Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Anàlisi comparativa de la formació de mestres en didàctica de la llengua catalana a diferents universitats de l'institut joan lluis vives

  • Autores: Romana Martínez Martínez
  • Directores de la Tesis: Joan María Senent (dir. tes.), Isabel Ríos García (codir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat de València ( España ) en 2005
  • Idioma: español
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Alejandro Mayordomo Pérez (presid.), Carlos Sanz Marco (secret.), Margarida Cambra Giné (voc.), Vicenta Altava Rubio (voc.), Jaume Martínez Bonafé (voc.)
  • Materias:
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • AQUESTA TESI PLANTEJA UNA INVESTIGACIÓ BASADA EN ALGUNS ASPECTES RELACIONATS AMB QUATRE METODOLOGIES: LA COMPARATIVA, LA QUALITATIVA, L'ESTUDI DE CASOS I LA PRÀCTICA REFLEXIVA. ELS INSTRUMENTS APLICATS PER A LA RECOLLIDA DE DADES SÓN: 20 ENTREVEISTES SEMIDIRIGIDES, EFECTUADES A PROFESSORAT DE FACULTATS D'EDUCACIÓ O ESCOLES UNIVERSITÀRIES DE MAGISTERI QUE PERTANYEN A L'INSTITUT JOAN LLUÍS VIVES, I L'ANÀLISI DE CONTINGUT DE 27 PROGRAMES DOCENTS IMPARTITS PER AQUEST PROFESSORAT SOBRE DIDÀCTICA DE LA LLENGUA CATALANA. S'HI APLIQUEN LES FASES DEL MÈTODE COMPARATIU PROPOSADES PER L'AUTOR FERRAN FERRER JULIÀ SEGONS LES DIRECTRIUS DEL PROFESSOR GARCÍA GARRIDO, ELS FONAMENTS ORIGINALS DE G.F BEREDAY I F. HILKER I LA SEUA PRÒPIA REFLEXIÓ TEÒRICA. LES HIPÒTESIS DE PARTIDA S'ESTRUCTUREN EN TRES BLOCS: LA INFORMACIÓ ORAL QUE FACILITA EL PROFESSORAT, L'ESTUDI DELS PROGRAMES DOCENTS I LA RELACIÓ QUE ES PLANTEJA ENTRE EL DOS BLOCS ANTERIORS. LES VARIABLES ESTABLERTES SÓN: LA FORMACIÓ PERSONAL DEL PROFESSORAT UNIVERSITARI, LA DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA ACTUAL EN DIDÀCTICA DE LA LLENGUA CATALANA I LES CREENCES SOBRE EL MULTILINGÜISME, LA DINAMITZACIÓ DEL ALUMNAT I LES PREOCUPACIONS DEL PROFESSORAT. ES GENEREN CATEGORIES INTERPRETATIVES PER A LES VARIABLES ESMENTADES ANTERIORMENT I A PARTIR DE LES CONCLUSIONS EXTRETES ES PROPOSA UN MODEL DE FORMACIÓ EN DIDÀCTICA DE LA LLENGUA CATALANA. AQUESTA TESI TÉ MOLT DE REFLEXIÓ DEL PROFESSORAT I PRETÉN DONAR LLUM A LA FORMACIÓ DE L'ALUMNAT DE MAGISTERI EN DIDÀCTICA DE LA LLENGUA.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno