Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Indagació basada en la modelització: un marc per al treball pràctic

  • Autores: Cristina Simarro Rodríguez, Digna Couso, Roser Pintó
  • Localización: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, ISSN-e 1699-6712, Nº. 25, 2013 (Ejemplar dedicado a: Juny), págs. 35-43
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Malgrat la rellevància que la recerca en didàctica de les ciències sembla donar a l’ensenyament de les ciències basat en la indagació, molts autors afirmen que aquest ti-pus de pràctica educativa no ha arribat a uns nivells de qualitat acceptable en la seva im-plementació a l’aula. La gran varietat d’interpretacions que se li dóna al terme indagació i la desconnexió d’aquestes amb altres aspectes rellevants de la didàctica de les ciències com la modelització són algunes de les causes que explicarien aquest fet. El present arti-cle pretén introduir un marc específic per a la indagació, el de la indagació basada en la modelització, per tal d’orientar el treball pràctic a l'aula de ciències.

    • English

      Despite the importance that research in science education seems to give to inquiry-based science education, many authors claim that this type of educational practice has not reached acceptable levels of quality in its classroom implementation. The variety of inter-pretations given to the term inquiry and their disconnetion with other relevant aspects of science education such as modeling are some of the reasons that explain this situation. This article aims to introduce a specific framework for inquiry, the inquiry-based modeling to guide the practical work in the science classroom.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno