighbourhood density effects in novel readers
Jon Andoni Duñabeitia, Eduardo Vidal-Abarca Gámez
The Spanish Journal of Psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 11, Nº. 1, 2008, págs. 26-35
Priming morfológico: algo más que "priming" morfológico
Jon Andoni Duñabeitia, Manuel Perea Lara, Eva María Gutiérrez, Yaiza Mena, Manuel Francisco Carreiras Valiña
Anuario de psicología, ISSN 0066-5126, Vol. 38, Nº. 1, 2007, págs. 9-24
Influencia de la frecuencia de las letras en el efecto de facilitación por transposición de letras
Jon Andoni Duñabeitia, Eva María Gutiérrez, Yaiza Mena
Cognitiva, ISSN-e 1579-3702, ISSN 0214-3550, Vol. 18, Nº 2, 2006, págs. 135-144
Self-evaluation, self-assessment and self-concept in a native or foreign language
Irene Buttazzi, Jon Andoni Duñabeitia
Emotion and identity in second language learning / Ana Blanco Canales (ed. lit.), Susana Martín Leralta (ed. lit.), 2023, ISBN 978-1-80079-649-2, págs. 427-460
Jon Andoni Duñabeitia, Clara Planchuelo Fernández
La lingüística del amor: de la pasión a la palabra / M. Mar Galindo Merino (ed. lit.), María del Carmen Méndez (ed. lit.), 2022, ISBN 9788412406023, págs. 121-139
Métodos experimentales desde el paradigma cuantitativo
Mercedes Pérez Serrano, Jon Andoni Duñabeitia
Metodología de la investigación en la enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua (L2) / lengua extranjera (LE) / coord. por Isabel Santos Gargallo, Susana Pastor Cesteros, 2022, ISBN 978-84-7133-864-8, págs. 117-133
Introducción (Factores cognitivos y afectivos en la enseñanza del español como LE-L2)
María del Carmen Méndez Santos, Jon Andoni Duñabeitia
Factores cognitivos y afectivos en la enseñanza del español como LE-L2 / coord. por Jon Andoni Duñabeitia, María del Carmen Méndez Santos, 2021, ISBN 978-84-1391-855-6, págs. 33-44
Aprendizaje en contextos de lengua única y de mezcla de lenguas
Eneko Antón Ustariz, M. Mar Galindo Merino, Jon Andoni Duñabeitia
Factores cognitivos y afectivos en la enseñanza del español como LE-L2 / coord. por Jon Andoni Duñabeitia, María del Carmen Méndez Santos, 2021, ISBN 978-84-1391-855-6, págs. 111-132
La diglosia emocional y cómo hacerle frente
Jon Andoni Duñabeitia
Exploring the lexicon of bilingual and plurilingual learners: lexical availability and vocabulary acquisition, 2018, ISBN 978-84-09-05164-9, pág. 18
Los cognados en la adquisición y la evaluación de segundas lenguas
Jon Andoni Duñabeitia, Maria Borragan, Aina Casaponsa Gali
Enseñar léxico en el aula de español: el poder de las palabras / María Paz Battaner Arias (aut.), Francisco Herrera Luque (aut.), 2017, ISBN 978-84-16943-88-3, págs. 107-120
Reading words and sentences in Spanish
Manuel Francisco Carreiras Valiña, Jon Andoni Duñabeitia, Nicola Molinaro
The Handbook of Hispanic Linguistics / José Ignacio Hualde (ed. lit.), Antxon Olarrea (ed. lit.), Erin O´Rourke (ed. lit.), 2012, ISBN 978-1-4051-9882-0, págs. 803-826
Case Study 4. Towards a multilingual model of education in the Basque Country
Eneko Antón Ustariz, Jon Andoni Duñabeitia
Comisión Europea = European Commission, Oficina de Publicaciones = Publications Office, 2020. ISBN 978-92-76-13060-4
El procesamiento morfológico en el reconocimiento visual de palabras
Jon Andoni Duñabeitia
Tesis doctoral dirigida por Manuel Francisco Carreiras Valiña (dir. tes.), Manuel Perea Lara (codir. tes.). Universidad de La Laguna (2009).
Influence of sociodemographic and intelligence factors in general knowledge
Tesis doctoral dirigida por Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.), Claudia Poch (codir. tes.). Universidad Antonio de Nebrija (2023).
Efectos de la emoción y la concreción en la asociación de palabras en el léxico mental
Tesis doctoral dirigida por Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.), José Antonio Hinojosa Poveda (codir. tes.). Universidad Antonio de Nebrija (2023).
Tesis doctoral dirigida por Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.), María Ángeles Moreno Yus (dir. tes.). Universidad de Murcia (2023).
How do we read through touch? Orthographic processing in braille reading
Tesis doctoral dirigida por Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.), Manuel Perea Lara (codir. tes.), Kimberly Quinn (codir. tes.), Pablo Gómez (codir. tes.). Universidad Antonio de Nebrija (2022).
Semantic richness, semantic context, and language learning
Tesis doctoral dirigida por Clara D. Martin (dir. tes.), Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.), Manuel Francisco Carreiras Valiña (tut. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2021).
Tracing the Algorithm of Bilingual Language Learning
Tesis doctoral dirigida por Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.), Manuel Francisco Carreiras Valiña (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2021).
Sensitivity to letter sequences in word processing and word learning
Tesis doctoral dirigida por Angela de Bruin (dir. tes.), Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.), Manuel Francisco Carreiras Valiña (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2020).
Bilingualism across the lifespan: neuroanatomical correlates
Tesis doctoral dirigida por Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.), Manuel Francisco Carreiras Valiña (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2017).
The search for a bilingual advantage in executive functions: a developmental perspective.
Tesis doctoral dirigida por Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.), Manuel Francisco Carreiras Valiña (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2017).
Phonological and orthographic processes in Spanish deaf skilled readers
Tesis doctoral dirigida por Manuel Francisco Carreiras Valiña (dir. tes.), Jon Andoni Duñabeitia (codir. tes.), Moisés Betancort Montesinos (tut. tes.). Universidad de La Laguna (2017).
Bilingualism and visual word recognition
Tesis doctoral dirigida por Manuel Francisco Carreiras Valiña (dir. tes.), Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2016).
Automatic activation of translation equivalents in bilingual visual word recognition
María Dimitropoulos López
Tesis doctoral dirigida por Manuel Francisco Carreiras Valiña (dir. tes.), Adelina Estévez Monzó (dir. tes.), Jon Andoni Duñabeitia (dir. tes.). Universidad de La Laguna (2013).
Factores cognitivos y afectivos en la enseñanza del español como LE-L2
coord. por Jon Andoni Duñabeitia, María del Carmen Méndez Santos
Thomson Reuters Aranzadi : Thomson Reuters-Civitas, 2021. ISBN 978-84-1391-855-6
Ha sido reseñado en:
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados