El present estudi se situa en el camp de la didàctica de la literatura, interessant-se especialment per l'impacte d'una planificació lectora escolar en la formació del lector literari. Concretament, s'analitza el tipus i l'evolució de les respostes lectores de 18 alumnes que conformen un grup-classe natural en el marc d'una activitat de conversa setmanal sobre textos literaris durant quatre anys. En aquest sentit, es tracta d'una investigació longitudinal, una característica que la situa en una posició diferenciada respecte a la majoria d'estudis que aborden la formació del lector literari i les respostes lectores. En la investigació s'analitzen els tipus de respostes dels lectors i, per tant, la relació que van establint amb els textos així com els elements rellevants que els ajuden a comprendre’n el sentit. Es mostra l'evolució i els aprenentatges que es van forjant, l'impacte concret de totes les estratègies didàctiques posades en funcionament, així com la forta relació i retroalimentació entre la consolidació dels hàbits lectors i el progrés en la competència literària per interpretar els textos literaris.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados