This paper describes the teaching innovation at the third year of the degree in Infant Education from the Escuela Universitaria Cardenal Cisneros during the academic year 2012-2013 of implementing the Fernandez Bravo´s methodology to work up a mathematically logical dialogue in the acquisition process of a new concept. We describe two levels of the experience: the application of the methodology in the university class and the experience of the students in the period of practices themselves with preschool children. This experience has implementation challen- ges because of the time of preparation of a dialogue that builds a new concept and uncertainty of possible answers of the students, but the majority of students believe that it is a relevant learning methodology because of the relevant skills that they develop during the construction process itself.
Este trabajo describe la innovación docente realizada en el tercer curso del grado de Educación Infantil de la Escuela Universitaria Cardenal Cisneros durante el curso 2012-2013 implementando la metodología de Fernández Bravo (1995 y 2008) para construir el diálogo lógico matemáticamente en el proceso de adquisición de un nuevo concepto. Se describe la experiencia teniendo en cuenta dos niveles: la aplicación de la metodología en la clase universitaria y en las prácticas realizadas por los propios alumnos con niños de Educación Infantil. Dicha experiencia tiene sus dificultades de aplicación debido al tiempo de preparación de un diálogo que construya un nuevo concepto y a la incertidumbre de las posibles respuestas de los alumnos, pero la gran mayoría de los alumnos y (a la vez) profesores en prácticas opinan que el aprendizaje ha sido relevante por las competencias que se desarrollan durante el propio proceso de construcción.
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