InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
POEMat.ES: Pauta de observación de la enseñanza de matemáticas en educación secundaria en España
SiMiS, Real Colegio Complutense en Harvard, Nuria Joglar Prieto, Irene Ferrando, Miguel A. Abánades Astudillo, Blanca Arteaga Martínez, Víctor J. Barrera Castarnado, Juan M. Belmonte Gómez, Rafael Crespo García, Ignacio Antonio Fernández Balboa, Arántzazu Fraile Rey, Esperanza Hernández Montagut, María del Mar Liñán García, Jesús Macías Sánchez, María Cinta Muñoz Catalán, Marta Pla Castells, Mónica Ramírez García, Carlos Segura Cordero, Piedad Tolmos Rodríguez-Piñero, Jon R. Star
Avances de investigación en educación matemática, ISSN-e 2254-4313, Nº. 20, 2021, págs. 89-103
The effect of perceptual fluency on overcoming the interference of the More A-More B intuitive rule among primary school students in a perimeter comparison task: The perspective of cognitive load
Ying Liu, Ru-de Liu, Jon R. Star, Jia Wang, Huimin Tong
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 35, Nº 2, 2020, págs. 357-380
Ying Liu, Ru-de Liu, Jon R. Star, Jia Wang, Rui Zhen, Huimin Tong
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 112, Nº. 5, 2020, págs. 907-921
Preventing interference: Reordering complexity in the learning of new concepts
Esther Ziegler, Peter A. Edelsbrunner, Jon R. Star
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 111, Nº. 7, 2019, págs. 1202-1219
When and Why Replication Studies Should be Published: Guidelines for Mathematics Education Journals
Jon R. Star
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 49, Nº 1, 2018, págs. 98-103
Flexibilidad matemática y resolución de ecuaciones lineales
Nuria Joglar Prieto, Miguel A. Abánades Astudillo, Jon R. Star
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, ISSN 1133-9853, Nº. 80, 2018 (Ejemplar dedicado a: Comprensión en matemáticas), págs. 51-57
Designing Geometry 2.0 learning environments: a preliminary study with primary school students
Nuria Joglar Prieto, José María Sordo Juanena, Jon R. Star
International journal of mathematical education in science and technology, ISSN 0020-739X, Vol. 45, Nº. 3, 2014, págs. 396-416
Developing procedural flexibility: Are novices prepared to learn from comparing procedures?
Bethany Rittle-Johnson, Jon R. Star, Kelley Durkin
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Nº. 3, 2012, págs. 436-455
Jon R. Star, Martina Kenyon, Rebecca M. Joiner, Bethany Rittle-Johnson, Thomas A. Evitts (ed. lit.), Karen Heinz (ed. lit.)
Mathematics teacher, ISSN-e 2330-0582, ISSN 0025-5769, Vol. 103, Nº 8, 2010, págs. 608-612
Bethany Rittle-Johnson, Jon R. Star, Kelley Durkin
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 101, Nº. 4, 2009, págs. 836-852
Bethany Rittle-Johnson, Jon R. Star
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 101, Nº. 3, 2009, págs. 529-544
Does comparing solution methods facilitate conceptual and procedural knowledge?: An experimental study on learning to solve equations
Bethany Rittle-Johnson, Jon R. Star
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 99, Nº. 3, 2007, págs. 561-574
Reconceptualizing Procedural Knowledge
Jon R. Star
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 36, Nº 5, 2005, págs. 404-411
Beliefs about Mathematical Understanding
Cigdem Haser, Jon R. Star
Academic Exchange Quarterly, ISSN 1096-1453, Vol. 8, Nº 4, 2004, págs. 147-151
Toward and educational psychology of mathematics education
Jon R. Star, Bethany Rittle-Johnson
Handbook of educational psychology, 2016, ISBN 978-0-415-89482-1, págs. 257-268
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados