págs. 3-14
págs. 15-36
págs. 37-46
págs. 47-72
Outside the canon: writers of the South
págs. 73-84
From fantasy to science fiction: L. Frank Baum's the "Oz" stories
págs. 459-464
Novedad en teoría literaria y la "anxiety of theory": mesa redonda
José Ángel García Landa, Susana Onega Jaén, Aránzazu Usandizaga Sáinz, Juan A. Suárez
págs. 465-466
Women in Achebe's short stories: Akueke, Veronica and Gladys
págs. 467-472
págs. 473-478
Out of many skeins: Emma Goldman's perspectives on feminism in the light of her libertarian creed
págs. 479-484
Effeminate suitors and masterly wives: Shakespeare's puritanism
págs. 485-490
págs. 491-496
"The moment of change is the only poem": transformación y cambio en la primera poesía de Adrienne Rich
págs. 497-502
Intertextuality and gender issues: re-writing the female body
págs. 503-508
From the screen to the printed page: Orson Scott card's novelization of James Cameron's "The Abyss"
págs. 509-514
págs. 515-520
Gender-inflected clothes: a masquerade "more than skin deep"
págs. 521-526
págs. 527-534
Metaphores to live by: romance narrative in Northrop Frye's criticism
págs. 535-540
The sublime: contemporary perspectives
Johan Callens, Christophe Den Tandt, Joseph Tabbi, María Nadal
págs. 541-544
págs. 545-550
págs. 551-556
págs. 557-562
Male images in the new romances: towards the construction of a new romantic hero
págs. 563-567
Leonora Carrington's "Down below": journeying to death through the route of madness
págs. 569-574
págs. 575-580
La crítica temática sobre literatura canadiense: revisión y alternativas
págs. 581-585
págs. 587-592
Modernism, urban folklore, Americanism: "The soil" (1916-17)
págs. 593-598
págs. 599-605
Hostile worlds outside the ghetto: Bernard Malamud's "The assistant" and "The fixer"
págs. 607-612
Remembering the ancient properties: visions of death and re-birth in "Sula" and "Tar baby"
págs. 613-617
págs. 619-626
Del matriarcado a la edad oscura: el mito de Zeus y Leda en Angela Carter
págs. 627-632
págs. 633-637
"Serious upon trifles": the female virtuoso as post-modern allegory. An essay about nothing?
págs. 639-645
The carnivalesque body of the hermaphrodite: a reading of Woolf's "Orlando"
págs. 647-652
Literature and totalitarism: the South African case
págs. 653-658
On the study of communication strategies in non-native discourse: a recent proposal within oral interaction
págs. 87-92
págs. 93-98
págs. 99-106
Low tone in intonation: phonetic or phonological?
págs. 107-114
págs. 115-120
págs. 121-126
págs. 127-134
págs. 135-142
págs. 143-148
La homofonía desde la perspectiva histórica: principales causas
págs. 149-156
págs. 157-162
págs. 163-168
págs. 169-176
págs. 177-182
págs. 183-188
Parametric variation in adult L2 acquisition: the pro-drop parameter
págs. 189-194
págs. 195-200
págs. 201-206
Variations in self-disclosure: a pragmatic approach
págs. 207-212
Englisg acronyms and alphabetisms: a continuum-based approach
págs. 213-218
Conceptualizations of events, transitivity and voice: syncretisms in coding
págs. 219-226
págs. 227-232
págs. 233-238
págs. 239-244
págs. 245-250
págs. 251-256
págs. 257-262
págs. 263-268
págs. 269-274
págs. 275-280
La atribución: un fenómeno productivo en lengua inglesa
págs. 281-286
págs. 287-292
págs. 293-304
págs. 305-310
págs. 311-316
págs. 317-324
págs. 325-330
págs. 333-338
págs. 339-346
Genre and genre illusion: man/woman, theatre, and "M. Butterfly"
págs. 347-352
págs. 353-358
págs. 359-364
págs. 365-370
Proxemics and poetic discourse: spatial relationships in the work of Allen Ginsberg
págs. 371-376
págs. 377-382
págs. 383-388
págs. 389-394
Cómo convertir barro en ceniza: "Clay" de James Joyce y "Polvo y ceniza" de Cabrera Infante. Una reflexión sobre la traducción del texto modernista
págs. 395-400
The postmodern voice of Realism: Rusell Banks's presentation of the American nightmare
págs. 401-408
Degrees of acculturation: a fictional example
págs. 409-414
págs. 415-420
Gita Metha's "A river Sutra": discovering India in a postcolonial short story cycle
págs. 421-426
Pleasure and rejection: an analysis of Shakespeare's "2 Henry IV"
págs. 427-432
Ritos de iniciación en Angela Carter: "La bella durmiente" y "The magic toyshop"
págs. 433-438
págs. 439-444
The semantics of the supernatural in Le Fanu's "Carmilla": a functional lexematic analysis of the story of a female vampire
págs. 445-452
Outsmarting Whitey "Shirley Temple women"?: Terry Mcmillan's "Waiting to exhale" (1992)
págs. 453-458
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados