La comunicació presenta un recull d�experiències en diferents centres educatius (infantil 0-3 anys, CEIP 3-12 anys, secundària, cicles formatius i Col·legi Rural Agrupat) que treballen sobre projectes a l�aula i al centre. L�objectiu és mostrar la validesa actual d�una metodologia d�aprenentatge més diversificada i complexa, que valora la motivació de l�alumnat i que considera el professorat com acompanyant i coordinador del procés d�aprenentatge. En el marc actual de les noves titulacions sorgides del procés de Bolonya s�hauria de reivindicar aquesta metodologia que ofereix un aprenentatge més significatiu per a l�alumnat i amb relació amb la pedagogia del context evitant la separació entre l�escola i la vida.
Finalment, es pretén qüestionar el valor i utilitat de la formació inicial del professorat i el paper de la universitat com institució que ha de connectar l�aprenentatge i la realitat.
Paraules clau: projectes, experiències didàctiques, escola oberta a l�entorn
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados