Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La literatura infantil i juvenil valenciana: aproximació a la diversitat familiar (2010-2015)

  • Autores: Rosa M. Pardo Coy
  • Directores de la Tesis: Anna Devís (dir. tes.), Miquel A. Oltra Albiach (codir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de València ( España ) en 2019
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Josep Ballester Roca (presid.), Consol Aguilar (secret.), Antonio E. Díez Mediavilla (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TESEO
  • Dialnet Métricas: 1 Cita
  • Resumen
    • La literatura infantil i juvenil (LIJ) és reconeguda com a un potent instrument de l’educació intercultural i també, com una via d’adquisició de competències. A més, constitueix una important agència educativa. En aquest sentit podem constatar que aquest tipus de literatura constitueix, de manera molt especial, un espill dels horitzons i també de les carències de la societat que la produeix. I, si es tracta de formar ciutadans, en el sentit crític del terme, podem inserir la literatura infantil i juvenil en el respecte i la valoració positiva de la diversitat, en el cas que ens ocupa concretament, de la familiar.

      Actualment s’ha investigat i es continua investigant en l’àmbit de la literatura infantil sobre la presència o el tractament de la interculturalitat, la multiculturalitat, l’educació no sexista o no racista, el tractament de gènere i la diversitat afectivosexual.

      En aquesta investigació hem volgut comprovar quin és el nivell de diversitat familiar que apareix en unes determinades lectures aparegudes entre l’any 2010 i el 2015, publicades per editorials valencianes i amb autoria també autòctona, dirigides a lectors d’entre 5 i 8 anys que estarien en els primers cursos d’Educació Primària.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno