Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Diversitat cultural i educació. Per una educació intercultural a les escoles d'educació primària

  • Autores: Xavier Besalú Costa
  • Directores de la Tesis: Paco Jiménez Martínez (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de Girona ( España ) en 2006
  • Idioma: catalán
  • ISBN: 84-690-0833-1
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Salomó Marquès Sureda (presid.), Montserrat Vilà i Suñé (secret.), Francisco Javier García Castaño (voc.), Jose Fidel Molina Luque (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Dialnet Métricas: 1 Cita
  • Resumen
    • català

      La tesi vol respondre quatre preguntes: Quina concepció deducació intercultural ens cal a la Catalunya del segle XXI? Com ha fet front el sistema educatiu de Catalunya a larribada dalumnes dorigen estranger? Quins canvis haurem de propiciar en el currículum escolar per tal de fer una educació més científica i més justa? Quina ha de ser la formació que hem doferir al professorat de leducació bàsica per garantir una educació intercultural? Leducació intercultural que es propugna en aquesta tesi és la que es proposa treballar perquè tots els alumnes aprenguin a viure en societats obertes i plurals. Dins de leducació intercultural que es proposa, shi plantegen tres èmfasis diferents: el que posa laccent en els aspectes ètics, en els aspectes didàctics i en els culturals o curriculars. I pel que fa a la formació del professorat, es diu que un dels primers objectius ha de ser la revisió dels propis coneixements i actituds.

    • English

      The thesis wants to reply four questions. Which conception of intercultural education, do Catalonia need in the 21st century? How has the educational system of Catalonia faced the arrival of foreign origin pupils? What kinds of changes will have to propitiate in the school curriculum in order to make a more scientific and fairer education? Which has to be the training that we have to offer to the teaching staff of the basic education to guarantee an intercultural education? The intercultural education that is advocated in this thesis is that which it proposes to work so that all pupils learn to life in open and plural societies. In the intercultural education that is proposed there are three different emphases; the one that puts the accent on the ethical aspects, in the didactic aspects and in the cultural or curricular ones. And regarding the formation of the teachers, it is said that one of the first objective has to be the revision of the knowledge themselves and actitudes.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno