Instituciones
Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Chemistry Writing Instruction and Training: Implementing a Comprehensive Approach to Improving Student Communication Skills
Alexander F. Stewart, Andrea L. Williams, Jennifer Lofgreen, Landon J. G. Edgar, Laura B. Hoch, Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 93, Nº 1, 2016, págs. 86-92
Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 92, Nº 3, 2015, págs. 405-405
Green Chemistry Decision-Making in an Upper-Level Undergraduate Organic Laboratory
Landon J. G. Edgar, Katherine J. Koroluk, Mehrnaz Golmakani, Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 91, Nº 7, 2014, págs. 1040-1043
A Supplement to the "Historical Origins of Stereochemical Line and Wedge Symbolism"
Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 90, Nº 9, 2013, pág. 1109
Green Carbonyl Condensation Reactions Demonstrating Solvent and Organocatalyst Recyclability
Jason M. Stacey, Andrew P. Dicks, Aaron A. Goodwin, Brittney M. Rush, Manisha Nigam
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 90, Nº 8, 2013, págs. 1067-1070
ConfChem Conference on Educating the Next Generation: Green and Sustainable Chemistry-Greening the Organic Curriculum: Development of an Undergraduate Catalytic Chemistry Course
Andrew P. Dicks, Robert A. Batey
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 90, Nº 4, 2013, págs. 519-520
The Five Senses of Christmas Chemistry
Derek A. Jackson, Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 89, Nº 10, 2012, págs. 1267-1273
The petasis reaction: microscale synthesis of a tertiary amine antifungal analog
Katherine J. Koroluk, Derek A. Jackson, Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 89, Nº 6, 2012, págs. 796-798
Shake For Sigma, Pray For Pi: Classroom Orbital Overlap Analogies
Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 88, Nº 4, 2011, págs. 426-427
Rapid and Convenient Synthesis of the 1,4-Dihydropyridine Privileged Structure
Lawrence L. W. Cheung, Sarah A. Styler, Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 87, Nº 6 (June), 2010, págs. 628-630
Comparing the Traditional with the Modern:: A Greener, Solvent-Free Dihydropyrimidone Synthesis
Evangelos Aktoudianakis, Elton Chan, Amanda R. Edward, Isabel Jarosz, Vicki Lee, Leo Mui, Sonya S. Thatipamala, Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 86, Nº 6 (June), 2009, págs. 730-732
Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 86, Nº. 4 (April), 2009, págs. 449-449
Use of NMR and NMR Prediction Software To Identify Components in Red Bull Energy Drinks
André J. Simpson, Azadeh Shirzadi, Timothy E. Burrow, Andrew P. Dicks, Brent Lefebvre, Tricia Corrin
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 86, Nº. 3 (March), 2009, págs. 360-362
Keeping Your Students Awake: Facile Microscale Synthesis of Modafinil, a Modern Anti-Narcoleptic Drug
Evangelos Aktoudianakis, Rui Jun Lin, Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 83, Nº 12, 2006, pág. 1832
The Hammett Equation: Probing the Mechanism of Aromatic Semicarbazone Formation
Glenn K. Ikeda, Karen Jang, Scott O. C. Mundle, Andrew P. Dicks
Journal of chemical education, ISSN 0021-9584, Vol. 83, Nº 9, 2006, pág. 1341
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados