Instituciones
Área de conocimientoPáginas webPortal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
La flexión de género en ELE. Aportaciones e implicaciones didácticas de un estudio de corpus
Ignacio M. Palacios Martínez, Ana Fernández Dobao
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, ISSN 1886-2438, Nº. 19, 2024, págs. 132-147
Ignacio M. Palacios Martínez
Research in Corpus Linguistics (RiCL), ISSN-e 2243-4712, Vol. 11, Nº. 1, 2023, págs. 116-146
Ignacio M. Palacios Martínez
Complutense Journal of English Studies, ISSN 2386-3935, Nº. 29, 2021, págs. 1-20
Language Contact: The Influence of English on the Hispanic Community of the United States
María Eva Piñeiro Fariña, Ignacio M. Palacios Martínez (dir.)
Nexus, ISSN-e 1697-4646, Nº. 1, 2020, págs. 74-75
Introduction: Gaining insights into English as a contact language and its diffusion
Ignacio M. Palacios Martínez, José Antonio Sánchez Fajardo
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 30, 2017 (Ejemplar dedicado a: English as a Contact Language: Variation and Diffusion / coord. por José Antonio Sánchez Fajardo, Ignacio M. Palacios Martínez), págs. 5-22
The quotative system in Spanish and English youth talk. A contrastive corpus-based study
Ignacio M. Palacios Martínez
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, Nº 49, 2014, págs. 95-114
Non-standard negation in modern English: a corpus-based study of four salient features
Ignacio M. Palacios Martínez
ES: Revista de filología inglesa, ISSN 0210-9689, Nº. 34, 2013, págs. 211-223
María Luisa Roca Varela, Ignacio M. Palacios Martínez
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 13, Nº. 2, 2013 (Ejemplar dedicado a: Second language testing: interfaces between pedagogy and assessment), págs. 53-68
The Language of British Teenagers. A Preliminary Study of its Main Grammatical Features
Ignacio M. Palacios Martínez
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 33, Nº 1, 2011, págs. 105-126
Negotiating Meaning in Interaction between English and Spanish Speakers via Communicative Strategies
Ana María Fernández Dobao, Ignacio M. Palacios Martínez
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 29, Nº 1, 2007, págs. 87-105
The teaching of grammar revisited: listening to the learners' voice
Ignacio M. Palacios Martínez
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 4, 2007, págs. 135-150
Ignacio M. Palacios Martínez
Eduga: revista galega do ensino, ISSN 1133-911X, Nº 45, 2005, págs. 141-160
Ignacio M. Palacios Martínez
Eduga: revista galega do ensino, ISSN 1133-911X, Nº 45, 2005, págs. 439-457
Evaluación del alumno, técnicas y elementos en el proceso de aprendizaje de segundas lenguas
María Rosa Alonso Alonso, Ignacio M. Palacios Martínez
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, ISSN 1130-7021, ISSN-e 1989-0796, Nº 15, 2005, págs. 5-13
Foreign language teaching in tertiary education: A European perspective
Ignacio M. Palacios Martínez
Cauce: Revista Internacional de Filología, Comunicación y sus Didácticas, ISSN-e 2603-8560, ISSN 0212-0410, Nº 25, 2002 (Ejemplar dedicado a: The Teaching of English as a Foreign Language : a European Perspective), págs. 165-184
Some insights into the teaching of translation
Ignacio M. Palacios Martínez
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, Nº 19, 1998, págs. 139-154
La enseñanza de lenguas extranjeras en el marco de la reforma
Ignacio M. Palacios Martínez
Aula de innovación educativa, ISSN 1131-995X, Nº 62, 1997, págs. 24-26
The importance of language learning strategies in foreign language teaching
Ignacio M. Palacios Martínez
Cuadernos de filología inglesa, ISSN 0213-5485, Vol. 5, Nº 1, 1996 (Ejemplar dedicado a: Aprendizaje y Enseñanza de Lenguas en Contextos Tutorados), pág. 103
Ignacio M. Palacios Martínez
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 8, 1995, págs. 177-193
Notes on the use and meaning of negation in contemporary written English
Ignacio M. Palacios Martínez
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 17, Nº 1-2, 1995, págs. 207-227
Expresión escrita y transferencia: análisis de errores en la lengua escrita de estudiantes de español como segunda lengua
Ignacio M. Palacios Martínez, María Rosa Alonso Alonso
REALE: Revista de Estudios de Adquisición de la Lengua Española, ISSN 1133-6978, Nº 2, 1994, págs. 23-38
The role of age in the Twitter discourse of British rappers and singers
Ignacio M. Palacios Martínez, Paloma Núñez Pertejo
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives / Stefania Maci (ed. lit.), Giovanni Garofalo (ed. lit.), 2023, ISBN 9783034347532, págs. 251-286
The expression of (im)politeness in the language of teenagers: the courtesy marker please, taboo vocatives and swear words as three cases in point
Ignacio M. Palacios Martínez, Paloma Núñez Pertejo
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres, 2022, págs. 345-347
Los corpus de aprendientes de español como L2
Guillermo Rojo Sánchez, Ignacio M. Palacios Martínez
Lingüística de corpus en español / coord. por Giovanni Parodi Sweis, Pascual Cantos Gómez, Chad Howe, 2022, ISBN 9780367350123, págs. 74-88
Guillermo Rojo Sánchez, Ignacio M. Palacios Martínez
Aportes del CAES a la enseñanza del español como lengua extranjera: estudios aplicados a la gramática y pragmática / coord. por Carmen Ballestero de Celis, María Carmen Sampedro Mella, 2021, ISBN 9788418445453, págs. 5-8
Up for Debate: English Tests in the Spanish University Entrance Exams
Luis Alberto Lázaro Lafuente, Montserrat Martínez Vázquez, Ignacio M. Palacios Martínez, Marian Amengual Pizarro
Advances in English and American Studies: current developments, future trends / Pilar Guerrero Medina (ed. lit.), Macarena Palma Gutiérrez (ed. lit.), María Valero Redondo (ed. lit.), 2020, ISBN 978-84-9927-546-8, págs. 209-214
Ignacio M. Palacios Martínez, Mario Cal Varela
Studies on multilingual lexicography / María José Domínguez Vázquez (ed. lit.), Mónica Mirazo Balsa (ed. lit.), Carlos Valcárcel Riveiro (ed. lit.), 2020, ISBN 9783110604672, págs. 197-212
Ignacio M. Palacios Martínez, Francisco Mario Barcala Rodríguez, Guillermo Rojo Sánchez
Corpus y construcciones: perspectivas hispánicas / coord. por Marta Blanco Domínguez, Hella Olbertz, Victoria Vázquez Rozas, 2019, ISBN 9788417595876, págs. 273-302
Learner Spanish on computer: the CAES "Corpus de Aprendices de Español" project
Guillermo Rojo Sánchez, Ignacio M. Palacios Martínez
Spanish Learner Corpus Research: current trends and future perspectives / Margarita Alonso-Ramos (ed. lit.), 2016, ISBN 978-90-272-1075-3, págs. 55-87
Lidia Gómez García, Paloma Núñez Pertejo, Ignacio M. Palacios Martínez
O programa Erasmus na construción da cidadanía europea: unha mirada dende Compostela / coord. por Jesús Rodríguez Rodríguez, 2010, ISBN 978-84-9887-388-7, págs. 73-87
O portofolio europeo das linguas: reflexións e ideas para a súa posta en práctica na aula
Ignacio M. Palacios Martínez
Integración lingüística e inmigración / coord. por María Teresa Díaz García, Inmaculada Mas Álvarez, Luz Zas Varela; Carme Silva Domínguez (col.), 2008, págs. 117-136
The contributions of Halliday's systemic functional model to educational linguistics
Ignacio M. Palacios Martínez
A pleasure of life in words: a festschrisft for Angela Downing / Marta Carretero Lapeyre (ed. lit.), Laura Hidalgo Downing (ed. lit.), Julia Lavid López (ed. lit.), Elena Martínez Caro (ed. lit.), JoAnne Neff van Aertselaer (ed. lit.), Soledad Pérez de Ayala Becerril (ed. lit.), Esther Sánchez-Pardo (ed. lit.), Angela Downing Rothwell (hom.), Vol. 2, 2006, ISBN 84-611-3497-4, págs. 219-238
Interlanguage transfer in a bilingual context
Ignacio M. Palacios Martínez, María Rosa Alonso Alonso
Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas / coord. por Marian Amengual Pizarro, Maria Juan Garau, Joana Salazar Noguera, 2006, ISBN 84-7632-960-1, págs. 151-166
Aprendiendo a aprender en el aula de las lenguas extranjeras: las estrategias de apredizaje y su tratamiento en el aula
Ignacio M. Palacios Martínez
El Portafolio Europeo de las Lenguas y sus aplicaciones en el aula / coord. por Daniel Cassany Comas, Joaquín Giráldez Ceballos-Escalera, 2006, ISBN 84-369-4197-7, págs. 129-170
Lexis and leaner corpora: a study of English/Spanish false friends on the basis of the data provided by SULEC (Santiago University Leaner of English Corpus)
Ignacio M. Palacios Martínez, María Rosa Alonso Alonso
Studies in contrastive linguistics : Proceedings of the 4th International Contrastive Linguistics Conference Santiago de Compostela, septiembre 2005 / coord. por Cristina Mourón Figueroa, Teresa Moralejo Gárate, 2006, ISBN 84-9750-648-0, págs. 749-760
The teaching of foreign languages in the Europe of the twenty first century: the Common European Framework (CEF) and the European Languaje Portfolio (ELP)
Paloma Núñez Pertejo, Ignacio M. Palacios Martínez
All in All: a plural view of our teaching and learning / María Jesús Lorenzo Modia (ed. lit.), 2005, ISBN 84-9749-132-7, págs. 197-210
La autonomía del alumno en el aprendizaje de una lengua extranjera: técnicas y atividades
Ignacio M. Palacios Martínez
La enseñanza de las lenguas en una Europa multicultural: [archivo de ordenador] / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-395-3, págs. 174-185
Diccionario de términos para el aprendizaje de lenguas extranjeras
Mario Cal Varela, Paula López Rúa, Ignacio M. Palacios Martínez, José Ramón Varela Pérez, María Rosa Alonso Alonso
La enseñanza de las lenguas en una Europa multicultural: [archivo de ordenador] / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-395-3, págs. 224-235
La autonomía del alumnado en el aprendizaje de una lengua extranjera: técnicas y actividades
Ignacio M. Palacios Martínez
Lingüística aplicada al aprendizaje de lenguas / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-397-X, págs. 185-196
Diccionario de términos para el aprendizaje de lenguas extranjeras
Paula López Rúa, Mario Cal Varela, Ignacio M. Palacios Martínez, José Ramón Varela Pérez, María Rosa Alonso Alonso
Lingüística aplicada al aprendizaje de lenguas / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-397-X, págs. 237-248
Las nuevas tecnologías y la investigación en el campo de la adquisición de segundas lenguas
Ignacio M. Palacios Martínez
Nuevas tecnologías en linguística, traducción y enseñanza de lenguas / coord. por Ignacio M. Palacios Martínez; Mario Cal Varela (ed. lit.), Paloma Núñez Pertejo (ed. lit.), 2005, ISBN 84-9750-518-2, págs. 203-224
Corpus linguistics and language teaching
Ana Elina Martínez Insua, Ignacio M. Palacios Martínez
Iucundi acti labores: estudio en homenaje a Dulce Estefanía Álvarez / coord. por María Teresa Amado Rodríguez, Eva María Castro Caridad, Cecilia Criado Boado, Amelia Pereiro Pardo, Concepción Cabrillana Leal; Dulce Estefanía Álvarez (hom.), 2004, ISBN 84-9750-374-0, págs. 168-179
La enseñanza y el aprendizaje de lenguas extranjeras: una perspectiva europea
Ignacio M. Palacios Martínez
Nuevas formas de aprendizaje en lenguas extranjeras, 2004, ISBN 84-369-3926-3, págs. 155-184
Improving learner's pronuntiation of English: some reflections and practical tips
Ignacio M. Palacios Martínez
Estudios de metodología de la lengua inglesa / coord. por José María Ruiz, Patrick H. Sheerin, Cayetano Estébanez, Vol. 2, 2002, ISBN 84-8448-148-4, págs. 17-40
A adquisición da primeira e da segunda lingua. ¿Procesos similares ou diferentes?
Ignacio M. Palacios Martínez
Homenaxe a Fernando R. Tato Plaza / coord. por Ramón Lorenzo; Santiago Fernández Mosquera (col.), Luis Iglesias Rábade (col.), Tomás Eduardo Jiménez Juliá (col.), Laura Pino Serrano (col.), José Antonio Puentes Romay (col.), 2002, ISBN 84-8121-972-X, págs. 637-645
Adquisición de segundas lenguas: de la teoría a la práctica pedagógica
Ignacio M. Palacios Martínez
La lengua, vehículo cultural multidisciplinar / coord. por María Sagrario Salaberri Ramiro, 2002, ISBN 84-369-3602-7, págs. 131-173
Multiple Negation in Modern English. A Preliminary Corpus-Based Study
Ignacio M. Palacios Martínez, Elena Seoane Posse
Actas del XXV Congreso AEDEAN: [recurso electrónico], 2001
What's there to know about the learning of a foreign language?
Ignacio M. Palacios Martínez
Essays in English language teaching : a review of the communicative approach / coord. por Santiago González Fernández-Corugedo, 1999, ISBN 84-8317-186-4, págs. 23-57
Negative existential there-constructions in Present Day English: a preliminary corpus-based approach
Ana Elina Martínez Insua, Ignacio M. Palacios Martínez
Homenaxe ó profesor Camilo Flores / coord. por José Luis Couceiro Pérez, Teresa García-Sabell Tormo, Manuel Míguez Ben, Emilio Montero Cartelle, Manuel Enrique Vázquez Buján, José María Viña Liste, Vol. 1, 1999 (Metodoloxía lingüística. Linguas específicas. Teoría literaria e literatura comparada), ISBN 84-8121-787-5, págs. 239-261
Inflection-derivation, two separate processes or part of the same continuum?
Ignacio M. Palacios Martínez
Proceedings of the 20th International AEDEAN Conference / coord. por Pere Guàrdia, J. Stone, 1997, ISBN 84-477-0624-9, págs. 257-262
Negative intensification in modern english
Ignacio M. Palacios Martínez
Some sundry wits gathered together / coord. por Isabel Moskowich, Emma Lezcano, Santiago González Fernández-Corugedo, Adolfo Luis Soto Vázquez, 1997, ISBN 84-89694-21-4, págs. 183-196
La didáctica de las lenguas extranjeras: lingüística aplicada en el ámbito académico
Ignacio M. Palacios Martínez, Teresa Moure
Avances en lingüística aplicada / coord. por Milagros Fernández Pérez, 1996, ISBN 84-8121-542-2, págs. 47-104
La enseñanza de la Lengua Inglesa en el nuevo plan de Filología de Santiago: consideraciones metodológicas
Ignacio M. Palacios Martínez
Filología inglesa y traducción: la lengua y la literatura en los nuevos currículos universitarios / Javier Pérez Guerra (ed. lit.), María Teresa Caneda Cabrera (ed. lit.), 1995, ISBN 84-605-2637-2, págs. 29-55
Learning strategies used by Spanish scondary school and University students of English
Ignacio M. Palacios Martínez
XVI Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos: (A.E.D.E.A.N 92). Valladolid, 14, 15 y 16 de diciembre de 1992 / coord. por José María Ruiz, José Manuel Barrio Marco, María Pilar Abad García, 1994, ISBN 84-7762-443-7, págs. 265-272
Ignacio M. Palacios Martínez
Pragmática Sociocultural : Revista Internacional sobre Lingüística del Español, ISSN-e 2194-8313, ISSN 2194-8305, Vol. 3, Nº. 1, 2015, págs. 120-125
Es reseña de:
Teenage talk: from general characteristics to the use of pragmatic markers in a contrastive perspective
Anna-Brita Stenström,
Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2014
Ignacio M. Palacios Martínez
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 10, 2013, págs. 131-135
Es reseña de:
Estadística aplicada a la investigación lingüística
Honesto Herrera Soler, María del Rosario Martínez Arias, Marian Amengual Pizarro
EOS, 2011. ISBN 978-84-9727-430-2
Ignacio M. Palacios Martínez (res.)
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 28, Nº 2 (December 2006), 2006, págs. 177-184
Es reseña de:
La composición como comunicación: una experiencia en las aulas de lengua inglesa en bachillerato / Ana María Martín Uriz (ed. lit.), Rachel Whittaker (ed. lit.)
Universidad Autónoma de Madrid, Servicio de Publicaciones, 2005. Colección de estudios (UAM) , 100. ISBN 84-7477-962-6
Diccionario de lingüística aplicada y enseñanza de lenguas
Ignacio M. Palacios Martínez
Eduga: revista galega do ensino, ISSN 1133-911X, Nº 19, 1998, págs. 253-255
Es reseña de:
Diccionario de lingüística aplicada y enseñanza de lenguas
Jack C. Richards, John Platt, Heidi Platt
Ariel España, 1997. ISBN 84-344-0511-3
Subordination in English: synchronic and diachronic perspectives
Elena Seoane Posse (ed. lit.), Juan Carlos Acuña Fariña (ed. lit.), Ignacio M. Palacios Martínez (ed. lit.)
Mounton de Gruyter, 2018. ISBN 9783110581034
Dicionario de ensino e aprendizaxe de linguas
Ignacio M. Palacios Martínez, María Rosa Alonso Alonso
Universidad de Santiago de Compostela, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico, 2009. ISBN 978-84-9887-272-9
Diccionario de enseñanza y aprendizaje de lenguas
Ignacio M. Palacios Martínez, María Rosa Alonso Alonso
enClave-ELE, 2007. ISBN 978-84-935805-5-1
Ha sido reseñado en:
ELUA: Estudios de Lingüística. Universidad de Alicante, ISSN-e 2171-6692, ISSN 0212-7636, Nº 22, 2008, págs. 307-309
Aprendiendo y enseñando a traducir: = Learning and teaching to translate = Aprendendo e ensinando a traducir
Ignacio M. Palacios Martínez, Elena Seoane Posse
Universidad de Santiago de Compostela, 2000. ISBN 84-8121-811-1
La enseñanza del inglés en España a debate: perspectivas de profesores y alumnos
Ignacio M. Palacios Martínez
Universidad de Santiago de Compostela, 1994. ISBN 84-8121-111-7
Ignacio M. Palacios Martínez
Santiago de Compostela : Universidade de Santiago de Compostela, Servicio de Publicacións e Intercambio Científico, 1993. ISBN 84-7191-978-8
Ignacio M. Palacios Martínez
Tesis doctoral dirigida por Teresa Fanego (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (1993).
A study of the beliefs of university students about learning english as a foreign language (EFL)
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.), Mario Cal Varela (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2023).
The influence of English on U.S. Spanish: a corpus-based study on the use of lexical anglicisms in the Hispanic digital press of the Northeast
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2023).
Discourse Analysis in the CLIL Classroom. The Effects of Task Dimensions on L2 Oral Performance
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2019).
O ensino da língua portuguesa na Galiza
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.), José António Souto Cabo (codir. tes.), Luz Zas Varela (tut. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2019).
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2017).
Tesis doctoral dirigida por Xaquín Núñez Sabarís (codir. tes.), Ignacio M. Palacios Martínez (codir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2016).
The teaching and learning of english pronunciation in Spain: an analysis and appraisal of students' and teachers' views and teaching materials
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2016).
Variation and change in negative constructions in contemporary british english: a corpus-based approach
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2014).
A Lexical description of English for Architecture: a corpus-based approach
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2013).
New insights into the study of english false friends: Their use and understanding by spanish learners of english
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2012).
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2011).
English vocabulary teaching and learning in the Galician EFL context: the role and importance of vocabulary learning strategies
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2010).
The use of communication strategies by Spanish learners of English: the collaborative creation of meaning, language and linguistic knowledge
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2005).
Conversion in english, the question of directionality and other relevant issues
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2005).
Empty categories in the interlanguage of spanish learners of english in a natural and formal context
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2004).
Existential there-constructions in Present day British English: a corpus-driven analysis of their use in speech and writing
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2003).
English acronyms and alphabetisms: a prototype-based approach with special reference to their method of formation, realization, and connections with other morphological devices
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2000).
Language transfer in interlanguage with special reference to adverbial placement
Tesis doctoral dirigida por Teresa Fanego (dir. tes.), Ignacio M. Palacios Martínez (codir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2000).
A traducción da metáfora inglesa no galego: estudio basado nun corpus de literatura infantil/juvenil contemporánea
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.), Oscar Díaz Fouces (codir. tes.). Universidade de Vigo (1999).
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI. Nº. 30, 2017
(Ejemplar dedicado a: English as a Contact Language: Variation and Diffusion / coord. por José Antonio Sánchez Fajardo, Ignacio M. Palacios Martínez)
Current issues in English language, teaching and learning: an international perspective
coord. por Mario Cal Varela, Francisco Javier Fernández Polo, Lidia Gómez García, Ignacio M. Palacios Martínez
Cambridge Scholars Publishing, 2010. ISBN 978-1-4438-1967-1
Nuevas tecnologías en linguística, traducción y enseñanza de lenguas
coord. por Ignacio M. Palacios Martínez; Mario Cal Varela (ed. lit.), Paloma Núñez Pertejo (ed. lit.)
Universidad de Santiago de Compostela, Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións, 2005. ISBN 84-9750-518-2
Ha sido reseñado en:
TRANS: revista de traductología, ISSN-e 2603-6967, ISSN 1137-2311, Nº 12, 2008, págs. 310-311
Fifty years of English Studies in Spain (1952-2002): a commemorative volume
coord. por Elena Seoane Posse, María José López Couso, Patricia Fra López, Ignacio M. Palacios Martínez
Universidad de Santiago de Compostela, Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións, 2003. ISBN 84-9750-257-4
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados