Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


¿Qué opinan los futuros maestros sobre el aprendizaje de las ciencias a través de la indagación y sobre sus necesidades formativas?

    1. [1] Universidad de Zaragoza

      Universidad de Zaragoza

      Zaragoza, España

    2. [2] Universidad Pública de Navarra

      Universidad Pública de Navarra

      Pamplona, España

  • Localización: Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, ISSN-e 2174-6486, ISSN 0212-4521, Nº Extra 0, 2009 (Ejemplar dedicado a: VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias), págs. 3536-3541
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • The application of an open-ended questionnaire allows us to detect some ideas about inquiry in preservice Primary teachers. A first analysis allows us to categorize the type of answers. In general, the majority of students ask for more theoretical contents about science, since they are not confidence in being involved in science teaching without this background. A great scattering of answers appears when students are asked for inquiry in the Primary classrooms. Finally, no coherent answers are detected when students declare that they want to learn “more scientific contents” (90%), whereas less than 50% of them would like to be taught about this issue.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno