La col·lecció d’articles de recerca que el lector té a les mans ofereix una mostra variada de contingut multidisciplinari sobre anàlisis literàries, lingüístiques, històriques i culturals de diferents aspectes de la llengua, educació, cultura i història dels territoris del domini lingüístic de la llengua catalana. Des de l’estudi d’una prestigiosa literatura medieval catalana fins al desenvolupament d’anàlisis basades en la lingüística de corpus que permeten incursions inesperades en diversos temes d’interès, des d’una perspectiva sincrònica i diacrònica, els treballs recollits en el volum es complementen amb aplicacions pràctiques de l’anàlisi del discurs, com ara l’storytelling al món educatiu (bon govern) i al camp de la salut (casos clínics). El volum mostra que, malgrat la crisi general de les humanitats, les anàlisis diacrònica i sincrònica de la rellevància de la història, la llengua, l’educació i la cultura contribueixen a reforçar la identitat creada al llarg del temps.
págs. 9-15
págs. 17-39
págs. 39-100
págs. 101-123
págs. 125-138
págs. 139-156
págs. 157-169
págs. 171-188
págs. 189-210
págs. 211-237
págs. 239-264
págs. 265-283
págs. 285-330
págs. 331-361
págs. 363-394
págs. 395-427
págs. 429-458
págs. 459-480
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados