Instituciones
Periodo de publicación recogido
|
|
|
The association between school-level SES and emergent literacy in Italy
Oriana Incognito, Christian Tarchi, Giuliana Pinto
Culture and Education, Cultura y Educación, ISSN-e 1578-4118, ISSN 1135-6405, Vol. 34, Nº 1, 2022, págs. 102-139
Multidimensional profiles of learning orientations and school achievement: a person-oriented approach in middle-school students
Giulia Vettori, Claudio Vezzani, Lucia Bigozzi, Giuliana Pinto
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 37, Nº 2, 2022, págs. 439-458
Improving children’s textual competence in kindergarten through genre awareness
Giuliana Pinto, Christian Tarchi, Lucia Bigozzi
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 35, Nº 1, 2020, págs. 137-154
University students’ conceptions of learning across multiple domains
Claudio Vezzani, Giulia Vettori, Giuliana Pinto
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 33, Nº 4, 2018, págs. 665-684
Emergent literacy and reading acquisition: A longitudinal study from kindergarten to primary school
Giuliana Pinto, Lucia Bigozzi, Claudio Vezzani, Christian Tarchi
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 32, Nº 4, 2017, págs. 571-587
The relationship between oral and written narratives: A three-year longitudinal study of narrative cohesion, coherence, and structure
Giuliana Pinto, Christian Tarchi, Lucia Bigozzi
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Nº. 4, 2015, págs. 551-569
Emergent literacy and learning to write: A predictive model for italian language
Giuliana Pinto, Lucia Bigozzi, Beatrice Accorti Gamannossi, Claudio Vezzani
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 24, Nº 1, 2009, págs. 61-78
Misoprostol como inductor del parto serie de casos en el HNCH 2003-2004
Jorge Arévalo, P. Crispín Milart, Mónica Flores Noriega, Juan Quispe, Giuliana Pinto, Érika Bravo
Revista Peruana de Ginecología y Obstetricia, ISSN-e 2304-5132, ISSN 2304-5124, Vol. 51, Nº. 4, 2005, págs. 212-218
Giuliana Pinto, Lucia Bigozzi, Giulia Vettori
Development of writing skills in children in diverse cultural contexts: contributions to teaching and learning / coord. por Alina Galvao Spinillo, Carmen Sotomayor, 2023, ISBN 9783031292859, págs. 113-136
Sistemas simbólicos y notación figurativa
Anna Silvia Bombi, Giuliana Pinto
Manual de psicología de la educación / coord. por Clotilde Pontecorvo, 2003, ISBN 84-7884-264-0, págs. 109-134
Requisitos previos para el aprendizaje de la lectura
Giuliana Pinto
Leer en la escuela: nuevas tendencias en la enseñanza de la lectura, 1989, ISBN 84-368-0466-X, págs. 48-56
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados