Un ecosistema tecnològic educatiu és una comunitat de sistemes d’informació que interactuen entre ells i amb altres sistemes externs per tal de donar resposta a tots els processos implicats en una institució educativa. La complexitat de l’ecosistema depèn dels subsistemes tecnològics que el composen, de les interaccions que es generen entre ells i dels propis processos als que dona suport.
El disseny d’un ecosistema tecnològic educatiu passa per la definició d’una arquitectura modular que faciliti la governança del conjunt donant resposta a tots els processos implicats. Com a resultat de la nostra recerca, hem definit un model teòric per al disseny d’ecosistemes tecnològics educatius basat en tretze característiques, set estratègiques i sis tecnològiques.
El nostre objectiu és facilitar als responsables d’institucions educatives un recurs de suport a la seva presa de decisions pel que fa al disseny i evolució dels seus ecosistemes tecnològics educatius. El model proposat és aplicable en diferents contextos, des d’un centre educatiu fins a sistema educatiu.
El model teòric proposat ha estat validat en el context del sistema educatiu andorrà mitjançant la realització d’un treball de camp que ha comptat amb la participació de diferents agents (professorat, equips directius, responsables TIC i equip del Ministeri).
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados